Announcement

Collapse
No announcement yet.

Penkkien verhoilu?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

Mitä ihmettä eikö ivvn muka itse verhoilekkaan noita penkkejä. Olin jo hyvän aikaa pitänyt kaveria ihan guruna, mutta ei kai sitten.

Ja minäkin olen siinä uskossa että alcantra on ihan keinokuitua. Eli ei sitä ole mitään "aitoa" tai "kopiota" mutta eri laatuisena ja hintaisena löytyy varmasti.

EDIT: Toisaan tuolla Zouin projektissa ivvn sanoo että verhoilija kämmäsi takaovien kanssa tai jotain. No ihan sama mulle...
    Last edited by Hevimies; 02-09-2005, 01:57. Reason: häsäys

Comment

• IvvN
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 3078
      • HelSINKI

Originally posted by spu
      Miteen niin "puhumattakaan jostain tekonahasta".

Eikös tuo alcantara ole mokkanahkan synteettinen "keinotekoinen" kopio. Eli oikea nahka on tuosta kaukana. Korjaa jos olen väärässä. Mielestäni tuota alcantaraa arvostetaan liikaa.
      Alcantara on oleviin parhaimpia keksintöjä verhoilualalla. Se on kestävyydeltään ihan eri planetalta, kun noi muut. Tosin uutta keksitään koko ajan ja varmaan kohta ilmestyy joku super space materiaali. Alcantaraa on tosi helppo pitää puhtaana. Se ei pala (kyllä sen saa sulaamaan, mutta ei mee koko penkkiä kerralla, jos tiputtaa jonkun palavan homman sen päälle hetkeksi) Alcantara on ainakin nahan kanssa tosi hienon näköinen ja värejähän siitä löytyy semmoisia, mitkä on oikeasti tosi hienoja. Se on itse täydellisyys

Originally posted by Hevimies
      Mitä ihmettä eikö ivvn muka itse verhoilekkaan noita penkkejä. Olin jo hyvän aikaa pitänyt kaveria ihan guruna, mutta ei kai sitten.

Ja minäkin olen siinä uskossa että alcantra on ihan keinokuitua. Eli ei sitä ole mitään "aitoa" tai "kopiota" mutta eri laatuisena ja hintaisena löytyy varmasti.

EDIT: Toisaan tuolla Zouin projektissa ivvn sanoo että verhoilija kämmäsi takaovien kanssa tai jotain. No ihan sama mulle...
      Originally posted by Keimo
      Ööö, käsittääkseni laadusta ei ollut kysymys vaan siitä kuka ne tekee. Sanoit itse yhdessä threadissa, että "verhoilija ryssi" tai sitä rataa, jolloin oli ymmärrettävissä, että joku muu kuin sinä itse teet ne.

Tuosta Jazman tekstistä sai sen käsityksen, että tekisit ne itse. Ihan sille sama, mutta selvensin vaan asiaa. Kerro vaan olenko väärässä?

Ja vielä rautalangasta --> ei ollut tarkoitus viritellä hernettä kenenkään nenuun...ja aina kannattaa kysellä muualtakin tarjouksia. Sehän voi vaan vankistaa IvvN väitettyä edullisuutta.
      Joo, ne Aasialaiset tekee Ja Kiinassa. Joku hyökkäys "post" vai? Pitää kadota maan alle, niin ei tarvitsisi paljastaa sen Aasialaisen nimeä
      Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
      www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• Hevimies
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1456
        • Savonlinna

Originally posted by IvvN
        Alcantara on oleviin parhaimpia keksintöjä verhoilualalla. Se on kestävyydeltään ihan eri planetalta, kun noi muut.

Joku hyökkäys "post" vai? Pitää kadota maan alle, niin ei tarvitsisi paljastaa sen Aasialaisen nimeä
        Alcantra onkin hyvää kamaa ei kukaan muuta väitäkkään, mutta keinokuituahan se on, joten "aidosta alcantrasta" puhuminen ja vertaaminen keinonahan ja nahan eroihin on jo mielestäni vähän tietämättömien vedätystä.

Originally posted by IvvN
        Joku hyökkäys "post" vai? Pitää kadota maan alle, niin ei tarvitsisi paljastaa sen Aasialaisen nimeä
        Eli et siis tee verhoiluja itse. Selvisihän tämäkin, mutta tunnen itseni vähän hölmöksi kun olen muutamille kavereille esitellyt "sinun" tuotoksiasi tyyliin että katsokaapas tällä jätkällä se on homma hallussa. Tietääpähän tästä eteenpäin ettei mene kehut väärään osoitteeseen.

Comment

• IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

Originally posted by Hevimies
          Alcantra onkin hyvää kamaa ei kukaan muuta väitäkkään, mutta keinokuituahan se on, joten "aidosta alcantrasta" puhuminen ja vertaaminen keinonahan ja nahan eroihin on jo mielestäni vähän tietämättömien vedätystä.
          Mutta "aidolla Alcantaralla" tarkoitetaan yleensä just sitä AlcantaraA http://www.alcantara.com/eng/english.html Jengi tykkää kutsua kaikkee muuta Alcantaraksi, ja sen takia on toi AITO tullut ikäänkuin käsitteeksi. Koska se aito maksaa oikeasti aika paljon ja on niin paljon parempi, kun noi kopiot.
          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

Pakko lisätä tähän, että velipojalla on pari kissaa kotona ja nehän on vetänyt tietenkin kaikki sohvat ym. riekaleiksi. Nyt se hommas uuden sohvan alcantaralla ja niin vain käy, että kun kissat alkaa teroittelemaan kynsiä, niin kyllä se vaan kestää. Ja kun ne ei saa sitä omaa repaleista riivityspaikkaa aikaiseksi, niin alkaa raapimispuukin kiinnostamaan.

Tuo alcantara maksoi jotakin 1000€ extraa verrattuna vastaavaan tavalliseen nahkasoffaan. Laatu näköjään kannattaa maksaa...
            Ja kerro nyt IvvN, harrastatko ompelua itse? Eihän näistä viesteistä ota erkkikään selvää.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

Comment

• Tuotanur
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 275
              • 03

Alcantara koostuu polyesterikuidusta (60%), joka "leivotaan" tukikerrokseksi polyuretaanin (40%) sisään. Tätä käytetään verhoilukankaana juuri hankauskestävyytensä vuoksi. Jäljitelmä tehdään usein ainoastaan polyesteristä ja käytetään vaatteissa, voi tälläkin verhoilla auton jakkarat mutta ei tule kestämään.

Comment

• jazma
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1115
                • Oulu

Joo ja aidossa alcantarassa on se leima takapuolella mitä näissä jäljitelmissä ei ole. No mulla on kokemusta vain alcantarasta ja kent-kankaasta. Näillä on suuri ero niin tunnussa kuin paksuudessakin. Verhoilijan mukaan menee näin että alcantara on sitä ykköslaatua ja kent on kolmoslaatua. Tuohon väliin tulee joku amar---. Sen nimeä en muista tarkalleen. Kent on autokäytössä ihan selän päästä niinkuin taisin jo mainita.

Mä luulin että IvvN puhuu itsestään eri persoonassa "verhoilija teki virheen" mut ei vissiin ollukaan niin.. Samapa se kuka tekee kun halvalla saa.
                e30 318i

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎