Oisko kellään helppoa kytkentä ohjetta kun pitäs istuttaa 518i l-jet ruiskulaitteet 02seen. l-jetin kytkentä kiinnostas kovasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
L-Jetronic-> m10b20 kaasarin tilalle
Collapse
X
-
E30 FAQ-alueella on linkkejä virtapiirikaavioihin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
No mut eihän se L-jetronicin kytkentä miksikään muutu, vaikka laittasit sen Caterpillariin . Kyllähän siitä käy ilmi mitä toimilaitteita ja antureita järjestelmä sisältää ja mistä ne saa jännitteensä, jatkuvasta vai virtalukon takaa jne jne jne. Ehkä mä en täysin hahmota mitä ollaan rakentamassa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKatkaise alkuperäisestä moottorin johtosarjasta liitin pois ja liitä se siihen e28 sarjaan. Kaiken muun pitäisi mennä väri väriin, paitsi polttoainepumpun johtoa ei ole korissa.
Onkohan ne ainuat 3 ohutta johtoa mitkä tulevat boksiin sisältä(virtalukon nipusta) bensapumpun johtoja?
Comment
-
-
Originally posted by turbo touring View PostSiis meinaatko että olisi sovitettavissa 1602 johtosarjaan?
Onkohan ne ainuat 3 ohutta johtoa mitkä tulevat boksiin sisältä(virtalukon nipusta) bensapumpun johtoja?
Mutta on se siihenkin täysin sovitettavisssa, ei sieltä puutu silti muuta kuin pa-pumpun johto.
Korista tulee tuon ikäisessä aikalailla nämä alla olevat ja suluissa luultavasti sopivat vastineet e28 moottorissa(ulkomuistista):
Sytytysvirta(paksu vihreä)
Startin heräte(paksu Musta/keltainen)
Lämpömittarin johto(Ruskea violetti)
Öljynpainevalo (Ruskea/vihreä)
Laturin heräte(sininen)
Moottorista tulevan violettivihreän vedät sulakkeen kautta bensapummpun plussaksi.
Lisäksi boksin vieressä olevaan 3 napaiseen pistokkeeseen pitää vetää hyppy sieltä sytytysvirran johdolta.
Lisäksi pitää varmistaa onko virtalukolta sytytysvirraksi menevässä johdossa sisäinen vastus vai onko puolalla ollut erillinen esivastus. Jos esivastus on johdossa tulee tämä johto poistaa ja vetää lukolta uusi johto tuohon vihreään johtoon.
Kysy lisää jos tarvitsee, mieluiten tarkasti eriteltynä.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostOkei,käsitin väärin. Ei tuon auton johtosarjassa ole juuri leikeltävää.
Mutta on se siihenkin täysin sovitettavisssa, ei sieltä puutu silti muuta kuin pa-pumpun johto.
Korista tulee tuon ikäisessä aikalailla nämä alla olevat ja suluissa luultavasti sopivat vastineet e28 moottorissa(ulkomuistista):
Sytytysvirta(paksu vihreä)
Startin heräte(paksu Musta/keltainen)
Lämpömittarin johto(Ruskea violetti)
Öljynpainevalo (Ruskea/vihreä)
Laturin heräte(sininen)
Moottorista tulevan violettivihreän vedät sulakkeen kautta bensapummpun plussaksi.
Lisäksi boksin vieressä olevaan 3 napaiseen pistokkeeseen pitää vetää hyppy sieltä sytytysvirran johdolta.
Lisäksi pitää varmistaa onko virtalukolta sytytysvirraksi menevässä johdossa sisäinen vastus vai onko puolalla ollut erillinen esivastus. Jos esivastus on johdossa tulee tämä johto poistaa ja vetää lukolta uusi johto tuohon vihreään johtoon.
Kysy lisää jos tarvitsee, mieluiten tarkasti eriteltynä.
1=sininen->Laturin heräte?
2=tyhjä
3=tyhjä
4=valko ruskea?
5=tyhjä
6=vihreä keltanen?
7=vihreä violetti?
8=musta ketanen->startin heräte?
9=tyhjä
10=valko musta?
11=tyhjä
12=vihreä-> sytytysvirta?
13=tyhjä
14=ruskea vihreä-> öljynpaine?
15=valko sininen
16=tyhjä
17=tyhjä
Mitähän on ne 3 ohutta piuhaa mitkä lähtee boksin vierestä erikseen ei isossa nipussa kohti virtalukkoa?
Pitää huomenna alkaa mittailemaan tuota e28 moottorin johtosarjaa jos sattuis löytymään lopuillekkin selityksen ettei tule katkottua mitään tärkeitä johtoja.
Comment
-
-
Originally posted by turbo touring View PostMitähän on ne 3 ohutta piuhaa mitkä lähtee boksin vierestä erikseen ei isossa nipussa kohti virtalukkoa?
Musta on kierrolukutieto mittaristolle ja viimeinen, jonka väriä en muista on kulutussignaali mittaristolle.
Ja edelliseen listaasi:
Vihreä/violetti on +12v polttoainepumpulle.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostVihreä on sytytysvirta, menee siis kahta kautta, palvelee mahdollisen ajotietokoneen sisään rakennettua alkeellista ajonestoa, siihen pitää kytkeä virtalukosta sama +12 kuin sinne isoon pistokkeeseen.
Musta on kierrolukutieto mittaristolle ja viimeinen, jonka väriä en muista on kulutussignaali mittaristolle.
Ja edelliseen listaasi:
Vihreä/violetti on +12v polttoainepumpulle.
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostJoskus törmännyt e28 kopassa noihin kolmeen johtoon ja ne on mennyt mittaristolle, muistaakseni kierroslukutieto?
Comment
-
-
Tuollahan minä edellisellä sivulla ne 3 johtoa kerroin.
Eli sytytysvirta, kierrosluku ja kulutussignaali mittaristolle.
Ja tosiaan niistä vihreä on ainoa mikä on pakko kytkeä.
Ja se #4 on tosiaan lämpmittarille, en osaa sanoa näyttääkö 1602 mittari oikein e28 anturilla, mutta luulen että näyttää.Olli.
Comment
-
Comment