Originally posted by Night-Wind
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottori vinkuu (ei laturi/ hihna)
Collapse
X
-
no nyt tietäjää peliin
Tuota nuin nii nii nyt on pakko laittaa oma ongelma tähän kun on niin paljon saman suuntasta ongelmaa kuin edellisillä herroilla. Eli autona 320iA e36 ja moottori vinkuu & tippaseen öljyä.
Kaikki lähti siitä kun pakkasilla löi huohottimen tukkoon -> öljyt joka paikasta pihalle. Nyt olen vaihtanut venttiilikopantiivisteen & kampiakselin etustefan ja ne huohotin putket + moniurahihnan. Käytin tuon etustefan vaihdattamassa nikusen korjaamolla kun ei itellä työkalut riittäneet ja sielä samalla vaihdettiin myös tuo moniurahihna mutta kiristinrullista en mene satatakuuseen. Vein auton ja silloin ongelmana oli pelkkä öljyvuoto. Kun hain auton niin heti ensimmäisenä korjaamon pihalla se vikisi. Vastaus tupakalla olleelta korjaajalta = sielä se hihna hakee paikkaansa. Saatana. Vikinä ei ole ihan yhtäjaksoista vaan välillä saattaa olla sekunnin/kahden taukokin. Mielestäni ääni katoaa kun lähden ajamaan tai sitten kutosäänet vain peittää sen. Eilen sitten huomasin että ääni katoaa kun lyön pitkät päälle? Noh, ääni laturille/hiilille samantien, mutta tämä ketju sai nyt kyllä epäileviä tunteita.
Käyn kohta riipasemassa koneen tulille ja katson loppuuko vikinä kun otan tuon öljytikun pois.
Ja pannaan tähän samaan nyt sitten vielä arvauksia tuosta öljyvuodosta. Eivät helvetti hiiroisen nesteen nosturilla anna enää käyttää painepesuria joten ihan paperilla jouduin öljyä pois pyyhkimään ja näin olleen paikansin tuon viimeisen vuodon jonnekki kuskinpuolelle ihan nokkaan. Ei vaikuttanut että tulisi enää sieltä kampiakselin etustefasta vaan siitä hitusen kuskiin päin. Onko se nyt sitten ohjaustehostimen pumppu siinä laturin alla? Villejä veikkauksia noista kuvista ja tästä surkeasta alustuksesta päätellen. hiiroisilla pullakahvit sille joka arvaa oikeinNyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
Originally posted by Laksu89 View Posttehostajan letkut/säiliö tuossa näyttäs vuotavan....Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
Noissa kuvissa konehuone on kyllä niin perkeleen laastissa että pesu ihan puhtaaksi ja sitten koneet tulille nosturilla niin näkee mistä tirraa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Joo ainakin tehostajan letkut vuotaa, kuten suurimmassa osassa näistä, kuvien perusteella aika paha sanoo vuotaako muualta.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Vaihde ne ohjaustehostimen surkeat puristettavat klemmarit kunnollisiin kiristettäviin niin eiköhän sen vuoto sillä tokene.
Tarkista myös moniurahihna että menee oikealta puolelta ylärullalla, sen kun saa menemään myös sen yli jolloin on väärin ja täten luistaa laturilla.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Laksu89 ansaitki just pullakahvit hiiroisten nesteellä. Sielthän ne aft öljyt näyttäs tippasevan. Ja mikä huvittavinta niin myös öljyfilun kotelosta näytti että oli roiskinut pihalle. Filtterin vaihtaessa mä kyllä väänsin sen kannen aika mukavan tiukalle että onkos tossa joku ylipieni momentti mihin asti se väännetään ja meninköhän mä nyt sitten murjomaan tuon kieroonNyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostVaihde ne ohjaustehostimen surkeat puristettavat klemmarit kunnollisiin kiristettäviin niin eiköhän sen vuoto sillä tokene.
Tarkista myös moniurahihna että menee oikealta puolelta ylärullalla, sen kun saa menemään myös sen yli jolloin on väärin ja täten luistaa laturilla.Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
Lopputulos: Letkuissa pientä ajanpatinaa ja ohjaustehostimen säiliöstä lähtevät letkut/putket marmorilta ~200e. Ja kaikki sen takia että ne liittimet on prässätty kiinni helvetti. Vinkuminen lähti laturista. Öljyfilun kotelosta väänsin kannen vissii liian tiukalle kun tippasee sieltä kannentiivisteestä josta sitten pikkuhiljaa roiskutteli laturin päälle.Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
Comment