Kävipä vähän kehnosti kun pakitin autoa hallista. Automaattiovi lähti sulkeutumaan ja osui keskelle takalasia. Lasiin jäi kämmenen kokoinen alue harmaana pienistä naarmuista. Olisiko vinkkejä miten näistä pääsisi eroon? Joku ihme aine vaiko hionta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lasista naarmut pois
Collapse
X
-
Tuossapa Sonax kiilloitustahna, vaatii lisäksi Sonax huopalaikan.
Tuolla lähtee pienet naarmut muutaman tunnin työllä.
-
-
Originally posted by jeppe56 View PostTuossapa Sonax kiilloitustahna, vaatii lisäksi Sonax huopalaikan.
Tuolla lähtee pienet naarmut muutaman tunnin työllä.
Hauskaahan tässä on että ei edes tarvitsisi itse tehdä, vaan tämä vahinko olisi katsastusaseman vastuulla. En tosin kehtaa vaatia mahdottomia korvauksia muutamasta naarmusta jos itse asian saa kelvosti korjattua pienellä työllä. Ilmanen katsastus on luvattu kyllä korvauksena.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostVaatii tosiaan tuon Sonax:in huopalaikan lisäksi, jotta homma onnistuu.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Lasin kiillottaminen ei ole ihan helppoa, jos ne naarmut on yhtään syvemmät. Kävisin kysymässä jostain autolaseihin erikoistuneesta liikkeestä. Tekevät yleensä lasin hiontaakin ja osaavat luultavasti sanoa saako tuosta järkevällä työmäärällä hiomalla naarmut pois.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Jos maksaja on tiedossa niin vaihdattaa sen lasin. Case closed.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJos maksaja on tiedossa niin vaihdattaa sen lasin. Case closed.Case open.
Kuva:
Isohan tuo on, ei tuo syvä ole, mutta eipä sitä tiedä ennenku alkaa touhuamaan että löytyykö sieltä syviä seasta. Täytyy käyttää ammattilaisen arviossa kun käy isolla kirkolla ens kerran.Last edited by AnttiJuhani; 08-10-2017, 08:09.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostOnhan se tiedossa, mutta kyllä mie yritän ainakin mahdollisimman halvalla sen saada hoidettua ettei tarvi isompaan vahingonkorvaus ruljanssiin ryhtyä. Asia on monisyinen.Case open.
Kuva:
Isohan tuo on, ei tuo syvä ole, mutta eipä sitä tiedä ennenku alkaa touhuamaan että löytyykö sieltä syviä seasta. Täytyy käyttää ammattilaisen arviossa kun käy isolla kirkolla ens kerran.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostEiköhän heilläkin vakuutus tällaiset korvaa, ei ole vaivaa sen enempää maksoi korjaus sitten 100€ tai 9000€Last edited by AnttiJuhani; 08-10-2017, 09:43.
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostEiköhän heilläkin vakuutus tällaiset korvaa, ei ole vaivaa sen enempää maksoi korjaus sitten 100€ tai 9000€
Originally posted by AnttiJuhani View PostJuu varmastikin korvaa ja se on tehty selväksi minullekin, mutta katsurille se ei ole mukava homma kun on ohjeiden vastaisesti toiminut ja siitä nostetaan haloo. Ei ole ongelmana korvauksen vaatiminen saati saaminen. Eri asia jos olis koko ikkuna sisällä entä vähän naarmuja, tai auto olisi uudempi kuin -02 e46. Ei mun omatunto viitsi toiselle tuottaa turhaa päänsärkyä pienestä. Sieltä suunnasta on kyllä ihan asiallisesti kaikki hoidettu.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo sitä että olin minäkin kirjottamassa. Jos ei haluu ylimäärästä alkaa leikkimään/harrastamaan tollasen asian kanssa, niin katsastuskonttorin vakuutukselta laskutuslupa, sitte heittää autosa merkkiliikkeen korikorjaamolle ja sanoo että soittakaa kun on ehjä.
Höh, sitä varten ne vakuutukset on olemassa. Tommosta sattuu.
Mutta jos tuo parin tunnin hommalla menee ja muutaman kympin tarvikkeilla niin olen aivan vitun fine asian kanssa.Kuitenkin on luvattu muutoskatsastus sieltä ilmaseksi niin siinä on samalla itellekki plussaa monia kymppejä äläkkös parista naarmusta.
Comment
-
-
Myllytyskoneella ja noilla Sonaxin tahnalla+laikalla tuon jäljen pitäis lähteä aika hyvin pois. Aikaa menee vähän, ei kuitenkaan yhtä kauan kuin auton myllytykseen. Kannattaa kokeilla. Sittenhän tuon tietää ja oppii.
Itse joskus kiillotin omasta tuulilasin. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Viime viikolla viimeksi joutunut lasia hiomaan, kun kiillottelin asiakkaan takalasinpyyhimen jättämiä mattarajoja.
Epäkeskoon 1000 abralon ja veden kanssa pintaa oikaisemaan jatkaen P2000, P4000 ja 3-step kiillotus koneella.
On todella kovaa hiottavaa ja kiillotettavaa, mutta saa huomattavasti paremmaksi kyseisellä metodilla. Pahempia voisi käytännössä lähteä kuivana 400:lla päästämään.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Tuo karkea alkuvaihe se eniten kauhistuttaa kun siitä tulee tavallaan pahempi.Kyllä luulen että näillä ohjeilla pärjään. Taidan mennä aluksi tuolla sonaxilla kun vaikuttaa niin simppeliltä. Eli muutama lonkero, porakone, tahnaa ja hiomatyyny, not bad.
Ompahan mitä touhuta. Kiilloituskonetta ei ole, kaverilla taitaa olla mutta on pahimmoilleen reissussa.
Last edited by AnttiJuhani; 08-10-2017, 11:19.
Comment
-
Comment