Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin kanssa ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #16
    No sanokaast et kelle vien masiinan korjattavaksi täällä satakunnassa?
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #17
      Kerroppa meille sitten kuinka korjattu ilmastointi poisti kosteuden ikkunoista ja matoista,johon kerroit sitä kertyneen.
      Kiinostaa myös vielä millä pakkaslukemilla autosi automaattiilmastointi kytkeytyy päälle?

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        #18
        Vitustako minä tiedän miten sen kuuluis toimia. mut se nyt tuntuu olevan paskana niin vikaa etsitään sieltä.

        Voin kertoo ettei se ole klykolia mitä siellä mattoilla on eikä kenno vuoda.

        loput on sit ihan arvailua.

        Kerron kyllä oliko apua kun kuntoon tulee. ei varmaan kyllä ihan lähiviikkoina.
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • heikki81
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 176
          • Rauma

          #19
          Ite korjautin ilmastoinnin Huittisissa P.Luuppalalla. Asialliset tilat ja mukava palvelu. Toisena vaihtoehtona kannattaa harkita Euran autopeltiä(muistaakseni tän niminen), joka voi olla hiukka halvempi...
          Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
          Otsikko Aamulehdessä 12.1.

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #20
            joo se autopelti onkin tuttu firma. pitääpä soitella.

            Kiitti jani.
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              #21
              joo se autopelti onkin tuttu firma. pitääpä soitella.

              Kiitti jan.
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #22
                Ilmastointihan poistaa kosteutta ilmasta käsittääkseni niin että kun ilma jäähtyy höyrystimellä niin se(ilma) ei pysty enää sitomaan kosteutta niin paljoa ja siksi sitä kondensoituu. Sitten ilma taas lämpenee kabiinissa ja sen suhteellinen kosteus on pienempi ku ennen höyrystintä. Sitten jos ilma ei jäähdy vaikka ilmastointi olisi päällä niin ei kait poista kosteutta.
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #23
                  Originally posted by jakusa
                  Sitten jos ilma ei jäähdy vaikka ilmastointi olisi päällä niin ei kait poista kosteutta.
                  Jos ilmastointi on päällä, siis että olosuhteet sallivat kompressorin käynnistymisen, ilma jäähtyy aina kulkiessaan höyrystinkennon läpi, jolloin ilmassa oleva kosteus jää kylmään höyrystinkennoon, johon kosteus tiivistyy. Sen jälkeen ilma vasta menee lämmityslaitteen kennon läpi, eli kuivattu ilma voi myös olla kuumaa, ei suinkaan siten, että ilma lämpiää vasta ohjaamossa. Joskus noin satavuotta sitten ilmastointilaitteesta ei välttämättä saanut kuin kylmää ilmaa..
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • jakusa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 515
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by 525TDS Touring
                    Jos ilmastointi on päällä, siis että olosuhteet sallivat kompressorin käynnistymisen, ilma jäähtyy aina kulkiessaan höyrystinkennon läpi, jolloin ilmassa oleva kosteus jää kylmään höyrystinkennoon, johon kosteus tiivistyy. Sen jälkeen ilma vasta menee lämmityslaitteen kennon läpi, eli kuivattu ilma voi myös olla kuumaa, ei suinkaan siten, että ilma lämpiää vasta ohjaamossa. Joskus noin satavuotta sitten ilmastointilaitteesta ei välttämättä saanut kuin kylmää ilmaa..
                    Meinasin vaan semmosta tilannetta että ilma on jo kylmempää kuin mihin höyrystin sitä pystyy jäähdyttämään niin silloin ei tiivisty kosteutta tietenkään Tosin silloin ei kait ees mee päälle koko laitos. Tuolla kabiinissa lämpiämisellä ajattelin lähinnä kesäkuumia Sellanen käsitys mulla on että ei nuo autojen ilmastoinnit sitä ilmaa saa pakkasen puolelle niin ei auta huurteenpoistossa talvella.
                    -after all is said and done more is said than done-


                    Comment

                    • 525TDS Touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 483
                      • Sahalahti

                      #25
                      Originally posted by jakusa
                      Meinasin vaan semmosta tilannetta että ilma on jo kylmempää kuin mihin höyrystin sitä pystyy jäähdyttämään niin silloin ei tiivisty kosteutta tietenkään Tosin silloin ei kait ees mee päälle koko laitos. Tuolla kabiinissa lämpiämisellä ajattelin lähinnä kesäkuumia Sellanen käsitys mulla on että ei nuo autojen ilmastoinnit sitä ilmaa saa pakkasen puolelle niin ei auta huurteenpoistossa talvella.
                      Pitää paikkansa, en hiffannu siitä ekasta selostuksestasi
                      Ex-525TDSa Touring -98
                      Ex-MB E220T CDi -02
                      E61 520D -09
                      F11 518d -16

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #26
                        eli. mulla ei höyristin kenno kylmety joten koskeus ei jää siihen vaan lämmitin lämmittää sitä ja puhaltaa kapiiniin??

                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          #27
                          Originally posted by Ändi
                          eli. mulla ei höyristin kenno kylmety joten koskeus ei jää siihen vaan lämmitin lämmittää sitä ja puhaltaa kapiiniin??

                          Siis jos sulla on ilmastointi rikki,niinkun sinulla kait on, niin silloin esimerkiksi syyssatelilla kostea ilma tulee sisään eikä ilmastointi auta huurteenpoistossa. Mutta tämähän ei eroa mitenkään autoista joissa ei ole ilmastointia niin se ei selitä että miksi sinulla huurtuu lasit/kertyy kosteutta sisään. Sitäpaitsi kun lämppäri lämmittää ilmaa niin suhteellinen kosteus pienenee radikaalisti.

                          Pointti on se että vaikka sinulla olisi ilmastointi rikki niin se ei ole syynä että kosteutta kerääntyy sisään(ellei höyrystin vuoda kylmäainetta autoon, mutta ei senkään pitäisi vaikuttaa paljoa)(tässä ilmastoinnilla tarkoitetaan jäähdyttävää laitteistoa eikä koko ilmanvaihtojärjestelmää).

                          Kannattaa tarkistaa ettei lattiamattojen alla ole vettä(siis äänieristematot), lämppärinkenno/putket vuoda, tai jostain vuoda vettä auton sisälle. Niin ja tietysti semmonen ettei sisäilmankierto ole vaikka jumahtanut päälle.
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎