Originally posted by böntti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Startti epäilys. e61 530d -05 ei starttaa.
Collapse
X
-
Ei tullut muuten mieleenkään bemarille ottaa yhteyttä asiasta. Rohkenen epäillä että 14v vanhaan 350+tkm ajettiin autoon olisi ilmaiseksi saanut mitään puhumattakaan saadun osan asennuksesta. Tuollaisen Böntin mainitseman valohoidon saannin voin uskoa, mutta kun peräkontin puolelta kaikki oli verhoilu alla niinkuin suoraan tehtaan jäljiltä, siellä ei ollut ongelmaa! Se ongelma paikan muovisuoja siitä alapuolelta nyt jätettiin suosiolla pois, se kun tuntuu vaan keräävän sinne suolapaskan hautumaan.
Edit; ainakaan omassa tapauksessa ilmaisilla tarrkastuksilla ei mitään hyötyä olisi ollut kun kaapeli oli jo poikki, se muoviallas siinä liitoksen alapuolella kannattaa miettiä kannattaako pitää paikallaan tai sit pitää ainakin olla varma ettei sen ylä/sisäpuolellr pääse suolaa..Last edited by tommipommi; 09-04-2019, 11:17.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKyllä juuri samaa kampanjaa tarkoitan jossa tarkastettiin onko alakappale lukittuneena oikein korin reikään.
edit. kun sitähän ei ainakaan aikaisemmin tarkastettu auton alapuolelta.Last edited by böntti; 09-04-2019, 11:21.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostNo sitten tätä samaista kampanjaa on lienee päivitetty kun näistä alkoi nousta savu ihan urakalla
edit. kun sitähän ei ainakaan aikaisemmin tarkastettu auton alapuolelta.
Niitä paloi sen verran melko uutena jo ettei vielä tuohon maailman aikaan ollut käsitystä näistä hapettumavaurioista.
Kaapeliosan lukituskynnet originaali yläkannen kanssa saattoi olla huonosti ja pulttiliitäntä pääsi ottamaan korin aukon reunoihin.
Nykyään palavat kyllä samalta alueelta, mutta eri syystä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by tommipommi View PostEi tullut muuten mieleenkään bemarille ottaa yhteyttä asiasta. Rohkenen epäillä että 14v vanhaan 350+tkm ajettiin autoon olisi ilmaiseksi saanut mitään puhumattakaan saadun osan asennuksesta. Tuollaisen Böntin mainitseman valohoidon saannin voin uskoa, mutta kun peräkontin puolelta kaikki oli verhoilu alla niinkuin suoraan tehtaan jäljiltä, siellä ei ollut ongelmaa! Se ongelma paikan muovisuoja siitä alapuolelta nyt jätettiin suosiolla pois, se kun tuntuu vaan keräävän sinne suolapaskan hautumaan.
Edit; ainakaan omassa tapauksessa ilmaisilla tarrkastuksilla ei mitään hyötyä olisi ollut kun kaapeli oli jo poikki, se muoviallas siinä liitoksen alapuolella kannattaa miettiä kannattaako pitää paikallaan tai sit pitää ainakin olla varma ettei sen ylä/sisäpuolellr pääse suolaa..
Ongelma oli siis alapuolisen kaapelin hapettuminen.Last edited by MarQu; 09-04-2019, 12:13.sigpic
Comment
-
-
Olisinpa tiennyt aiemmin, että bemari hoitaa korjauksen takuuna niin olisivat kyllä saaneet hoitaa asian.
Eikö se IBS:n Paukku sitten laukea jos kaapeli ottaa runkoon(kuin Sulake), meinaan että eikö se estä näitä palamisjuttuja?
Mites onko tällaista plussakaapelin katkeamisongelmaa monessakin muussa mallissa kuin e60/61? Varsinkin kiinnostaa e90/91 kun sellaisia tässä myös harrastellaan?Last edited by tommipommi; 09-04-2019, 18:11.
Comment
-
-
Originally posted by MarQu View Postkyllä niitä vaan vaihdetaan. Meidän autolla on ajettu 380+tkm ja vm- 06. Siihen vaihdettiin koko kaapeli edestä taakse. Meni takuuseen/millä sitä nyt ikinä kutsutaankaan. Toki siinä piti huoltomiehen tehdä vähän töitä raportin ja kuvien kanssa.
Ongelma oli siis alapuolisen kaapelin hapettuminen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by tommipommi View PostVarsinkin kiinnostaa e90/91 kun sellaisia tässä myös harrastellaan?
lisäsikö kiinnostusta ao. mallia kohtaan?Last edited by e46touring; 28-04-2019, 09:26.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by MarQu View PostDiesel tämä kikkare oli.
Tuolla diesel vs. bensa hain sitä, kun bensa-versioissa kaapelissa on suojavaippa, jonka eheyttä airbag-järjestelmä valvoo ja siten aiheesta voi tulla vikakoodi, joka johdattaa ongelman lähteille.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostE9x pluskaapeli ennen ja jälkeen kuvissa.
lisäsikö kiinnostusta ao. mallia kohtaan?Kyllä kiitos lisäsi taas kiinnostusta kummasti.
Pääsee tässä sitten auton alle varmaan lähitulevaisuudessa uudelleenkin, paitti kai sitä voi autokeskuksellekin soittaa ekaks, että milloin tuodaan pari kolmossarjalaista kaapelin takuuhuoltoon!?
Vai onko näitä takuuna tehty e90/91 :siin?
Comment
-
-
Originally posted by tommipommi View PostHah, hyvin korjattuKyllä kiitos lisäsi taas kiinnostusta kummasti.
Pääsee tässä sitten auton alle varmaan lähitulevaisuudessa uudelleenkin, paitti kai sitä voi autokeskuksellekin soittaa ekaks, että milloin tuodaan pari kolmossarjalaista kaapelin takuuhuoltoon!?
Vai onko näitä takuuna tehty e90/91 :siin?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAika jännä, että vaihtoivat takuuseen. Millä lähtöoireilla auto meni tutkittavaksi?
Tuolla diesel vs. bensa hain sitä, kun bensa-versioissa kaapelissa on suojavaippa, jonka eheyttä airbag-järjestelmä valvoo ja siten aiheesta voi tulla vikakoodi, joka johdattaa ongelman lähteille.
"tarkistetaan nyt tämäkin kun nosturilla on"
Kyllä tämän keissin maaliin saattaminen on osaavan huoltomiehen ansiota. Ite olin valmis kaivamaan omaa taskua heti alkuunsa.sigpic
Comment
-
Comment