Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottori vinkuu (ei laturi/ hihna)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Night-Wind View Post
    http://img227.imageshack.us/my.php?i...5326949jm3.png

    Tuossa kuva selventämään mikä on kiristin ja joka on luultavasti vaihdon tarpeessa.
    OK. No vaihdoin tosiaan tuosta kuvasta tuon ylemmän rullan minkä ali hihna menee. Täytyy vielä käydä ostaa tuokin rulla ja kokeilla mitä tapahtuu. Eikös tuo kuvan ympyröity rulla ole se mistä löysätään nimenomaan hihna??
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #17
      Originally posted by Bouma View Post
      Eikös tuo kuvan ympyröity rulla ole se mistä löysätään nimenomaan hihna??
      On juu.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • powder
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 105
        • Tuusula

        #18
        no nyt tietäjää peliin

        Tuota nuin nii nii nyt on pakko laittaa oma ongelma tähän kun on niin paljon saman suuntasta ongelmaa kuin edellisillä herroilla. Eli autona 320iA e36 ja moottori vinkuu & tippaseen öljyä.

        Kaikki lähti siitä kun pakkasilla löi huohottimen tukkoon -> öljyt joka paikasta pihalle. Nyt olen vaihtanut venttiilikopantiivisteen & kampiakselin etustefan ja ne huohotin putket + moniurahihnan. Käytin tuon etustefan vaihdattamassa nikusen korjaamolla kun ei itellä työkalut riittäneet ja sielä samalla vaihdettiin myös tuo moniurahihna mutta kiristinrullista en mene satatakuuseen. Vein auton ja silloin ongelmana oli pelkkä öljyvuoto. Kun hain auton niin heti ensimmäisenä korjaamon pihalla se vikisi. Vastaus tupakalla olleelta korjaajalta = sielä se hihna hakee paikkaansa. Saatana. Vikinä ei ole ihan yhtäjaksoista vaan välillä saattaa olla sekunnin/kahden taukokin. Mielestäni ääni katoaa kun lähden ajamaan tai sitten kutosäänet vain peittää sen. Eilen sitten huomasin että ääni katoaa kun lyön pitkät päälle? Noh, ääni laturille/hiilille samantien, mutta tämä ketju sai nyt kyllä epäileviä tunteita.

        Käyn kohta riipasemassa koneen tulille ja katson loppuuko vikinä kun otan tuon öljytikun pois.

        Ja pannaan tähän samaan nyt sitten vielä arvauksia tuosta öljyvuodosta. Eivät helvetti hiiroisen nesteen nosturilla anna enää käyttää painepesuria joten ihan paperilla jouduin öljyä pois pyyhkimään ja näin olleen paikansin tuon viimeisen vuodon jonnekki kuskinpuolelle ihan nokkaan. Ei vaikuttanut että tulisi enää sieltä kampiakselin etustefasta vaan siitä hitusen kuskiin päin. Onko se nyt sitten ohjaustehostimen pumppu siinä laturin alla? Villejä veikkauksia noista kuvista ja tästä surkeasta alustuksesta päätellen. hiiroisilla pullakahvit sille joka arvaa oikein
        Attached Files
        Nyt:
        MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
        E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
        E38 725tdsA vm96, käyttis
        E36 316i vm98, latolöytö
        HD Spora 883/1200 vm91

        EX:
        E39 525tdsA
        E36 320
        MB w210 220d
        MB w210 270cdi
        MB w201 Avatgarde azzurro
        MB w124 300d
        +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

        Comment

        • Laksu89
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 86
          • yka/tampere

          #19
          tehostajan letkut/säiliö tuossa näyttäs vuotavan....

          Comment

          • powder
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 105
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Laksu89 View Post
            tehostajan letkut/säiliö tuossa näyttäs vuotavan....
            Oliko kuinka villi veikkaus? Kun pohja oli aikesemmista vuodoista niin täynnä öljyä että ei äkkiseltään hoksinut tuumailla että oliko se moottori- vai hydrauliikkaöljyä. Pitääpä tarkistaa onko nesteet kuinka pinnassa.
            Nyt:
            MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
            E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
            E38 725tdsA vm96, käyttis
            E36 316i vm98, latolöytö
            HD Spora 883/1200 vm91

            EX:
            E39 525tdsA
            E36 320
            MB w210 220d
            MB w210 270cdi
            MB w201 Avatgarde azzurro
            MB w124 300d
            +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Noissa kuvissa konehuone on kyllä niin perkeleen laastissa että pesu ihan puhtaaksi ja sitten koneet tulille nosturilla niin näkee mistä tirraa.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Joo ainakin tehostajan letkut vuotaa, kuten suurimmassa osassa näistä, kuvien perusteella aika paha sanoo vuotaako muualta.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #23
                  Vaihde ne ohjaustehostimen surkeat puristettavat klemmarit kunnollisiin kiristettäviin niin eiköhän sen vuoto sillä tokene.

                  Tarkista myös moniurahihna että menee oikealta puolelta ylärullalla, sen kun saa menemään myös sen yli jolloin on väärin ja täten luistaa laturilla.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • powder
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 105
                    • Tuusula

                    #24
                    Laksu89 ansaitki just pullakahvit hiiroisten nesteellä. Sielthän ne aft öljyt näyttäs tippasevan. Ja mikä huvittavinta niin myös öljyfilun kotelosta näytti että oli roiskinut pihalle. Filtterin vaihtaessa mä kyllä väänsin sen kannen aika mukavan tiukalle että onkos tossa joku ylipieni momentti mihin asti se väännetään ja meninköhän mä nyt sitten murjomaan tuon kieroon
                    Nyt:
                    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                    E38 725tdsA vm96, käyttis
                    E36 316i vm98, latolöytö
                    HD Spora 883/1200 vm91

                    EX:
                    E39 525tdsA
                    E36 320
                    MB w210 220d
                    MB w210 270cdi
                    MB w201 Avatgarde azzurro
                    MB w124 300d
                    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                    Comment

                    • powder
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 105
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Janzki View Post
                      Vaihde ne ohjaustehostimen surkeat puristettavat klemmarit kunnollisiin kiristettäviin niin eiköhän sen vuoto sillä tokene.

                      Tarkista myös moniurahihna että menee oikealta puolelta ylärullalla, sen kun saa menemään myös sen yli jolloin on väärin ja täten luistaa laturilla.
                      No menihän se oikein sielä. Tossa ylhäälä just sanoin että oli ilmeisesti roiskinut siitä öljyfilusta öljyä pihalle ja tietenkin ainahan sitä hitusen on laturin päällekkin mennyt. Mitenköhän kriittistä toi on jos sinne on öljyä sisälle roiskunut ja siitä alkanut kitisemään että mahtaako kadota kitinä ajallaan vai ostanko suosiolla jo uuden laturin?
                      Nyt:
                      MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                      E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                      E38 725tdsA vm96, käyttis
                      E36 316i vm98, latolöytö
                      HD Spora 883/1200 vm91

                      EX:
                      E39 525tdsA
                      E36 320
                      MB w210 220d
                      MB w210 270cdi
                      MB w201 Avatgarde azzurro
                      MB w124 300d
                      +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                      Comment

                      • powder
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 105
                        • Tuusula

                        #26
                        Lopputulos: Letkuissa pientä ajanpatinaa ja ohjaustehostimen säiliöstä lähtevät letkut/putket marmorilta ~200e. Ja kaikki sen takia että ne liittimet on prässätty kiinni helvetti. Vinkuminen lähti laturista. Öljyfilun kotelosta väänsin kannen vissii liian tiukalle kun tippasee sieltä kannentiivisteestä josta sitten pikkuhiljaa roiskutteli laturin päälle.
                        Nyt:
                        MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                        E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                        E38 725tdsA vm96, käyttis
                        E36 316i vm98, latolöytö
                        HD Spora 883/1200 vm91

                        EX:
                        E39 525tdsA
                        E36 320
                        MB w210 220d
                        MB w210 270cdi
                        MB w201 Avatgarde azzurro
                        MB w124 300d
                        +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎