Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkö flektin "tekniikka"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torx
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 383
    • Tuusula

    Sähkö flektin "tekniikka"

    Onko tuo yleensä toteutettu niin että: Syylärissä oleva ntc vastuksen arvo pienenee kun veden lämpö kasvaa. Kun arvo on tarpeeksi pieni virta pääsee läpi ja "vedättää" releen jonka läpi menee virta sitten flektille?

    Tutun autossa ei flekti pyöri ja pitäs katsastella. (ei visko)
    G30 530e m-sport -19.
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
    -
    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
  • mallat78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 148
    • Kymi

    #2
    noita kannattaa vilasta.



    Comment

    • torx
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 383
      • Tuusula

      #3
      Eipä noi nyt auttanut. Tarkoitin teknisesti, olkoon tämä flekti vaikka rullatuolissa jos se olisi vesijäähdytetty polttomoottori vekotin..
      G30 530e m-sport -19.
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
      -
      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

      Comment

      • bman
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Mikkeli

        #4
        Kysäisenpäs tässä välissä jos joku tietäisi että onko nuita flektejä olemassa hiilettömillä moottoreilla? Kun itselläni olisi tarkoitus poistaa visko pois käytöstä ja laittaa sähköflekti tilalle, sellainen joka kestäisi jatkuvaa pyörimistä.

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          Originally posted by bman
          Kysäisenpäs tässä välissä jos joku tietäisi että onko nuita flektejä olemassa hiilettömillä moottoreilla? Kun itselläni olisi tarkoitus poistaa visko pois käytöstä ja laittaa sähköflekti tilalle, sellainen joka kestäisi jatkuvaa pyörimistä.

          kyllä laadukas hiili flekti yhden auton eliniän toimii.

          onhan sisäpuhaltimessakin hiilet ja kuis usein tarvii uusia?

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            Originally posted by torx
            Onko tuo yleensä toteutettu niin että: Syylärissä oleva ntc vastuksen arvo pienenee kun veden lämpö kasvaa. Kun arvo on tarpeeksi pieni virta pääsee läpi ja "vedättää" releen jonka läpi menee virta sitten flektille?

            Tutun autossa ei flekti pyöri ja pitäs katsastella. (ei visko)
            yleensä ei ole ntc vastusta vaan on lämpötila kytkin joka "naksahtaa oikeissa asteissa" ja toiset mallit ohjaa relettä joka taas ohjaa puhallinta ja on myös malleja että ei ole relettä ollenkaan jolloin tuo lämpötila anturi on järeempää tekoa ja kestää flektin virran.
            anturi voi olla myös kaksi toiminen eli ensin lähtee 1-nop. päälle ja puhaltimen kytkennässä on etuvastus.
            sitten kun lämpo nousee enemmän niin naksahtaa 2-nop päälle ja virta menee suoraan moottorille.

            selventikö nyt?

            Comment

            • torx
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 383
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by larmatin
              ...toiset mallit ohjaa relettä joka taas ohjaa puhallinta ja on myös malleja että ei ole relettä ollenkaan jolloin tuo lämpötila anturi on järeempää tekoa ja kestää flektin virran...
              No tossahan on aivan sama kun itsekin kerroin. Toki hyvä tietää että ne voi toimia ilman relettäkin.
              G30 530e m-sport -19.
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
              -
              Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2817
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by larmatin
                kyllä laadukas hiili flekti yhden auton eliniän toimii.

                onhan sisäpuhaltimessakin hiilet ja kuis usein tarvii uusia?
                About 10 vuoden välein
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎