Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startti epäilys. e61 530d -05 ei starttaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #16
    Originally posted by böntti View Post
    Meinaatko sitä valohoitotakaisinkutsua missä liitoksen sisäpuoli (takakontista) tarkastettiin ja rasvattiin?
    Kyllä juuri samaa kampanjaa tarkoitan jossa tarkastettiin onko alakappale lukittuneena oikein korin reikään.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • tommipommi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 225
      • sastamala

      #17
      Ei tullut muuten mieleenkään bemarille ottaa yhteyttä asiasta. Rohkenen epäillä että 14v vanhaan 350+tkm ajettiin autoon olisi ilmaiseksi saanut mitään puhumattakaan saadun osan asennuksesta. Tuollaisen Böntin mainitseman valohoidon saannin voin uskoa, mutta kun peräkontin puolelta kaikki oli verhoilu alla niinkuin suoraan tehtaan jäljiltä, siellä ei ollut ongelmaa! Se ongelma paikan muovisuoja siitä alapuolelta nyt jätettiin suosiolla pois, se kun tuntuu vaan keräävän sinne suolapaskan hautumaan.

      Edit; ainakaan omassa tapauksessa ilmaisilla tarrkastuksilla ei mitään hyötyä olisi ollut kun kaapeli oli jo poikki, se muoviallas siinä liitoksen alapuolella kannattaa miettiä kannattaako pitää paikallaan tai sit pitää ainakin olla varma ettei sen ylä/sisäpuolellr pääse suolaa..
      Last edited by tommipommi; 09-04-2019, 11:17.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #18
        Originally posted by zakspeed View Post
        Kyllä juuri samaa kampanjaa tarkoitan jossa tarkastettiin onko alakappale lukittuneena oikein korin reikään.
        No sitten tätä samaista kampanjaa on lienee päivitetty kun näistä alkoi nousta savu ihan urakalla

        edit. kun sitähän ei ainakaan aikaisemmin tarkastettu auton alapuolelta.
        Last edited by böntti; 09-04-2019, 11:21.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #19
          Originally posted by böntti View Post
          No sitten tätä samaista kampanjaa on lienee päivitetty kun näistä alkoi nousta savu ihan urakalla

          edit. kun sitähän ei ainakaan aikaisemmin tarkastettu auton alapuolelta.
          Sama kampanja se on ollut sieltä vuodesta noin 07-09 asti. Yläkautta se tarkastus tehdään kuten aina.

          Niitä paloi sen verran melko uutena jo ettei vielä tuohon maailman aikaan ollut käsitystä näistä hapettumavaurioista.

          Kaapeliosan lukituskynnet originaali yläkannen kanssa saattoi olla huonosti ja pulttiliitäntä pääsi ottamaan korin aukon reunoihin.

          Nykyään palavat kyllä samalta alueelta, mutta eri syystä.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5520
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by tommipommi View Post
            Ei tullut muuten mieleenkään bemarille ottaa yhteyttä asiasta. Rohkenen epäillä että 14v vanhaan 350+tkm ajettiin autoon olisi ilmaiseksi saanut mitään puhumattakaan saadun osan asennuksesta. Tuollaisen Böntin mainitseman valohoidon saannin voin uskoa, mutta kun peräkontin puolelta kaikki oli verhoilu alla niinkuin suoraan tehtaan jäljiltä, siellä ei ollut ongelmaa! Se ongelma paikan muovisuoja siitä alapuolelta nyt jätettiin suosiolla pois, se kun tuntuu vaan keräävän sinne suolapaskan hautumaan.

            Edit; ainakaan omassa tapauksessa ilmaisilla tarrkastuksilla ei mitään hyötyä olisi ollut kun kaapeli oli jo poikki, se muoviallas siinä liitoksen alapuolella kannattaa miettiä kannattaako pitää paikallaan tai sit pitää ainakin olla varma ettei sen ylä/sisäpuolellr pääse suolaa..
            kyllä niitä vaan vaihdetaan. Meidän autolla on ajettu 380+tkm ja vm- 06. Siihen vaihdettiin koko kaapeli edestä taakse. Meni takuuseen/millä sitä nyt ikinä kutsutaankaan. Toki siinä piti huoltomiehen tehdä vähän töitä raportin ja kuvien kanssa.

            Ongelma oli siis alapuolisen kaapelin hapettuminen.
            Last edited by MarQu; 09-04-2019, 12:13.
            sigpic

            Comment

            • tommipommi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 225
              • sastamala

              #21
              Olisinpa tiennyt aiemmin, että bemari hoitaa korjauksen takuuna niin olisivat kyllä saaneet hoitaa asian.

              Eikö se IBS:n Paukku sitten laukea jos kaapeli ottaa runkoon(kuin Sulake), meinaan että eikö se estä näitä palamisjuttuja?

              Mites onko tällaista plussakaapelin katkeamisongelmaa monessakin muussa mallissa kuin e60/61? Varsinkin kiinnostaa e90/91 kun sellaisia tässä myös harrastellaan?
              Last edited by tommipommi; 09-04-2019, 18:11.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9158
                • Oulu

                #22
                Originally posted by MarQu View Post
                kyllä niitä vaan vaihdetaan. Meidän autolla on ajettu 380+tkm ja vm- 06. Siihen vaihdettiin koko kaapeli edestä taakse. Meni takuuseen/millä sitä nyt ikinä kutsutaankaan. Toki siinä piti huoltomiehen tehdä vähän töitä raportin ja kuvien kanssa.

                Ongelma oli siis alapuolisen kaapelin hapettuminen.
                Oliko kyseessä diesel- vai bensaversio?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #23
                  Tämän vuoden puolella tässä vaihtelin tehtaan piikkiin alkupään malliin jolla ~300tkm menty.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #24
                    Originally posted by tommipommi View Post
                    Varsinkin kiinnostaa e90/91 kun sellaisia tässä myös harrastellaan?
                    E9x pluskaapeli ennen ja jälkeen kuvissa.
                    lisäsikö kiinnostusta ao. mallia kohtaan?
                    Last edited by e46touring; 28-04-2019, 09:26.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5520
                      • Vaasa

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Oliko kyseessä diesel- vai bensaversio?
                      Diesel tämä kikkare oli.
                      sigpic

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by MarQu View Post
                        Diesel tämä kikkare oli.
                        Aika jännä, että vaihtoivat takuuseen. Millä lähtöoireilla auto meni tutkittavaksi?

                        Tuolla diesel vs. bensa hain sitä, kun bensa-versioissa kaapelissa on suojavaippa, jonka eheyttä airbag-järjestelmä valvoo ja siten aiheesta voi tulla vikakoodi, joka johdattaa ongelman lähteille.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • tommipommi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 225
                          • sastamala

                          #27
                          Originally posted by e46touring View Post
                          E9x pluskaapeli ennen ja jälkeen kuvissa.
                          lisäsikö kiinnostusta ao. mallia kohtaan?
                          Hah, hyvin korjattu Kyllä kiitos lisäsi taas kiinnostusta kummasti.

                          Pääsee tässä sitten auton alle varmaan lähitulevaisuudessa uudelleenkin, paitti kai sitä voi autokeskuksellekin soittaa ekaks, että milloin tuodaan pari kolmossarjalaista kaapelin takuuhuoltoon!?

                          Vai onko näitä takuuna tehty e90/91 :siin?

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #28
                            Originally posted by tommipommi View Post
                            Hah, hyvin korjattu Kyllä kiitos lisäsi taas kiinnostusta kummasti.

                            Pääsee tässä sitten auton alle varmaan lähitulevaisuudessa uudelleenkin, paitti kai sitä voi autokeskuksellekin soittaa ekaks, että milloin tuodaan pari kolmossarjalaista kaapelin takuuhuoltoon!?

                            Vai onko näitä takuuna tehty e90/91 :siin?
                            E90/91 ei tule menemään "ikuisentakuun" piikkiin.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • tommipommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 225
                              • sastamala

                              #29
                              Okei niin arvelinkin. Mikä noiden kolmos- ja vitossarjalaisten kaapelien ero sit on tuon ikuisen takuun näkökulmasta?

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5520
                                • Vaasa

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Aika jännä, että vaihtoivat takuuseen. Millä lähtöoireilla auto meni tutkittavaksi?

                                Tuolla diesel vs. bensa hain sitä, kun bensa-versioissa kaapelissa on suojavaippa, jonka eheyttä airbag-järjestelmä valvoo ja siten aiheesta voi tulla vikakoodi, joka johdattaa ongelman lähteille.
                                Se löytyi vahingossa huollon yhteydessä.
                                "tarkistetaan nyt tämäkin kun nosturilla on"

                                Kyllä tämän keissin maaliin saattaminen on osaavan huoltomiehen ansiota. Ite olin valmis kaivamaan omaa taskua heti alkuunsa.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎