Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sopiva akkuvaraaja ohjelmointiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hpniemi
    BTCF Member
    • Feb 2020
    • 97
    • Järvenpää

    Sopiva akkuvaraaja ohjelmointiin

    Oon aloittamassa e92 flashausta,

    mhd ja xhp. Mikä ois kustannustehokas ylläpitolaturi ohjelmointikäyttöön, sopisiko esim tää:



    En oikein oo saanut selvää kuvaa paljonko sen pitää antaa, joku sanoo että 40A riittää ja toinen, että 75A...
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Originally posted by hpniemi View Post
    Oon aloittamassa e92 flashausta,

    mhd ja xhp. Mikä ois kustannustehokas ylläpitolaturi ohjelmointikäyttöön, sopisiko esim tää:



    En oikein oo saanut selvää kuvaa paljonko sen pitää antaa, joku sanoo että 40A riittää ja toinen, että 75A...
    E92:seen riittää ohjelmointiin jossei tyhjä akku niin laturi mikä jaksaa työntää 25A jatkuvaa ja jännitteen tulisi pysyä mieluusti yli 13V
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1271
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      E92:seen riittää ohjelmointiin jossei tyhjä akku niin laturi mikä jaksaa työntää 25A jatkuvaa ja jännitteen tulisi pysyä mieluusti yli 13V
      Mitkä lie vastaavat arvot f10:ssä?
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Pärähtääkö niissä flektit päälle koodaillessa vai mikä ihme imee virtaa noin paljon?
        Jos laturissa on vähä vähemmän paukkua niin sen voi varuiksi kytkeä vähän aikaisemmin kiinni autoon..
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #5
          F1x auton virran kulutus kun autoa pidetään virrat päällä (ilman kuluttajia) tai ohjelmoidaan pyörii siellä 15-25A jos laseja, istumia, kattoluukkua tms sopeuttaa siinä samalla niin virranotto sen ajan tietty suurempikin.

          Flekti ei käynnisty ohjelmoitaessa.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Akkulaturin, jossa ei ole supply tilaa en kyllä käyttäysi mihinkään softan fläshäämiseen. Näillä jännite tipahtaa kun auto haluaakin syystä x enemmän virtaa.

            Tuossa Timcossa ei taida olla supply tilaa jossa jännite pidetään jatkuvasti vakiona. Eli itse en ainakaan suosittele. Virallisesti puhutaan jännitelähteestä, eli laitteesta, johon säädetään haluttu jännite, virta vaihtelee tarpeen mukaan. Tuossahan zakspeed listasikin jo noita virrankulutuksia. Autoissa akku on harvoin täyteen ladattu, joten laitteessa saisi olla vähän enemmän reserviä, niin virta riittää heti eikä tarvitse odottaa akun täyttymistä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1836
              • Turku

              #7
              No, mitä laitteita tuohon tarkoitukseen sitten voisit suositella?

              Mikä olisi se minimitaso, jolla homman uskaltaisi tehdä (esimerkkilaite)?
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Tämmöinen on ollut itsellä työkäytössä viimeiset 4vuotta. Ei ole BMW.n kanssa paukut loppuneet.

                Näistä gategoriaan sopivista mielestäni hinta laatu suhteeltaan erinomainen.

                Tässä toinen mitä paljon käytetään ammattikäytössä.


                Noilla homma toimii. Varmasti pienemmilläkin onnistunee jos tietää rajat.
                Last edited by zakspeed; 19-02-2020, 22:22.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • hpniemi
                  BTCF Member
                  • Feb 2020
                  • 97
                  • Järvenpää

                  #9
                  Auts, siis lienee pakko unohtaa hintaluokka alle 200eur 😭[

                  QUOTE=zakspeed;4180882]Tämmöinen on ollut itsellä työkäytössä viimeiset 4vuotta. Ei ole BMW.n kanssa paukut loppuneet.

                  Näistä gategoriaan sopivista mielestäni hinta laatu suhteeltaan erinomainen.

                  Tässä toinen mitä paljon käytetään ammattikäytössä.


                  Noilla homma toimii. Varmasti pienemmilläkin onnistunee jos tietää rajat.[/QUOTE]

                  Comment

                  • humppajamppa
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2015
                    • 41
                    • hki

                    #10
                    Jos urheilumieltä riittää, eikä raaski kallista laturia ostaa niin onnistuisiko tuo syöttämällä apuvirtaa toisesta käynnissä olevasta autosta kunnollisilla käynnistyskaapeleilla?

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Kyllä se määrätyissä ohjelmoinneissa flektikin päälle menee, ja silloin on nuo isotkin rajoilla. Mulla on yks 70A ctek, ja kaks noita zakspeedin linkkaamia multichargereita, mutta ehkä yhteen fläshiin vähän yliampuvaa kalustoa.

                      Halvemmaksi tulee nuo fläshäykset teettää jossain, kuin että itse ostaa kaikki pelit ja pensselit.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1271
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Eli onko esim. tällainen ehdoton nono?

                        https://www.lapinakkumaailma.fi/prod...o25s--12v--25a
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Unohda ne laturit. Tarviit 12v virtalähteen. Power supply 12v dc, tms, sanoilla etsi.

                          http://Www. Linkki poistettu.

                          Tuommoinen vastaava, mutta 30a versio ja vanhempi malli on itsellä ja on kyllä maksanut hintansa monta kertaa. E90 fläshit ja muut hommat hyvin hoitunut. Ostin suomesta aikoinaan. Joku radiopuoti, tms oli mistä tilasin. 30a riittää vielä ainakin e-sarjassa flasheihin ja koodailuun, mutta isompi on aina varmempi ja onpahan reserviä. Hinta nousee ampeerien mukana.

                          Edit.
                          Ja tuon virtalähteen perään käynnistinkaapeleista tekee johdot joissa tanakat hauenleuat valmiina, niin onpa mukava käyttää ja riittävän paksua johtokin (valmistus: kaapeli poikki ja rengasliittimet virtalähteen puoleiseen päähän).

                          Edit 2. Ebay linkki poistettu.
                          Last edited by bemmeri; 20-02-2020, 00:30.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #14
                            Tuosta.


                            Tai sit pienempi ja sama mikä itellä.


                            Kiinnostaisi miksi liike kertoo että ei sovi auton koodailuun(tuon isomman tiedoissa näin lukee). Tiiän tältäkin foorumilta monta kuka noita käyttää fläshiin ja koodailuun.
                            Last edited by bemmeri; 20-02-2020, 00:35.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Tuosta.


                              Tai sit pienempi ja sama mikä itellä.


                              Kiinnostaisi miksi liike kertoo että ei sovi auton koodailuun(tuon isomman tiedoissa näin lukee). Tiiän tältäkin foorumilta monta kuka noita käyttää fläshiin ja koodailuun.
                              Tästähän oli tälläkin foorumilla keskustelua ja yksi fooruminenlainen käsittääkseni sai aikaan maininnan tuotetietoihin. Silloin ainakin syy oli se, että tuo ei ilmeisesti tykkää, jos auton käynnistää kun tuo on päällä. Kuulemma laitteessa itsessään ei ole tuota vartan tarvittavaa suojausta.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎