Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 IR-avaimen vaihto RF-avaimeksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2538
    • Kajaani

    E39 IR-avaimen vaihto RF-avaimeksi

    Pistetään tänne oikein oma topikki kun tuota E39-topikkia tuskin kovin moni lukee..

    Eli mulla itsellä on Japanista hommattu 2001 525iA ja näissä siis kaukosäätö toimii infrapunalla joka toimii huonosti jos sitenkään. Eräässä topikissa käydystä avainkeskustelusta innostuneena löysin vahingossa juttua infrapuna-avaimen vaihdosta radiotaajuusavaimeen korimallina E46. Selvittelin miten kyseinen homma taittuisi E39:ään, sähköistä mitään tajuamatta tutkien NewTISsiä.

    Jos joku joka sähköistä ja kaavioista tajuaa vois todistaa löydökset oikeiksi tai vääriksi ni oispa kiva. Eli linkin jutussa mainittu johdon veto antennivahvarilta (E39 osanumero 65258380685) sulakkeelle = E39 tapauksessa kontin sulake nro 53. Ja toinen piuha antennivahvarilta hanskalokeron taakse GM-boksin liittimeen X332 pin 13. Ja nämä siis antennivahvarin kolmipinnisestä "porrasliittimestä" pinneistä 1 ja 3, jommin kummin päin.

    Olenko ihan pihalla näiden kans ja palaako mulla auto jos kytken noin? Jos meni aivan päin honkia niin mitkäs lie oikeat pinnit ja sulakkeet? :think
    Last edited by Roisto; 03-08-2020, 19:54.
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Laitampa tännekkin:

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2538
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Kiitos tästä. Eli jos nyt pikku kaljapäissään tuon oikein tavasin niin lopputulemana pelkkä johdonveto antennivahvistimelta korimoduulille riittää?

      Eli kaikenkaikkiaan ostaa oikea antennivahvistin, avain, jyrsiä se, vetää johto oikeaan paikkaan, siirtää siru vanhasta avaimesta uuteen ja parittaa avain? Kuulostaa helpolta
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        #4
        Antennivahvistin vaihdettu, johto vedetty GM:ään oikeasta pinnistä oikeaan pinniin, avaimen taajuus vaihdettu, paritettu monella ohjeella ja ei toimi. Tässä nyt pari päivää taisteltu, vähän happea ja sitten vetää johto konttiin tuonne sulakkeelle. Jos ei vieläkään toimi niin saa olla toimimatta
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2690
          • .fi

          #5
          Millainen RF-avain sulla on?

          Kiinalaisis on kait käytännössä kaikissa tuki myös 315MHz:l,
          ja jollain näppäin kombolla se vaihtuu euro-E39 yhteensopivaks(434MHz tjsp.),
          jos ei valmiiksi ole.

          edit: jaa eiku luin uusiks viimise, nvm... en osaa lukee
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by aae30 View Post
            Millainen RF-avain sulla on?

            Kiinalaisis on kait käytännössä kaikissa tuki myös 315MHz:l,
            ja jollain näppäin kombolla se vaihtuu euro-E39 yhteensopivaks(434MHz tjsp.),
            jos ei valmiiksi ole.

            edit: jaa eiku luin uusiks viimise, nvm... en osaa lukee
            Joo 315MHz olivat alkujaan, nyt se saattaa olla jo mitä vaan kun näppäilly niin monta kertaa tuon vaihdon

            Jos ei tuolla johdon vedolla sulakkeeseen tokene niin ei mulla tuu mitään muuta enää mieleen kuin että joko vahvistin ei toimi tuon kaken osalta tai avaimet on paskat/paskana. Tilasin viikko sitten vielä yhden uuden avaimen kun toinen oli väärällä aihiolla. Kohta varmaan myynnissä pari jyrsimätöntä avainta
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2538
              • Kajaani

              #7
              Kyllä se piti johto vetää kontin sulakkeeseen 53 ennen kuin rupes kaukosäätö pelaamaan.

              Jännästi molemmat avaimet synkkautuu mutta vain toinen sitten oikeasti toimii :think
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1672
                • vihti

                #8
                Itellä tää homma menossa autoon johon ei oo uutena viititty ruksia kaukosäädintä varusteeksi, eli hommasin Kiinan salmiakki 315/433mhz avaimen ja siirsin vanhan sirun paikalleen että pelaa ja kaukosäädöllisen e39:n antennivahvarin vaihdoin sekä tarkistin että ratio pelaa edelleen.

                Ei muuta epäselvää ole kuin että mitkä pinnit kytketään mihin? Toinen(kumpi?) ilmeisesti konttiin 53 sulakkeelle ja toinen gm boksiin(numero?) Toisesta topicista luin että virta ja maa kontista sekä yksi johto korimoduuliin mutta vähän epäselväksi jäi
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by naikou View Post
                  Itellä tää homma menossa autoon johon ei oo uutena viititty ruksia kaukosäädintä varusteeksi, eli hommasin Kiinan salmiakki 315/433mhz avaimen ja siirsin vanhan sirun paikalleen että pelaa ja kaukosäädöllisen e39:n antennivahvarin vaihdoin sekä tarkistin että ratio pelaa edelleen.

                  Ei muuta epäselvää ole kuin että mitkä pinnit kytketään mihin? Toinen(kumpi?) ilmeisesti konttiin 53 sulakkeelle ja toinen gm boksiin(numero?) Toisesta topicista luin että virta ja maa kontista sekä yksi johto korimoduuliin mutta vähän epäselväksi jäi
                  Tuossa.
                  Attached Files
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1672
                    • vihti

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tuossa.
                    Kiitos nopeasta vastauksesta

                    E: tuli askarreltu johdot ja lähti kaukosäädötönkin auto pelittää, kaikki sopii suoraan ja vaatii vain kahden johdon asennuksen lisäksi
                    Last edited by naikou; 02-12-2020, 16:13.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎