Announcement

Collapse
No announcement yet.

Penkkien verhoilu?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jutzi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 144
    • Turku

Penkkien verhoilu?!

Mihin hintaan ootte verhoillu penkit uusiks? Kyseessä ois E30 bemu ja kaikki
    penkit uusiks ois tarkotus.
    Materiaalina joku näist tai sekasin eli keinonahka, alcantara, mokkanahka tai
    ihan aitokin nahka mut:
    1. - mikä metrihintoja näille materiaaleille on?
    2. - Ja maksaako toi alcantara oikeesti yli 100€ metri?
    3. - Miten sitten tavara määrä metreis mitä noihin menee
    nyt oletetaan et leveys on about 150cm?
    4. - Sit saa ehdottaa turun ympäristöstä halpoja ja hyviä liikkeitä
    5. Mitä muita hyviä materiaaleja ois penkkeihin, siis suht halpoja
    väriks tulis joku musta/sininen
    Last edited by jutzi; 01-09-2005, 21:32.
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

Kannattaa viedä autotekstiili verhoomoon. Sieltä saa kankaat varmaankin halvimmalla ja ammattilaiset tekevät omien kokemuksieni mukaan tosi hyvää työtä.
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

Comment

• e24
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 628

ite taisin ostaa noin 10 metriä 1,5m leveetä kangasta, ja verhoilin ovet, katon, etupenkit, takaanta kuppupenkit ja keskikäsinojan + hattuhyllyn, ja kangasta jäi vielä takakontin verhoiluun, tosin ei hirveestin enkä vielä ole verhoillut konttia, joten todellista riittoisuutta ei ole vielä todettu.

niin ja tuo alcantara on tosiaan taitaa ollan. 100e/metri
      verhoilu ja kangasliikkeistä löytyy alcantara jäljitelmiäkin, jotka on halvempia. osa vähemmän ja osa enemmän.

noissa jäljitelmissä kannattaa olla sit tarkkana, jos niihin päätyy. osa niistä haalistuu todella nopeasti. en muista mitä kangasta oli, mutta näytti tosi hyvältä ja ei ollut ees mitään halpaa, mutta käytössä, yhdessä kesässä ko kangas oli menettänyt värinsä ihan totaalisesti...

ei tästä tainut hirveesto olla apuja, mut kirjoitinpahan kuitenkin
      käyttis Honda CR-v
      .... MR2
      ----------------------------
      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

Comment

• jazma
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1115
        • Oulu

Kun ainakin täällä työtunti on ammattilaisella 60 euroa niin kannattaa miettiä paljonko laittaa rahaa omaan pommiinsa. Esim. ammattilainen veti takapenkin istuinosaan yhteensä 4 tuplaraitaa molemmin puolin eli yhteensä 16 raitaa. Tein siinä itse varmaan suurimman työn kun merkkasin viivoittimella ompelumerkit. Velotti 100 euroa pelkästä ompelusta. Meinasin lotasta turpaan kun kuulin hinnan. Viimeinen kerta kun itse verhoilutin "ammattilaisella". Mutta palasin sitten todellisuuteen ja ajattelin että paljonko itse veloittais jos olisi pulju pyöritettävänä...
        Alcantaran hinta täällä oli 130 euroa 100x140 cm. Tän foorumin kautta sain joskus tosi halvalla alcantaraa mutta vissiin ko. henkilö ei käy enää täällä. Nimi oli muistaaksi patrick jotain...
        Ota yhteyttä nimimerkkiin IvvN foorumilla. Parasta ja samalla ammattimaisinta verhoilujälkeä mitä oon nähny. Itekki teen tilauksen kun liikenee tarpeeksi juroja.
        Jos rahat ei riitä alcantaraan niin kent-nimistä alcantaran jäljitelmää ei sitten kannata ostaa vaikka tarjottais. Ei kestä autokäytössä yhtään. Ennemmin vaikka plyyshiä.
        e30 318i

Comment

• IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

Löytyy halpaa Alcantara kopiota aika monessakin paikassa. Se maksaa varmaan jotain 50€/metri ja siitä vielä alaspäin. On varmaan vielä halvempaakin, mutta tässä tapauksessa se on niin, etten suosittele tossa säästämistä. Halpa kangas kuluu paljon nopeammin ja on yleensä eri tuntuinen. Puhumattakaan jostain tekonahasta. Alcantaran kopiota myy ainakin jokainen verhoomo jollain hinnala. Ainakin TICABOsta saa.
          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

Originally posted by jazma
            Kun ainakin täällä työtunti on ammattilaisella 60 euroa niin kannattaa miettiä paljonko laittaa rahaa omaan pommiinsa. Esim. ammattilainen veti takapenkin istuinosaan yhteensä 4 tuplaraitaa molemmin puolin eli yhteensä 16 raitaa. Tein siinä itse varmaan suurimman työn kun merkkasin viivoittimella ompelumerkit. Velotti 100 euroa pelkästä ompelusta. Meinasin lotasta turpaan kun kuulin hinnan. Viimeinen kerta kun itse verhoilutin "ammattilaisella". Mutta palasin sitten todellisuuteen ja ajattelin että paljonko itse veloittais jos olisi pulju pyöritettävänä...
            Alcantaran hinta täällä oli 130 euroa 100x140 cm. Tän foorumin kautta sain joskus tosi halvalla alcantaraa mutta vissiin ko. henkilö ei käy enää täällä. Nimi oli muistaaksi patrick jotain...
            Ota yhteyttä nimimerkkiin IvvN foorumilla. Parasta ja samalla ammattimaisinta verhoilujälkeä mitä oon nähny. Itekki teen tilauksen kun liikenee tarpeeksi juroja.
            Jos rahat ei riitä alcantaraan niin kent-nimistä alcantaran jäljitelmää ei sitten kannata ostaa vaikka tarjottais. Ei kestä autokäytössä yhtään. Ennemmin vaikka plyyshiä.
            Kannattaa kysellä ympäriinsä. Eikös IvvN teetä itse työn itärajan toisella puolella?

Comment

• Sd
              Bimmer Rookie
              • Sep 2002
              • 156
              • Turku

paikkaa Turussa..

autoverhoomo laiho, varsinkin jos vanhempi ukko vielä verhouksia siellä tekee..
              vain hyviä kokemuksia..
              BMW E30
              MB

Comment

• jazma
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1115
                • Oulu

Originally posted by Keimo
                Kannattaa kysellä ympäriinsä. Eikös IvvN teetä itse työn itärajan toisella puolella?
                Tämähän tapahtui ennen kun olin tietoinen tämän foorumin mahdollisuuksista. Nyt en arpois yhtään keneen ottaisin yhteyttä verhoilujutuissa.
                e30 318i

Comment

• henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

Originally posted by jazma
                  Tämähän tapahtui ennen kun olin tietoinen tämän foorumin mahdollisuuksista. Nyt en arpois yhtään keneen ottaisin yhteyttä verhoilujutuissa.
                  jälki on huippua ja se riittää mulle ja hintakaan ei oo kalliimmasta päästä
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

Comment

• IvvN
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 3078
                    • HelSINKI

Originally posted by Keimo
                    Siellä Kiinassa ne aasialaiset vääntää penkkejä Ja sen takia kannattaa viedä oma projekti tonne jonnekkin ja maksaa siitä tuhansia. Mikä on kun koko ajan on joku kysymässä, että on muuten varmasti noi tehty jossain Ugandassa. Vaikka ne on tuolla kellarissa tehty, niin eikö se lopputulos ole se tärkein?
                    Last edited by IvvN; 01-09-2005, 22:58.
                    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                    www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

Mitä katoin noilta sun sivuilta noita E39 penkki prokkista (ilmeisesti matin touringiin) niin aivan tajuttoman upeet

ihan varmasti verhoilutan sulla 2väri nahkasisustan seuraavaan bimmeriin, jos vaan vielä sun kautta saa noita sitte. Auto tulee ens kesänä ja prokkis alkaa pikkuhiljaa sitte, ni varmaan viimestään 2008 tulee penkit laittoon
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

Comment

• Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

Originally posted by IvvN
                        Siellä Kiinassa ne aasialaiset vääntää penkkejä Ja sen takia kannattaa viedä oma projekti tonne jonnekkin ja maksaa siitä tuhansia. Mikä on kun koko ajan on joku kysymässä, että on muuten varmasti noi tehty jossain Ugandassa. Vaikka ne on tuolla kellarissa tehty, niin eikö se lopputulos ole se tärkein?
                        Ööö, käsittääkseni laadusta ei ollut kysymys vaan siitä kuka ne tekee. Sanoit itse yhdessä threadissa, että "verhoilija ryssi" tai sitä rataa, jolloin oli ymmärrettävissä, että joku muu kuin sinä itse teet ne.

Tuosta Jazman tekstistä sai sen käsityksen, että tekisit ne itse. Ihan sille sama, mutta selvensin vaan asiaa. Kerro vaan olenko väärässä?

Ja vielä rautalangasta --> ei ollut tarkoitus viritellä hernettä kenenkään nenuun...ja aina kannattaa kysellä muualtakin tarjouksia. Sehän voi vaan vankistaa IvvN väitettyä edullisuutta.

Comment

• jazma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1115
                          • Oulu

Siis ainakin olen luullu että IvvN tekee ne itse...Samapa se kuka tekee jos jälki kelpaa asiakkaille. Jos verhoilutus tehdään venäjällä niin onko se nahkakin venäläistä? Onko lehmät läheltä tserhobyliä? (sori meni vähän yli)
                          e30 318i

Comment

• spu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 528
                            • Tampere

Originally posted by IvvN
                            Löytyy halpaa Alcantara kopiota aika monessakin paikassa. Se maksaa varmaan jotain 50€/metri ja siitä vielä alaspäin. On varmaan vielä halvempaakin, mutta tässä tapauksessa se on niin, etten suosittele tossa säästämistä. Halpa kangas kuluu paljon nopeammin ja on yleensä eri tuntuinen. Puhumattakaan jostain tekonahasta. Alcantaran kopiota myy ainakin jokainen verhoomo jollain hinnala. Ainakin TICABOsta saa.
                            Miteen niin "puhumattakaan jostain tekonahasta".

Eikös tuo alcantara ole mokkanahkan synteettinen "keinotekoinen" kopio. Eli oikea nahka on tuosta kaukana. Korjaa jos olen väärässä. Mielestäni tuota alcantaraa arvostetaan liikaa.

Comment

• jazma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1115
                              • Oulu

Alcantara saa ainakin multa suuret ylistykset. Kuski on kuin liimattu penkkiin, älyttömän helppo pitää puhtaana, kestäny kulutusta(ainakin mulla) loistavasti. 2 vuotta jokapäiväistä ajoa ja on kuin pakasta vedetty. Näiden lisäksi ei ole kylmä talvella. Ulkonäöllisesti antaa hienon kontrastin nahan kanssa käytettynä. Jos nuo ei ole tärkeitä ominaisuuksia autokäytössä niin sitten olen ihan hakoteillä...
                              Ei ole oma e30 viimeinen pommi jossa on alcantaraa istuimissa. Olen aivan liian myyty tuolle tuotteelle palatakseni takaisin esim. kankaaseen.
                              e30 318i

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎