Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon-umpion vaihtaminen halogeeniin (X5 E53)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hkroger
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 104
    • Espoo

    Xenon-umpion vaihtaminen halogeeniin (X5 E53)

    Mulla on 300tkm ajettu X5 (E53), jonka umpiot alkaa olla tiensä päässä. Toisesta jo katsastusmieskin katsoi asiakseen huomauttaa. Ja ihan syystä.

    Mietin nyt molempien umpioiden uusimista. Onko tietoa, että onkohan Xenon-umpion vaihtaminen halogeeniumpioon minkälainen operaatio? Noita uusia korkeussäädöllisiä halogeenitarvikeumpioita tuntuu olevan hyvinkin edullisesti tarjolla, mutta nuo Xenon-umpiot selkeesti kalliimpia. Siksi pohdin, että jos vaan laittais halogeenit noitten nykyisten xenoneiden tilalle. Xenonit on siis vain lähivaloissa.
    Last edited by hkroger; 26-10-2020, 08:49. Reason: typot
    BMW X5 4.4i E53 vm. 2001
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Ainakin -00 e46 oli plug&play. Vaihdoin oem xenonien tilalle oem halogeenit. Jätin xenonien automaattisen korkeuden säädön toimintaan, eli en vaihtanut edes ajovalojen käyttövalitsinta kojelautaan. Kaikki valojen johdot sopi suoraa toisiinsa.

    Comment

    • hkroger
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 104
      • Espoo

      #3
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Ainakin -00 e46 oli plug&play. Vaihdoin oem xenonien tilalle oem halogeenit. Jätin xenonien automaattisen korkeuden säädön toimintaan, eli en vaihtanut edes ajovalojen käyttövalitsinta kojelautaan. Kaikki valojen johdot sopi suoraa toisiinsa.
      Mitä tarkoittaa käytännössä, että jätit automaattisen korkeuden säädön toimintaan? Uusissa umpioissa tulee kai joku korkeussäätömoottori yms. jo mukana. Tarkoittaako, että vanhoista umpioista otin sen osan tai jonkun anturin siihen?
      BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Originally posted by hkroger View Post
        Mitä tarkoittaa käytännössä, että jätit automaattisen korkeuden säädön toimintaan? Uusissa umpioissa tulee kai joku korkeussäätömoottori yms. jo mukana. Tarkoittaako, että vanhoista umpioista otin sen osan tai jonkun anturin siihen?
        Mitään irrallisia osia en vaihdellut umpiosta toiseen, vaan xenon umpiot pois ja haloumpiot paikalleen, johdot kiinni. Plug&play.

        Halogeenivaloja ei normaalisti ohjata automaattikorkeudensäädöllä vaan manuaalisella rullalla ohjaamosta. Mutta näköjään xenonien automaattisäätö toimii myös halogeeneille.

        Comment

        • _Rontti
          BTCF Member
          • Sep 2008
          • 1192
          • Raahe

          #5
          Originally posted by hkroger View Post
          Mulla on 300tkm ajettu X5 (E53), jonka umpiot alkaa olla tiensä päässä. Toisesta jo katsastusmieskin katsoi asiakseen huomauttaa. Ja ihan syystä.

          Mietin nyt molempien umpioiden uusimista. Onko tietoa, että onkohan Xenon-umpion vaihtaminen halogeeniumpioon minkälainen operaatio? Noita uusia korkeussäädöllisiä halogeenitarvikeumpioita tuntuu olevan hyvinkin edullisesti tarjolla, mutta nuo Xenon-umpiot selkeesti kalliimpia. Siksi pohdin, että jos vaan laittais halogeenit noitten nykyisten xenoneiden tilalle. Xenonit on siis vain lähivaloissa.
          Noihin voi toki vaihtaa uudet projektorit umpion sisään, ja vaihtaa uudet pleksit tai hioo ja lakkaa uudelleen nuo vanhat. Vai onko nuo nykyset umpiot ihan riekaleina?
          -Raahe connection-
          E39 LeMans BlueM5
          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
          E39 523i Montrealblau
          E34 DiamantSchwartz 535i
          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

          Comment

          • hkroger
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 104
            • Espoo

            #6
            Originally posted by _Rontti View Post
            Noihin voi toki vaihtaa uudet projektorit umpion sisään, ja vaihtaa uudet pleksit tai hioo ja lakkaa uudelleen nuo vanhat. Vai onko nuo nykyset umpiot ihan riekaleina?
            No siis siitä toisesta umpiosta, mistä se katsastusmies valitteli on ainakin se heijastepinta pilalla eli sen takia valoteho heikko ja molemmat umpiot tartteis kyllä sitä hiontaa ja rakkautta.
            BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by hkroger View Post
              No siis siitä toisesta umpiosta, mistä se katsastusmies valitteli on ainakin se heijastepinta pilalla eli sen takia valoteho heikko ja molemmat umpiot tartteis kyllä sitä hiontaa ja rakkautta.
              Retrofitlabilta uudet projektorit sisään ja joku harrastaja myllyttämään ulkopinnan kuntoon, ei mitään haloja xenonien tilalle.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • hkroger
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 104
                • Espoo

                #8
                Originally posted by janne30 View Post
                Retrofitlabilta uudet projektorit sisään ja joku harrastaja myllyttämään ulkopinnan kuntoon, ei mitään haloja xenonien tilalle.
                Mitenkäs kun tuo retrofitlab mainostaa asiaa näin: "These products are not ECE-approved and must not be used on public roads in any exterior application. Use on public roads will invalidate both the operating license and insurance coverage."
                BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎