Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lokareiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • only BMW
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 67

    #16
    Sisältyyköhän tohon 20€ kovetin myös. Värisilmän maaliliikkeestä kävin kysymässä hintoja niin 6 desiä 2k pohjaväriä kovettimen kanssa ois maksanu jotain reilu 50€.

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by only BMW
      Sisältyyköhän tohon 20€ kovetin myös. Värisilmän maaliliikkeestä kävin kysymässä hintoja niin 6 desiä 2k pohjaväriä kovettimen kanssa ois maksanu jotain reilu 50€.
      Muistaakseni kovetin maksoi 0.5l 20e myös. Mutta sitä menee 5% sekaan.. Eli riittää aika pitkälle..
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Ainakin Sikkensin multi-use filleriin kovetetta menee 50% kuten yleensä muihinkin ilmakuivattaviin 2-K filler/pohjaväreihin. Litrahinnat pyörivät kovettajilla ja pohjaväreillä 50€:n molemmin puolin.
        Epoksi ja polyesterihartseihin menee tuon 5%:n suuruusluokassa kovetinta...?

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by Hemi
          Ainakin Sikkensin multi-use filleriin kovetetta menee 50% kuten yleensä muihinkin ilmakuivattaviin 2-K filler/pohjaväreihin. Litrahinnat pyörivät kovettajilla ja pohjaväreillä 50€:n molemmin puolin.
          Epoksi ja polyesterihartseihin menee tuon 5%:n suuruusluokassa kovetinta...?
          Hmm.. Oli oikein pakko kaivaa ohje lappunen ja sekotus "viivotin" esiin. Koska mulla on juuri tota multi use filleriä..
          Ei se ollut se 5%. Mutta ei kumminkaan nyt puolia.. Vaan hionta 5/1/1 (maali/kovete/ohenne) ja märkää märälle 5/1/2
          Tämä siis "normaali" kovettajalla.
          Nämä poimittu valmistajan ohjeista.
          Toi filleri tosiaan makso 20e/l kovettajan kuittia en löytänyt.

          Edit:
          Toihan on valmistajan ohje-arvo mutta kuivuminen hionta kuivaks kestää useita tunteja.. Tiedä sitten käyttääkö "ammattilaiset" enemmän kovettajaa jotta pääsevät nopeammin hiomaan.
          Last edited by wj; 01-09-2005, 01:46.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Valmistajan suositus Sikkensin multi-use fillerille on tosiaan MS20:stä kovetinta n.20%. Mutta....kuivumisaika karkealle oikaisuhionnalle ilmakuivattaessa kuitenkin tahtoo venyä "Suomen suvessakin" yli puolen työpäivän mittaiseksi ja siltikin tahtoo paperit tukkeutua ja pientä jälkipainumista havaittaessa.
            Aika monet muut ja mm.Itse olen käyttänyt n.40%:ia MS20 kovetinta(35-50%) ja 10% normaalia pesutinneriä jolloin vahvemmatkin kerrokset ovat olleet työstökunnossa Suomen "18C:n verstaan peruslämmössä" reilussa parissa tunnissa.
            Itse fillerin toimimiseen/käyttäytymiseen tällä "sävellyksellä" ei ole ollut vaikutusta. Uunikuivattaessa täyttöaineen hyötusuhde on parempi pienemmällä kovetinmäärällä, joten silloin tuo 5.1.1 suhde on oikea suhde jotta raskaampaankin työstöön päästään jo tunnin kuluttua. Nythän oli kuitenkin kyse pelkästä käytännön ilmakuivauksesta niissä lämpötiloissa missä "pentti peruskäyttäjä" filleriä pellille ruiskuttelee.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎