Auto on e90 330iA -08 pre facelift
Reilu kuukausi sitten alkoi säännöllisen epäsäännöllisesti polttimoiden merkkivalo, eli siis se keltainen hehkulamppu, vilkutella ajon aikana silloin tällöin, ehkä kerran viikossa. Lopulta se alkoi vilkutella jokaisen käynnistyksen yhteydessä ja vein auton liikkeeseen sillä idealla, että uusitaan nyt sitten ne palaneet polttimot.
Palaneita polttimoita ei löytynyt. Sen sijaan löytyi pysyvä ja toistuva vikakoodi takajarruvaloilta, jonka pystyi poistamaan, mutta joka ilmaantui uudestaan jokaisella käynnistyksellä. Tarkistettiin kaikki liittimet, polttimot, ohjainlaitteen liittimet jne. Niistä ei löytynyt vikaa, joten olivat yhteydessä maahantuontiin, jonka jälkeen korjausideana oli, että vika todennäköisesti on ohjainlaitteen/moduulin sisällä ja ajatuksena, että vaihdetaan se + ohjelmoidaan. Hinta hommalle olisi ollut noin 750 euroa.
Jäin miettimään asiaa sillä hetkellä. Merkkivalo syttyi liikkeen pihasta lähtiessä ja olin jo aika valmis seuraavana päivänä soittamaan liikkeeseen ja tilaamaan sen ohjainlaitteen/moduulin + ohjelmoinnin...Mutta kas, se valo ei sitten seuraavana päivänä enää syttynytkään! Se pysyi poissa tasan kuukauden, kunnes tällä viikolla alkoi vaivata taas uudestaan ja hyvin äkkiä taas jokaisella käynnistyksellä.
Miltä vika kuullostaa foorumistien korviin? Onko kyseessä oikeasti uuden ohjainlaitteen/moduulin vaativa vika vai onko tuolla takana vaan joku paikka, johon näillä etelän märillä keleillä jossain vaiheessa pääsee sen verran kosteutta, että tuollainen vilkuttelu alkaa? Mietin, että kannattaako tuollainen "todennäköisesti tällä tulee kuntoon"-tyylin korjaus tehdä 750 eurolla, vai voiko tuon merkkivalon vaan antaa olla? Kyseessä kuitenkin puheiden mukaan korin/valojen ohjainlaite/moduuli, josta minulle on jäänyt sellainen kuva, että pahimmillaan sekaisin mennessään voisi saada koko näyttötaulun joulukuuseksi ja autosta ajokelvottoman?
Reilu kuukausi sitten alkoi säännöllisen epäsäännöllisesti polttimoiden merkkivalo, eli siis se keltainen hehkulamppu, vilkutella ajon aikana silloin tällöin, ehkä kerran viikossa. Lopulta se alkoi vilkutella jokaisen käynnistyksen yhteydessä ja vein auton liikkeeseen sillä idealla, että uusitaan nyt sitten ne palaneet polttimot.
Palaneita polttimoita ei löytynyt. Sen sijaan löytyi pysyvä ja toistuva vikakoodi takajarruvaloilta, jonka pystyi poistamaan, mutta joka ilmaantui uudestaan jokaisella käynnistyksellä. Tarkistettiin kaikki liittimet, polttimot, ohjainlaitteen liittimet jne. Niistä ei löytynyt vikaa, joten olivat yhteydessä maahantuontiin, jonka jälkeen korjausideana oli, että vika todennäköisesti on ohjainlaitteen/moduulin sisällä ja ajatuksena, että vaihdetaan se + ohjelmoidaan. Hinta hommalle olisi ollut noin 750 euroa.
Jäin miettimään asiaa sillä hetkellä. Merkkivalo syttyi liikkeen pihasta lähtiessä ja olin jo aika valmis seuraavana päivänä soittamaan liikkeeseen ja tilaamaan sen ohjainlaitteen/moduulin + ohjelmoinnin...Mutta kas, se valo ei sitten seuraavana päivänä enää syttynytkään! Se pysyi poissa tasan kuukauden, kunnes tällä viikolla alkoi vaivata taas uudestaan ja hyvin äkkiä taas jokaisella käynnistyksellä.
Miltä vika kuullostaa foorumistien korviin? Onko kyseessä oikeasti uuden ohjainlaitteen/moduulin vaativa vika vai onko tuolla takana vaan joku paikka, johon näillä etelän märillä keleillä jossain vaiheessa pääsee sen verran kosteutta, että tuollainen vilkuttelu alkaa? Mietin, että kannattaako tuollainen "todennäköisesti tällä tulee kuntoon"-tyylin korjaus tehdä 750 eurolla, vai voiko tuon merkkivalon vaan antaa olla? Kyseessä kuitenkin puheiden mukaan korin/valojen ohjainlaite/moduuli, josta minulle on jäänyt sellainen kuva, että pahimmillaan sekaisin mennessään voisi saada koko näyttötaulun joulukuuseksi ja autosta ajokelvottoman?
Comment