Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon-valojen tehot?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Xenon-valojen tehot?

Onko kukaan vertaillut BMW:n xenonien tehoja muihin merkkeihin? Lähinnä E39 facelift umpiot kiinnostaa, mutta muukin tieto käy. Kysymys on herännyt kun on muutaman kerran tullut vastaan uudempi S80 Volvo ja myös uudempi E-sarjan mersu ja niiden valot näyttää selvästi kirkkaammilta. Mutta nuo ovat ainoat autot joissa tuo ilmenee, muut xenonit näyttää "normaaleilta". Tarkoitan siis sitä auton edessä näkyvää valokeilaa, en häikäisyä jonka jälkiasennuspolttimoita käyttävät aiheuttaa.. Onko noissa käytössä joku uusi vielä tehokkaampi polttimo/xenon-systeemi vai kuvittelenko vain? Niiden valo kyllä näyttää aika tarkasti rajatulta joten se ei välttämättä ole hyvä juttu.
    E39 528iA
  • RiiQuu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1367

No Volvo S80 ja Mepen E-väyrysessä ei ainakaan ole projektoritekniikka niissä umpioissa, käyttävät perinteisiä avonaisia umpioita. Se valon "alue" mikä näkyy on tietenkin paljon suurempi kuin DE umpiossa, missä näkyy suoraan edestäpäin vain pieni pilkku.

Et kyllähän ne jo tästäkin syystä voi näyttää vähän kirkkaammilta. Voi myös olla että niillä on toiset K asteet käytössä j.n.e.

EDIT. Jaa uudempi -E-sarja, kenties vaan uudempaa tekniikkaa. E39 Faceliftin valot suunniteltiin jo vuonna 2000 (tai jotain, täsmentäkää joku).
    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
    - - -
    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
    Cäbi©

E36 M3 Coupé 1996
    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment

• TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

Xenonvalot.com näyttää myyvän D4S ja D4R polttimoita joilla pitäisi tulla 600 lumenia lisää kirkkautta D2S verrattuna. Ja onhan siellä tietty noita 50W muutossarjoja mutta tuskin niistä on kyse. Ehkä joissain uudemmissa autoissa on nuo D4 polttimot, E60 ei kuulu tuohon sarjaan sillä se näyttää ihan samalta kuin E39. Enkä usko, että tuo on projektio/avonaisen umpion ero sillä ainoastaan nuo kaksi automallia näyttää kirkkailta. Tuo Volvokin on uudempi facelift mallinen, vanhemmissa en ole tuota huomannut. Jatkan tutkimuksia...
      E39 528iA

Comment

• sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

Tuossa verrattiin taannoin s80 xenoneita lähivaloilla mun seiskan lähivalo xenoneihin ja todettiin et seiskan valot on tehokkaammat.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• Sievälä
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 529
          • Mänttä

Mä oon huomannu että uusissa skodissa on monissa todella erikoisen väriset noi xenonit, jo kaukaa näkee valoista että octavia tms kakka on tulossa vastaan.
          G11 740e msport-17
          G21 320D xdrive msport -19 TAXI

www.taksisakarisievala.com

Comment

• TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

Tutkin lisää tuota D4S-juttua ja nehän on eri jännitteellä toimivia eli ne toimii 44 voltilla kun taas D2S toimii 85V. Ja xenonvalot.com myy niitä D2S:n tilalle, no kai ne vähän aikaa onkin tosi kirkkaat... Oikealla käyttöjännitteellä niiden pitäisi antaa lähes sama valoteho, tai oikeastaan 150 lumenia alempi (keskiarvona).
            E39 528iA

Comment

• Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

Olen kanssa noteerannut että noissa uusissa skodissa on aivan erikoiset noi xenonit, meinaan huomaa jo pitkästä matkasta että tulee skooda vastaan niinkuin tossa aiemmin jo mainittiin.

Sitten lisähuomioita että uudessa imprezassa näin aivan pirun kirkkaat xenonit, ne teki siihen auton eteen sellasen valon että ei oo vastaavaa _missään_ nähny.

Tuntuu noi omat e34 jälkiasennusxenonit aika heikoilta niittenrinnalla..

Comment

• jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

Volvon pyyhkimet myös voi vaikuttaa tuohon keilan kirkkauteen. Itse vaan olen huomannut lamppujen "käsi"pesun vaikutuksen näkyvyyteen kurakelillä - ero on joskus luokkaa "likainen lasi ja lyhyet = puhdas lasi ja parkit". Voihan olla että pesurit pitäisi säätää joskus kohdilleen
                e61 535d

Comment

• 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

Originally posted by Sievälä
                  Mä oon huomannu että uusissa skodissa on monissa todella erikoisen väriset noi xenonit, jo kaukaa näkee valoista että octavia tms kakka on tulossa vastaan.
                  Juu ja häikäisee aika tehokkaasti sillä hajavalolla, niinkuin volvojenkin xenonit.
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

Comment

• RiiQuu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1367

Originally posted by Antti O
                    Tuntuu noi omat e34 jälkiasennusxenonit aika heikoilta niittenrinnalla..
                    Ei koskaan oikein pääse samoihin valotehoihin orkkisosien kanssa, eihän E34:sen vakiovalot ole kuitenkaan suunniteltu tuollaisille valon määrille, että umpiothan sitä valoa rajoittaa. Mutta kyllä E34:sen valotehon saa melkein tuplaannuttua KUN käyttää kaasupurkausvaloja.. Ja pitämällä umpiot puhtaana estää hajavalon syntymistä (sekä luonnollisesti umpiot oikeissa säädöissään.) Oisko Skoda siirtynyt käyttämään korkeamman värilämmön omaavia polttimoita, kun IMO ne myös erottuvat joukosta muusta "valkoisesta" massasta.. Tai sitten yhdistettynä tiettyyn projektorin rakenteeseen saa sen valon näyttämään tietyissä kulmissa erittäin oudolta, kuin esim. vanhemman kopan Fiat Puntossa (jossa halogeenit projektoreilla lyhyillä), voi melkein luulla että tulee auto Xenoneilla vastaan, kun se valo säteilee ulos linssistä tietyssä kulmassa muun värisenä (esim. sinisenä ja punertavana tässä tapauksessa), kunnes on samalla tasolla auton kanssa ja osuu valokeilaan tai suoraan sen eteen ja valo tasaantuu silmissä.
                    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                    - - -
                    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                    Cäbi©

E36 M3 Coupé 1996
                    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment

• exodus
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 774
                      • Oulu

kokeilin tuossa penkoa arkistoja, mutta tuloksetta. Jossain näin e39:n facelift xenonien testit ja huippua ne oli. Samaten pitkät valaisee yli 200m, johon aika harva auto pystyy. E60:ssa on huonommat valot.
                      Uusien Skodien valot tosiaan sylkee tuota hajavaloa niin että häikäisee oikein kunnolla.

Comment

• TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

(Nostetaanpa tämä wanha keskustelu)

Tänään ihmettelin E60:n xenoneita, ilmeisesti facelift-malli koska angel eyesit oli aika kirkkaat.
                        Tuo E60 ajoi minun takana ja minun edessä näkyikin minun auton varjo eli E60:n xenonit tavallaan peitti minun valot. Onko minulla vaan polttimot hyytyneet (ei ne näytä mitenkään erityisen himmeiltä) vai onko facelift-E60:ssä tosiaan noin paljon tehokkaammat valot? Vai oliko ne vaan säädetty pieleen?
                        E39 528iA

Comment

• bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

Originally posted by TJJ View Post
                          (Nostetaanpa tämä wanha keskustelu)

Tänään ihmettelin E60:n xenoneita, ilmeisesti facelift-malli koska angel eyesit oli aika kirkkaat.
                          Tuo E60 ajoi minun takana ja minun edessä näkyikin minun auton varjo eli E60:n xenonit tavallaan peitti minun valot. Onko minulla vaan polttimot hyytyneet (ei ne näytä mitenkään erityisen himmeiltä) vai onko facelift-E60:ssä tosiaan noin paljon tehokkaammat valot? Vai oliko ne vaan säädetty pieleen?
                          tästä oli juttua tuolla toisessa topikissa... E39 facelift xenonit ei ole erityisen tehokkaat. valoteho vanhoilla sinertyneillä polttimoilla oli suorastaan surkea ja polttimoiden vaihdolla vähän parani, mutta ei vieläkään erityisen hyvä. toki uudet umpiot ja kirkkaat lasit varmasti parantais vielä.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• juu-das
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 756
                            • Kuopio

Uusissa octavioissa on kyllä todella hyvät valot, helvetin hyvä kantama ja tarkka valokuvio, facelift E39 xenonit ei kyllä kovin hääppöset ole. Prefaceliftin valot olivat todella hyvät uusilla polttimoilla ja 130tkm ajetuilla umpioilla.

Ootteko muuten huomanneet että jokaikisessä autossa jossa on tehtaan xenonit, kantama on säädetty aivan liian ylös, jos verrataan tuohon 1m=1cm laskua. Xenoneilla olevissa autoissa valot on käytännössä suunnattu suoraan eteenpäin tai ylös.
                            Last edited by juu-das; 28-01-2009, 03:54.

Comment

• TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

Originally posted by bemu2000 View Post
                              E39 facelift xenonit ei ole erityisen tehokkaat. valoteho vanhoilla sinertyneillä polttimoilla oli suorastaan surkea ja polttimoiden vaihdolla vähän parani, mutta ei vieläkään erityisen hyvä. toki uudet umpiot ja kirkkaat lasit varmasti parantais vielä.
                              Minulla polttimot ei sinerrä, vaikea tietysti sanoa onko valoteho laskenut vai ei. Umpioiden lasit ei ole kovin kirkkaat mutta ei nyt kuitenkaan mitkään mattapintaisetkaan. Ne oli käytetyt umpiot eBaysta mutta kun halvalla sain...

Millaiset polttimot vaihdoit? Onko joku testannut tai verrannut D2S+ (Philips 85122+) polttimoa tuohon vakiomalliin? Tuon + mallin ei pitäisi muuttaa sävyä vanhetessaan ja kirkkaus pitäisi säilyä paremmin, ilmeisesti se on myös hiukan kirkkaampi. Saako noita järkihintaan Suomesta vai meneekö eBaysta tilaamiseksi?
                              E39 528iA

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎