Bemaristani e36 on lähtenyt lokarin kaaresta (sisäpuoli) maalia pois n. 10 cm aika tasan tarkkaan samasta kohtaa kuin missä roiskeläppä kuuluisi olla. Ilmeisesti maali on lähtenyt ajan myötä ilmeisesti kiveniskujen takia. Tarkoitus olisi nyt korjata ko. vaurio. Kannattaisiko paikka hioa, laittaa alle sinkkimaali ja sitten pintamaali päälle? Ajattelin myös maalaamisen jälkeen laittaa siihen päälle kiveniskusuojaa molemmin puolin, sitähän ei huomaa kun se on sisäkaaressa. Vai riittäisikö bemarikaupassa myytävä kiveniskuihin tarkoitettu paikkamaali suoraan irronneen pinnan päälle? Auto on suht. tuore, ei huvittaisi aiheuttaa siihen mitään kupruja ajan myötä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lokarin ruostekorjaus
Collapse
X
-
Tuossahan joudut varmasti poistamaan isomman alueen maalia ja näin ollen tarkastamaan ettei siellä ruostetta... Tarkoitatko tuolla sisäpuolella kaaren alareunaa, joka on renkaaseen päin? Jos tarkoitat tuota niin silloin joudut maalaamaan koko lokasuojan tai ainakin kyljessä ovenkahvan korkeudella menevään taitokseen asti... Tämä sen takia et jos haluat tuloksesta hyvän näköisen niin tuohon taitokseen saat uuden maalin häivytettyä :wink:
-
-
Se on nimenomaan renkaaseen päin olevan sisäkaaren alaosa, josta on ihan siististi lähtenyt maali sisäkaaren leveyden verran eli 2 x 6 - 8 cm alueelta. Siinä on vähän pintaruostetta, joka näyttää lähtevän teräsvillalla pois. Se ei mene kyljen puolelle.
En kyllä moisen alueen takia ala maalaamaan koko kylkeä, koska se jää kuitenkin tavallaan piiloon ja on melkein kiveniskupaikalla korjattavissa. Ajattelin edelleen hioa sen pintaruosteen pois, vetää sinkki/muu pohjamaali ja päälle kiveniskuihin tarkoitettu alkuperäinen paikkamaali lakkoineen. Sen jälkeen laitan mustan kiveniskusuojan sisäkaaren alaosaan molemminpuolin, ettei enää vastaavaa lohkeilua esiinny. Bad idea?KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Tässä on yksi mokaamisen mahdollisuus. Lokasuojasihan on ohuen sinkkikerroksen peittämä jolloin vaikka varsinainen suojaava maalikerros on siitä irronnut, ei mitään läpisyöpymistä=mätänemistä tapahdu. Näkyvin juttu on ohut ruskea oksidikerros sinkkikerroksen päällä. Paikkamaalattaessa vauriokohtaa kannattaa siis varoa hiomasta suojaavaa sinkkikerrosta pois tai aiheutetaan varma vauriokohdan mätäneminen ilman norsunkorvan kokoisia kuralätkiä. Eli kevyt pintahionta punaisella "karhunkielellä", sinkki/tai happopohjamaalaus, kiveniskusuoja, maali ja lopuksi lakka.
Comment
-
-
Thx. Toi kuulosti tutulta. Siinä on tosiaan ohut vähän elähtänyt rusehtava pinta harmaan kerroksen eli sinkin päällä, ei mitään kraatereita tms. . Taidan tehdä ohjeidesi mukaan. Vedän rusehtavan kerroksen pois hellästi, laitan vielä kerroksen sinkkiä, maali lakkoineen ja päälle ohut kerros kiveniskusuojaa, että siinä on edes vähän kuralätkän tapaista.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Spräy on heinohartisia..eli Hobby kamaa..roskiin
Originally posted by Antti_ View PostNostetaas vanhaa aihetta. Jos laittaa tuota sinkkisprayta niin voiko sen päälle vetää suoraan 2k pintavärin, vai tarvitseeko vielä jonkun muun pohjusteen väliin? Onko kenelläkään kokemuksia miten on maalit pysynyt sinkin päällä?
Jos sinkki hiotaan tai puhalletaan pois silloin tekisin alla olevan toimenpiteen HUOM. Tämä on minun mielipiteeni ja perustuu omiin käytännön kokemuksiini.
Sinkin päälle ruiskutettavat maalit tekevät tartunta haasteen moniko maali siinä edes kestää edes
happovärikään joka taas kestää ns. pelkällä pellillä paremmin kuin sinkityssä pellinosassa esim.sinkin päällemaalatusta maalipinnoista on jo käytännön kokemusta esim.
Audin sinkitystä pinnasta n.10v vanhoista autoista hilseilee sinkinpäältä maalit eli mielestäni jos tehään oikein kunnon pohjat aloittaen Happomaalilla ja sen päälle Acryl
maali ja sitten pinta on pitkässä juoksussa maalin pysyvyys parempi kuin pelliltään sinkatussa kohteessa.)
Huom. Minä tekisin kyseisessä tapauksessa hiekkapuhaltaisin (pienellä puhaltimella) vaurio paikan ja ruiskuttaisin 2K Happoa ja sen jälkeen varmistaisin sen jollakin
Acryl-maalilla (2K) lähellä auton sävyä olevalla Acrylautomaalilla (lopullisen maalin peittävyyden takia).
Sen jälkeen teksin 2K maaleilla auton omaaväriä vastaavan pinta maalauksen.Last edited by 325E; 21-05-2009, 13:09.
Comment
-
Comment