Jos umpioista löytyy hyväksynnät, autosta tarvittavat varusteet ja xenon-satsi on hyväksytty niin miksikäs ei menisi läpi? Ircissä tästä keskusteltiin, e34:n vakioumpiot ainakin on tarvittavilla merkinnöillä ja sellaisia on jopa katsastettu jälkiasennusxenoneilla. Saattaa myös uudemmista löytyä, linssivalot kun ovat. Toki noita ohjeita voi soveltaa monella tavalla, katsarista se paljon riippuu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
"tuunaus" xenonien laillisuus
Collapse
X
-
Originally posted by CellJos umpioista löytyy hyväksynnät...vakioumpiot ainakin on tarvittavilla merkinnöillä ja sellaisia on jopa katsastettu jälkiasennusxenoneilla.
Nykyään kaikissa on xenonmerkinnät laseissa, koska lasiosat on samat halogeeneissa ja xenonumpioissa. Pelkän lasin merkintä ei kyllä kerro vielä mitään siitä, miten laillisesti ne sisäosat on valoissa toteutettu...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigJos niitä aken ohjeita tulkitsee, niin xenonit on oltava alkuperäset xenonetuvalot (ei siis ite sekaosista kasatut), sitten pesurit keulalle ja jos auto uudempi kuin 10.10.1998, niin tarvii olla automaattikorkeussäätö. 9.10.1998 tai vanhemmassa riittää manuaalikorkeussäätö."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Olisi mukava lukea jostakin virallisemmasta linkistä noiden xenoneiden ehdot, eli jos joku tietää tuommoisen linkin (mieluusti suoraan sinne kohtaan) mistä sen voi lukea, niin olisi hieno juttu.
Eli jos autossa on alkuperäiset xenonit mitkä ovat ehdot mitä polttimoiden pitää täyttää? Millä se katsastusasemalla mitataan että polttimot ovat kyseisen ehdon mukaset jos jotain ehtoja on täytyttävä?sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineNo jopas laitoinkin sekavasti. Niin tarkoitus oli udella että minkälainen operaatio on istuttaa ajovalopesurit e39:n keulalle? Ahdistaa ajella pidempää matkaa kun valot katoaa ihan täysin.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
moro
Originally posted by KFZ-KoenigJos niitä aken ohjeita tulkitsee, niin xenonit on oltava alkuperäset xenonetuvalot (ei siis ite sekaosista kasatut), sitten pesurit keulalle ja jos auto uudempi kuin 10.10.1998, niin tarvii olla automaattikorkeussäätö. 9.10.1998 tai vanhemmassa riittää manuaalikorkeussäätö.
Soitin katsastuskonttorille ja kysyin pitääkö autossani (11/-98) olla automaattinen korkeudensäätö, jos laitan xenon umpiot halogenien tilalle. Ni se äijä sanoi, voit laittaa. Vasta 2000 jälkeen rekisteröidyt vaativat ns. kuorman tuntevan automaattisen korkeuden säädön.
Comment
-
-
Originally posted by h.nSoitin katsastuskonttorille ja kysyin pitääkö autossani (11/-98) olla automaattinen korkeudensäätö, jos laitan xenon umpiot halogenien tilalle. Ni se äijä sanoi, voit laittaa. Vasta 2000 jälkeen rekisteröidyt vaativat ns. kuorman tuntevan automaattisen korkeuden säädön.
Comment
-
-
Kävin myös E34:sella huvikseen kokeilemassa katsastusta Xenoneilla, huomattiin samantien kun testasivat pitkiä ja lyhyet olivat valmiiksi päällä (valon väriero).
Ensinnäkin alkuperäisumpioissa on merkinnät halogeenivaloille. Eli itse umpiot pitää olla Xenon -malliset, vaikka ne ei teknisesti eroavaisikaan toisistaan. Toiseksi pitää aina olla pesurit. Ja kolmanneksi noin vanhassa pommissa pitää olla ajovalojen korkudensäätö sisältä (mikä siinä kylläkin on ja toimii.) Jos pilkkua nussitaan, ei E30 ja E34 valoja saa millään lailliseksi kaasupurkausvaloilla, koskaan ei löydy umpion laseja missä olisi tarvittavat merkinnät. Eri asia on sitten tajuaako katsastusmies tarkistaa umpioiden merkinnät. Ja kun on kyse tavallisesta muutoksesta joka EI vaadi edes muutoskatsastusta, saa jännittää joka vuosi uudelleen meneekö läpi (ellei sitten ota niitä pois, huh, 5 minuutin homma.. )
Eiköhän jokatoinen katsastusmies kohta tajuaa tänkin homman, kun tätä on jo niin paljon täällä(kin) vatvottu.
P.S. Oli muuten tarkin katsastusmies IKINÄ! Tarkisti ihan kaiken mahdollisen. Jopa lukkoperäkin piti tarkistaa ettei vaan ollut KEMPPI (okej, menin vahingossa sanomaan että sellainen siellä on..) Madallusjousien laillisuus piti ohjekirjasta tarkistaa, auto syynattiin muutenkin aivan julmettoman tarkkaan. Noh, eipä asemalla silloin muita asiakkaita ollutkaan.
P.S. 2. Ainiin, ja kaasupurkausvaloista tuli HUOMAUTUS, lähinnä puuttuvien pesureiden takia. Auto ei siis hylätty katsastuksessa. Inssi sanoi että normaalisti tulisi hylsy, mutta ajovalot oli oikein säädetty niin ei hän siitä kehdannut hylätä kun auto muutenkin oli kunnossa."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
Tuosta on juttua ettei ennen -95 tarvitse olla pesureita eikä korkeus-säätöä.
Sama tieto löytyi myös katsastajat.comista
Muttei selvinnyt mikä merkintä pitää olla umpiossa jos se on hyväksytty xenon polttimolle?
Esim e30 tarvikelinssiumpiosta löytyy: "HC 4" "A 02" "E1" "E11" ja "0228" "0227"- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_joohttp://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
Tuosta on juttua ettei ennen -95 tarvitse olla pesureita eikä korkeus-säätöä.
Sama tieto löytyi myös katsastajat.comista
Muttei selvinnyt mikä merkintä pitää olla umpiossa jos se on hyväksytty xenon polttimolle?
Esim e30 tarvikelinssiumpiosta löytyy: "HC 4" "A 02" "E1" "E11" ja "0228" "0227"
edit: ja DC merkintä niin linssi soveltuu xenon käyttöön..Last edited by jmp2002; 31-01-2006, 18:08.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
kävin minäkin näyttämässä tuota pommiani konttorilla, tai oikeastaan lähdin hakemaan vikalistaa ilman minkäänlaisia kuvitelmia että saisi leimaa kun siinä on noita askartelu kohteita sen verran monta ja xenonit keulilla. ajattelin että jos ei päästöistä / rikkinäisestä pakoputkesta pomppaa niin viimeistään noista xenoneista, vaan miten kävikään. läpi meni että heilahti. ei sanonut muuta kuin että vänkärinpuolen valo näyttää vähän liian ylös ja sumuvalojen kuviot huonot !.olin aivan ihmeissäni kun se inssi vihdoinviimmein avasi sanaisen arkkunsa ja totesi että hyvä tämä on ja lätkäsi leiman paperiin. kun se syynäsi niitä lähivaloja tarkkaan niin odottelin että milloin kuuluu kommenttia " mitä vittua tämä homma oikeen on näitten valojen kanssa ". ilmeisesti tulikin lopputulokseen että linssivalot = xenonit alkuperäisvaruste ?, kun ei kerran mitään niistä sanonut.
ja paikallaan on 6500K setti, eli varmasti huomaa eron tavis valoihin.en todellakaan valita kun sain leiman, mutta tuntuu että kaikki inssit ei ole tehtäviensä tasalla jos on uskominen siihen AKE :n pykälään noista jälkiasennus xenonien laillisuudesta.
Comment
-
Comment