Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyyhkijät raapii nokkapeltiä!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • astro76
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 222
    • Keuruu

    Pyyhkijät raapii nokkapeltiä!!!

    Eli on otsikon mukainen ongelma.
    Ne ei siis raavi käytössä vaan aina kun aukoo nokkapeltiä niin raapaisee ikävästi pellin reunaa. Maaliakin on jo onnistunut lähtemään... :(

    Joku tuumasi että mahdollisesti olisi mekanismi pyyhkijöistä väsynyt. Kellään kokemuksia minkähintainen on vaihtaa ja korjaantuuko ongelma sillä?
    Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518
  • cojama
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1421
    • www.e30m3.fi

    #2
    Kokeile säätää pyyhkijänvartta pykälällä ylöspäin, minullakin meinaan alkoi ottamaan kiinni kun säädin noita tuningmaisesti alaspäin piiloon.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      se varsi vääntyy jousen voimasta... itse otin irti ja väänsin viilapenkissä suorempaan sitä. saa olla vaan aika varovainen ettei väännä poikki.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        AInakin e28:ssa konepellin saranan pitäisi tuoda peltiä avatessa hieman ulsopäin. Talvella joskus olleet vähän jäykät, jolloin saattavat osua peltiin nostettaessa.

        Kannattaa avatessa siis nykäistä itseensä päin ja sitten nostaa... Tämä toki vain niissä autoissa joissa pelti aukeaa "fiksusti".

        Comment

        • astro76
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 222
          • Keuruu

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          AInakin e28:ssa konepellin saranan pitäisi tuoda peltiä avatessa hieman ulsopäin. Talvella joskus olleet vähän jäykät, jolloin saattavat osua peltiin nostettaessa.

          Kannattaa avatessa siis nykäistä itseensä päin ja sitten nostaa... Tämä toki vain niissä autoissa joissa pelti aukeaa "fiksusti".
          Taitaa mulla aueta "typerästi"...
          Eli eikös e28:ssa aukea tuulilasin puolelta? ...vai oliko se e30?
          Kuitenkin - ei ainakaan itsellä saranat tuo peltiä eteenpäin että "väistäisi" sulkia. Täytyypä tesmata jos kääntää hiukan ylöspäin. Tai sitten viilapenkkiin - ja lopputulos tiedetään :juo :juo :juo
          Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by astro76
            Originally posted by Kyytsis
            AInakin e28:ssa konepellin saranan pitäisi tuoda peltiä avatessa hieman ulsopäin. Talvella joskus olleet vähän jäykät, jolloin saattavat osua peltiin nostettaessa.

            Kannattaa avatessa siis nykäistä itseensä päin ja sitten nostaa... Tämä toki vain niissä autoissa joissa pelti aukeaa "fiksusti".
            Taitaa mulla aueta "typerästi"...
            Eli eikös e28:ssa aukea tuulilasin puolelta? ...vai oliko se e30?
            e28ssa siis aukeaa nokasta, sama kun takakontti joka aukeaa perästä...

            Comment

            • astro76
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 222
              • Keuruu

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              e28ssa siis aukeaa nokasta, sama kun takakontti joka aukeaa perästä...
              No niin...
              Eli siis oikaistaan sen verran, että pellin saranat on siis noissa vissiin eri puolella kun e36:ssa...?
              Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

              Comment

              • astro76
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 222
                • Keuruu

                #8
                Sen verran kun ehdin ongelmaa tutkailla niin huomattiin, että pultin reikä on kulunut hiukan soikeaksi. Holkkia väliin niin johan tokeni.

                Eli tiedoksi jos jollain on sama ongelma, mistä kannattaa tarkastella.
                Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

                Comment

                • sko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 295

                  #9
                  Hyvä tietää. Itsellänikin kun ottaa kiinni mutta onneksi tarvitsee aukoa harvoin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎