Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buusteri kytketty +- / -+, komia räsähdys...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TiTa
    Newbiemmer
    • Dec 2020
    • 3
    • Kuopio

    Buusteri kytketty +- / -+, komia räsähdys...

    Nytpä kävi niin että sellainen akkubuusteri kytkettiin lussa miinukseen ja silleen. Paukas tietty kunnolla valokaarien kera.
    Onkohan kellään kokemusta moisesta että mitä mahdollisesti polttaa, seisoo nyt bavarialla ja odottaa että kerkeisivät ottaa sisälle ja tutkia kunnolla. Vaan kun pitäisi lähteä matkaajolle viikonlopulla niin kyrsii vajaavetoisella bensalla ajaa, ajatuksella että jos ite kävis huomenna kattomassa jos keli lämpeis vähän... vai onko toiveajatusta vain sulakkeiden meno?

    Eli f25 X3, 2.0d, 2014 kulkine. Hiukan selkeytystä mitä tapahtu.
    Oli työpaikan parkkihallissa älylaturissa klo12-14, webasto päällä 15:45 - 16:05.
    Ajoa 5 km kauppaan, ostokset ja autoon. Virrat päälle tais sanoo jotain "drive careful..." ei starttaa. Virrat sammuu ja tulee napista, keskuslukko yms pelaa, vaan ei starttaa. Tovi ihmettelyä ja toteumus soittaa hinurille.
    "No sehän on selvä akkuvika, tullaan..."
    No tulee ja kytkee buusterin konehuoneen puolelle napoihin, ei tapahdu mitään, no sitten kokeilee leukojen tiukkaamista, ei vieläkään starttaa, häsläilee vielä leukoja ja kun räsähti, vilkasin et mit vit niin miikkahan sillä oli sitten menny plussalle.
    Toteumus hällä oli että täytynee viedä korjaamolle ei taida lähteä apuvirralla käyntiin.

    Akun / virtojen kanssa ei aikaisemmin ole ongelmia ollut. joka päivä ajoa 100km, konttorilla ollessa älyssä näillä pakkasilla sen 2h ja webasto ei ole kun n.20min päällä aamulla ja illalla.

    Jokuhan se alunperin aiheutti startaamattomuuden, mutta onkohan aivan turhaa mennä tuon buusterin jäliltä ihmettelemään repullinen sulakkeita mukana...
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Eiköhän se alkuperäinen vika ollut vain, että akku tuli tiensäpäähän. Näillä pakkasilla webaston käyttö äkkiä paljastaa huonokuntoisen akun. En oikein usko pelkkien sulakkeiden vaihdolla tästä selvittävän. Pitäisi saada auto kunnon virtalähteeseen kiinni tai sitten ehjä akku ja sen jälkeen alkaa testerillä katsomaan miltä näyttää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • TiTa
      Newbiemmer
      • Dec 2020
      • 3
      • Kuopio

      #3
      Lopputulos

      Eipä olisi repullinen sulakkeita auttanut. Eilen sain auton takaisin, cas boxin ja jotain sulakkeita buusteri käräytti. Akku kai finaalissa oli muutenkin. Kuulemma aika vähillä vaurioilla selvisi onneksi, olivat tilanneet varmuudeksi moottorin ohjainboxinkin. Lasku kuitenkin 2000€ luokkaa, joka menee hinurin vastuuvakuudesta.

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3713
        • Finnland

        #4
        Hienoa että ratkaisunkin jaoit tänne, tuo jää niin monelta kertomatta. Kiva että pelaa nyt
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎