No sanokaast et kelle vien masiinan korjattavaksi täällä satakunnassa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin kanssa ongelmia.
Collapse
X
-
Vitustako minä tiedän miten sen kuuluis toimia. mut se nyt tuntuu olevan paskana niin vikaa etsitään sieltä.
Voin kertoo ettei se ole klykolia mitä siellä mattoilla on eikä kenno vuoda.
loput on sit ihan arvailua.
Kerron kyllä oliko apua kun kuntoon tulee. ei varmaan kyllä ihan lähiviikkoina.sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Ilmastointihan poistaa kosteutta ilmasta käsittääkseni niin että kun ilma jäähtyy höyrystimellä niin se(ilma) ei pysty enää sitomaan kosteutta niin paljoa ja siksi sitä kondensoituu. Sitten ilma taas lämpenee kabiinissa ja sen suhteellinen kosteus on pienempi ku ennen höyrystintä. Sitten jos ilma ei jäähdy vaikka ilmastointi olisi päällä niin ei kait poista kosteutta.
Comment
-
-
Originally posted by jakusaSitten jos ilma ei jäähdy vaikka ilmastointi olisi päällä niin ei kait poista kosteutta.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringJos ilmastointi on päällä, siis että olosuhteet sallivat kompressorin käynnistymisen, ilma jäähtyy aina kulkiessaan höyrystinkennon läpi, jolloin ilmassa oleva kosteus jää kylmään höyrystinkennoon, johon kosteus tiivistyy. Sen jälkeen ilma vasta menee lämmityslaitteen kennon läpi, eli kuivattu ilma voi myös olla kuumaa, ei suinkaan siten, että ilma lämpiää vasta ohjaamossa. Joskus noin satavuotta sitten ilmastointilaitteesta ei välttämättä saanut kuin kylmää ilmaa..
Comment
-
-
Originally posted by jakusaMeinasin vaan semmosta tilannetta että ilma on jo kylmempää kuin mihin höyrystin sitä pystyy jäähdyttämään niin silloin ei tiivisty kosteutta tietenkään Tosin silloin ei kait ees mee päälle koko laitos. Tuolla kabiinissa lämpiämisellä ajattelin lähinnä kesäkuumia Sellanen käsitys mulla on että ei nuo autojen ilmastoinnit sitä ilmaa saa pakkasen puolelle niin ei auta huurteenpoistossa talvella.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
eli. mulla ei höyristin kenno kylmety joten koskeus ei jää siihen vaan lämmitin lämmittää sitä ja puhaltaa kapiiniin??
sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Ändieli. mulla ei höyristin kenno kylmety joten koskeus ei jää siihen vaan lämmitin lämmittää sitä ja puhaltaa kapiiniin??
Pointti on se että vaikka sinulla olisi ilmastointi rikki niin se ei ole syynä että kosteutta kerääntyy sisään(ellei höyrystin vuoda kylmäainetta autoon, mutta ei senkään pitäisi vaikuttaa paljoa)(tässä ilmastoinnilla tarkoitetaan jäähdyttävää laitteistoa eikä koko ilmanvaihtojärjestelmää).
Kannattaa tarkistaa ettei lattiamattojen alla ole vettä(siis äänieristematot), lämppärinkenno/putket vuoda, tai jostain vuoda vettä auton sisälle. Niin ja tietysti semmonen ettei sisäilmankierto ole vaikka jumahtanut päälle.
Comment
-
Comment