Niin tai saman väriset täydelliset purkuovet ja vaihdossa omista ovista lasit ja nostimet. www.varaosahaku.fi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ruostekorjausta??
Collapse
X
-
Originally posted by SicknessTonnilla saa nykyään kaksi E28:aa, hitsausvehkeet ja jää vielä 115€ tarvikkeisiin, peltiin ja kaljaan :shock:
Kahdesta e28:sta löytyy myös yllättävän paljon ehjääkin peltiä, joten säästyneellä rahalla saa lisää kaljaa.
Mullekin kelpaisi kaveri jolla olisi hiekkapuhallusvehkeet, hitsauslaitteet ja taitoa käyttää niitä/neuvoa mua.
Hmm.. lisään nämä täydellisen naisen vaatimuslistalle. Tai täydellisen appiukon vaatimuslistalle...
Comment
-
-
täällä foorumilla löytyy yks kaveri kyllä joka käsittääkseni tekee mielellään korvausta vastaan ruosteenfiksausta PK -seudulla. eli käyttäjänimi jarmo_
ei muuta kuin sille PM kysely menemään aiheesta. :wink:"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Jos autolla haluaa vaan ajaa tietyn ajan. Esim talven yli ja sitten hävittää ja leima on saatava helposti vaikka pohjassa on iso reikä.
No mikäs sen parempaa kuin lasikuitu. Ruostetta vähän pois ja lasikuitumattoa päälle. Vähän karhennetaan, maalia ja massat perään. Menny läpi ku väärää rahaa ja menee vieläki.
Tehdäänhän niitä uusiakin autoja lasikuidusta.
Projektiautot sitte hitsillä kuntoon.
Doni - - - 325i 2D '10.87Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by 525tdsAutopläkkärit ovat perseestä! :guns:
No joo sitten asiaan. Se on tosiasian tässä maassa että edes valohoitoa on turha kuvitella saavansa alle 50€ tunti jos sitä meinaa joltain REHELLISELTÄ yrittäjältä hankkia. Palkka sivukuluineen nielaisee tosta jo yli puolet ja vuokrat tarvii maksaa sekä koneet ja laitteet. Tämän päälle pitäisi vielä jäädä jonkinlainen kate jos toimintaa meinaa pidempäänkin jatkaa.. Sitten vielä nämä ruostekorjaukset mitkä on yleensä mahdoton hinnoitella etukäteen. Jos pohjassa on 5 cm:n reikä se yleensä tarkoittaa sitä että puolen metrin säteellä ei ole mitään tervettä peltiä mihin voisi kuvitella hitsaavansa jotain.
Sitten vielä tekijän kannalta ruostepaikkaukset on varsin vittumaista hommaa. Ruosteenpölyä joka saatanan paikka täynnä kun joutuu hiomaan, kytevää alustamassaa/kotelosuojaa ei ole niin kiva hengitellä ja
niska aina kipeenä kun joutuu auton alle kuikuilemaan ylöspäin, puhumattakaan siitä että ei ole nosturia vaan joutuu makoilemaan auton alla.
Jos ruostekorjauksen meinaa tehdä hyvin niin aikaa ja norttia palaa varmasti runsaasti ja toisaalta joa homman tekee siitä missä aita on matalin niin asiakas on vuoden päästä pää punaisena huutamassa kun katsastusmies totesi vuosi sitten hitsatun paikan hävinneen kokonaan. Toisaalta jos homman tekee hyvin niin asiakas huutaa pää punaisena kun 500€ auton korjakseen menee 1500€
Yhteenvetona voidaan todeta hiemankin laajemman ruostekorjauksen tekemisen olevan järkevää ainoastaan jos sen pystyy itse tekemään omilla vehkeillä...ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...
Comment
-
-
Originally posted by tatuSitten vielä tekijän kannalta ruostepaikkaukset on varsin vittumaista hommaa. Ruosteenpölyä joka saatanan paikka täynnä kun joutuu hiomaan, kytevää alustamassaa/kotelosuojaa ei ole niin kiva hengitellä ja
niska aina kipeenä kun joutuu auton alle kuikuilemaan ylöspäin, puhumattakaan siitä että ei ole nosturia vaan joutuu makoilemaan auton alla.
Uskallan väittää että jos kattelee vähän pohjoisempaa noita hitsauslafkoja niin homma kiinnostaa eri tavalla ja pikkasen eri hintaan... Esim. yks Bemarini lommon korjaus/maalaus: Järvenpäässä hinta-arvio 403 EUR, teetätin automaalaamolla kainuussa: kustannus 200 EUR ja tuli täydellinen.
..kun asenne rupee korjaamoillakin olee melkeen että kynnenaluset ei sais paskaantua työn aikana. Että semmosta...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by RiiQuutäällä foorumilla löytyy yks kaveri kyllä joka käsittääkseni tekee mielellään korvausta vastaan ruosteenfiksausta PK -seudulla. eli käyttäjänimi jarmo_
ei muuta kuin sille PM kysely menemään aiheesta. :wink:E39 520iA -02
Comment
-
-
[quote="Kentsu ..kun asenne rupee korjaamoillakin olee melkeen että kynnenaluset ei sais paskaantua työn aikana. Että semmosta...[/quote]
Noinhan se menee. Niinkauan kuin on varaa valita mitä tekee niin ruostekorjaukset tulee siellä loppupäässä. Eiköhän aika moni paikka ala ennen hitsailemaan noita mätiä autoja kun lyö lapun luukulle...Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tähänkin. Ja tuohon "pääkaupunkiseutu lisään" löytää yksinkertaisen vastauksen tutkimalla hetken niitä tilojen vuokran hintoja...
Niin ja kerrottakoon vielä että en ole peltiseppä enkä minkään sortin yrittäjä. Hitsausvehkeet löytyy kyllä omasta tallista, mutta vain omaksi iloksi...ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...
Comment
-
-
Se miksi ruostehitsauksia ei tehdä johtuu siitä että tehdyn työn hinnan pitäisi olla jossain mielekkäässä suhteessa hitsattavan auton arvoon. Näin siis työn teettäjän mielestä. Eli 500e:n läpimätään ooppeliin pitäisi parin päivän paikkuutyö saada alle 100e:llä ja jos/kun ei saa on kaikki hitsikoneen ja tilat omistavat "paskoja jätkiä". Eli sehän on AINA hitsarin vika kun on luullut ostaneensa halpaa? Eli pointti on se että hitsaustyön teettäjä on harvoin jos koskaan lopputulokseen tyytyväinen. Jos teet halvalla ja piikki uppoaakin seuraavalla katsastuksella vierestä, tai jos teet hyvin ja veloitat x2auton hinnan olet taaskin konnien konna. Kuluttaja-asiamiehet soittelee sitten joka toisesta tehdystä työstä vaatien joko lisäkorjauksia tai hinnanalennusta. On parempi olla koskemattanäihin miinoihin pitkällä tikullakaan tai sitten hinnoitella työ jo lähtiessä sellaiseksi jolla tietää että hommaa ei 100% varmuudella tarvitse vaivoikseen ottaa. Jos vanhan paskan ostaa, vanhan paskan saa. Ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan jos ei itse satu omistamaan migiä ja verstastilaa.
Comment
-
-
Originally posted by KentsuOriginally posted by tatuSitten vielä tekijän kannalta ruostepaikkaukset on varsin vittumaista hommaa. Ruosteenpölyä joka saatanan paikka täynnä kun joutuu hiomaan, kytevää alustamassaa/kotelosuojaa ei ole niin kiva hengitellä ja
niska aina kipeenä kun joutuu auton alle kuikuilemaan ylöspäin, puhumattakaan siitä että ei ole nosturia vaan joutuu makoilemaan auton alla.
Uskallan väittää että jos kattelee vähän pohjoisempaa noita hitsauslafkoja niin homma kiinnostaa eri tavalla ja pikkasen eri hintaan... Esim. yks Bemarini lommon korjaus/maalaus: Järvenpäässä hinta-arvio 403 EUR, teetätin automaalaamolla kainuussa: kustannus 200 EUR ja tuli täydellinen.
..kun asenne rupee korjaamoillakin olee melkeen että kynnenaluset ei sais paskaantua työn aikana. Että semmosta...
Tästä siis aikaa pari vuotta. Samat kohdat on hitsattu vajaa viikko sitten uudestaan, koska siellä oli jo kunnon reiät . Eli paskaa jälkeä tekivät, en vie toiste!
Tämän uuden hitsauksen teki Autohuolto A.Lehtonen Espoosta (Kivenlahden teollisuusalueella). Jälki oli ihan hyvä ja hinta kohtuullinen, joten siellä on parhaillaan hitsattavana myös veljeni auto. Itse tosin aion laittaa molempiin vielä lisää massaa päälle, kun oli bemuuni laitettu vähän hintsusti. Muuten jälki asiallista.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Originally posted by osilpiJos toi firma on siellä "pommisuojassa" kallion sisässä oleva, niin mulla on siitä "hieman" huonoja kokemuksia. Tämä kyseisen kallioleikkauksen päässä kallion sisällä oleva firma (en siis tiedä, onko juuri tuo "hytöset"), korjas mun auton sitten superohuella pellillä kiinnittämällä se pääasiassa sikaflexillä. Auto oli silloin sukulaiseni, ja hän kuvitteli teettävänsä työn hyvin.
Tästä siis aikaa pari vuotta. Samat kohdat on hitsattu vajaa viikko sitten uudestaan, koska siellä oli jo kunnon reiät . Eli paskaa jälkeä tekivät, en vie toiste!Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
...ja kun hommaa saman värisen, on homma jo "uhkahelppoa" ja lopputulos potenssiin parempi kuin hitsailtu ja uudelleen maalailtu "tekele".
Kaiken lisäksi hitsattu ja uudelleen maalattu ovi tulee taatusti kalliimmaksi kuin virheetön purettu raakaovi jonka värikin sopii taatusti paremmin kuin uudelleenmaalatun.
Comment
-
Comment