Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostekorjausta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Niin tai saman väriset täydelliset purkuovet ja vaihdossa omista ovista lasit ja nostimet. www.varaosahaku.fi

    Comment

    • Dynamics
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1108
      • Kiiminki City

      #17
      toi hemin ehdotus vois olla kans aika ok, pysyy vielä budjekti kohtuu lukemissa jos itsellä ei ole tilaa/aikaa tehdä.
      Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
      Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
      Ex: e34 525Tic, e34 520

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Sickness
        Tonnilla saa nykyään kaksi E28:aa, hitsausvehkeet ja jää vielä 115€ tarvikkeisiin, peltiin ja kaljaan :shock:
        10p ja papukaija merkki, paras havainto tänä vuonna!

        Kahdesta e28:sta löytyy myös yllättävän paljon ehjääkin peltiä, joten säästyneellä rahalla saa lisää kaljaa.

        Mullekin kelpaisi kaveri jolla olisi hiekkapuhallusvehkeet, hitsauslaitteet ja taitoa käyttää niitä/neuvoa mua.

        Hmm.. lisään nämä täydellisen naisen vaatimuslistalle. Tai täydellisen appiukon vaatimuslistalle...

        Comment

        • RiiQuu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1367

          #19
          täällä foorumilla löytyy yks kaveri kyllä joka käsittääkseni tekee mielellään korvausta vastaan ruosteenfiksausta PK -seudulla. eli käyttäjänimi jarmo_

          ei muuta kuin sille PM kysely menemään aiheesta. :wink:
          "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
          - - -
          E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
          Cäbi©

          E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
          G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #20
            Jos autolla haluaa vaan ajaa tietyn ajan. Esim talven yli ja sitten hävittää ja leima on saatava helposti vaikka pohjassa on iso reikä.

            No mikäs sen parempaa kuin lasikuitu. Ruostetta vähän pois ja lasikuitumattoa päälle. Vähän karhennetaan, maalia ja massat perään. Menny läpi ku väärää rahaa ja menee vieläki.

            Tehdäänhän niitä uusiakin autoja lasikuidusta.

            Projektiautot sitte hitsillä kuntoon.


            Doni - - - 325i 2D '10.87
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • tatu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 77
              • Tampere

              #21
              Originally posted by 525tds
              Autopläkkärit ovat perseestä! :guns:
              Loistava kommentti!, autopläkkärin vikahan se on kun bemu mätänee...

              No joo sitten asiaan. Se on tosiasian tässä maassa että edes valohoitoa on turha kuvitella saavansa alle 50€ tunti jos sitä meinaa joltain REHELLISELTÄ yrittäjältä hankkia. Palkka sivukuluineen nielaisee tosta jo yli puolet ja vuokrat tarvii maksaa sekä koneet ja laitteet. Tämän päälle pitäisi vielä jäädä jonkinlainen kate jos toimintaa meinaa pidempäänkin jatkaa.. Sitten vielä nämä ruostekorjaukset mitkä on yleensä mahdoton hinnoitella etukäteen. Jos pohjassa on 5 cm:n reikä se yleensä tarkoittaa sitä että puolen metrin säteellä ei ole mitään tervettä peltiä mihin voisi kuvitella hitsaavansa jotain.

              Sitten vielä tekijän kannalta ruostepaikkaukset on varsin vittumaista hommaa. Ruosteenpölyä joka saatanan paikka täynnä kun joutuu hiomaan, kytevää alustamassaa/kotelosuojaa ei ole niin kiva hengitellä ja
              niska aina kipeenä kun joutuu auton alle kuikuilemaan ylöspäin, puhumattakaan siitä että ei ole nosturia vaan joutuu makoilemaan auton alla.

              Jos ruostekorjauksen meinaa tehdä hyvin niin aikaa ja norttia palaa varmasti runsaasti ja toisaalta joa homman tekee siitä missä aita on matalin niin asiakas on vuoden päästä pää punaisena huutamassa kun katsastusmies totesi vuosi sitten hitsatun paikan hävinneen kokonaan. Toisaalta jos homman tekee hyvin niin asiakas huutaa pää punaisena kun 500€ auton korjakseen menee 1500€

              Yhteenvetona voidaan todeta hiemankin laajemman ruostekorjauksen tekemisen olevan järkevää ainoastaan jos sen pystyy itse tekemään omilla vehkeillä...
              ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
              EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by tatu
                Sitten vielä tekijän kannalta ruostepaikkaukset on varsin vittumaista hommaa. Ruosteenpölyä joka saatanan paikka täynnä kun joutuu hiomaan, kytevää alustamassaa/kotelosuojaa ei ole niin kiva hengitellä ja
                niska aina kipeenä kun joutuu auton alle kuikuilemaan ylöspäin, puhumattakaan siitä että ei ole nosturia vaan joutuu makoilemaan auton alla.
                Dodii... pari vuotta sitten pohjois-haagassa teetätin jossain "autopelti-hytöset" tai jotain nimisessä firmassa escortin helman pätkän uusiks niin oli 150 e ja hyvä tuli kotelosuojausta myöten. Toisten mielestä kallis, toisten mielestä halpa... Harvinaisen asiallinen mesta, kun tuntuu että täällä etelä-suomessa varsinkin pelätään "paska-hommia" vaikka maksettaskin. Tuonkin helma-proggiksen yks toinen hitsauksia tekevä korjaamo hylkäs kokonaan tyyliin "ei me osata sitä tehdä, vie jonnekin peltisepälle". Toisaalta hyvä että sanoivat suoraan...
                Uskallan väittää että jos kattelee vähän pohjoisempaa noita hitsauslafkoja niin homma kiinnostaa eri tavalla ja pikkasen eri hintaan... Esim. yks Bemarini lommon korjaus/maalaus: Järvenpäässä hinta-arvio 403 EUR, teetätin automaalaamolla kainuussa: kustannus 200 EUR ja tuli täydellinen.
                ..kun asenne rupee korjaamoillakin olee melkeen että kynnenaluset ei sais paskaantua työn aikana. Että semmosta...
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by RiiQuu
                  täällä foorumilla löytyy yks kaveri kyllä joka käsittääkseni tekee mielellään korvausta vastaan ruosteenfiksausta PK -seudulla. eli käyttäjänimi jarmo_

                  ei muuta kuin sille PM kysely menemään aiheesta. :wink:
                  Olisin itse sanonut saman, mutta ajattelin jarmo_:n kertovan itse itsestään jos aiheelliseksi näkee. No, joka tapauksessa kaverille voi antaa hyvät suositukset. Mun autoon teki 10 pisteen arvoista työtä
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • tatu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 77
                    • Tampere

                    #24
                    [quote="Kentsu ..kun asenne rupee korjaamoillakin olee melkeen että kynnenaluset ei sais paskaantua työn aikana. Että semmosta...[/quote]

                    Noinhan se menee. Niinkauan kuin on varaa valita mitä tekee niin ruostekorjaukset tulee siellä loppupäässä. Eiköhän aika moni paikka ala ennen hitsailemaan noita mätiä autoja kun lyö lapun luukulle...Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tähänkin. Ja tuohon "pääkaupunkiseutu lisään" löytää yksinkertaisen vastauksen tutkimalla hetken niitä tilojen vuokran hintoja...

                    Niin ja kerrottakoon vielä että en ole peltiseppä enkä minkään sortin yrittäjä. Hitsausvehkeet löytyy kyllä omasta tallista, mutta vain omaksi iloksi...
                    ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
                    EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Se miksi ruostehitsauksia ei tehdä johtuu siitä että tehdyn työn hinnan pitäisi olla jossain mielekkäässä suhteessa hitsattavan auton arvoon. Näin siis työn teettäjän mielestä. Eli 500e:n läpimätään ooppeliin pitäisi parin päivän paikkuutyö saada alle 100e:llä ja jos/kun ei saa on kaikki hitsikoneen ja tilat omistavat "paskoja jätkiä". Eli sehän on AINA hitsarin vika kun on luullut ostaneensa halpaa? Eli pointti on se että hitsaustyön teettäjä on harvoin jos koskaan lopputulokseen tyytyväinen. Jos teet halvalla ja piikki uppoaakin seuraavalla katsastuksella vierestä, tai jos teet hyvin ja veloitat x2auton hinnan olet taaskin konnien konna. Kuluttaja-asiamiehet soittelee sitten joka toisesta tehdystä työstä vaatien joko lisäkorjauksia tai hinnanalennusta. On parempi olla koskemattanäihin miinoihin pitkällä tikullakaan tai sitten hinnoitella työ jo lähtiessä sellaiseksi jolla tietää että hommaa ei 100% varmuudella tarvitse vaivoikseen ottaa. Jos vanhan paskan ostaa, vanhan paskan saa. Ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan jos ei itse satu omistamaan migiä ja verstastilaa.

                      Comment

                      • osilpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 486
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by Kentsu
                        Originally posted by tatu
                        Sitten vielä tekijän kannalta ruostepaikkaukset on varsin vittumaista hommaa. Ruosteenpölyä joka saatanan paikka täynnä kun joutuu hiomaan, kytevää alustamassaa/kotelosuojaa ei ole niin kiva hengitellä ja
                        niska aina kipeenä kun joutuu auton alle kuikuilemaan ylöspäin, puhumattakaan siitä että ei ole nosturia vaan joutuu makoilemaan auton alla.
                        Dodii... pari vuotta sitten pohjois-haagassa teetätin jossain "autopelti-hytöset" tai jotain nimisessä firmassa escortin helman pätkän uusiks niin oli 150 e ja hyvä tuli kotelosuojausta myöten. Toisten mielestä kallis, toisten mielestä halpa... Harvinaisen asiallinen mesta, kun tuntuu että täällä etelä-suomessa varsinkin pelätään "paska-hommia" vaikka maksettaskin. Tuonkin helma-proggiksen yks toinen hitsauksia tekevä korjaamo hylkäs kokonaan tyyliin "ei me osata sitä tehdä, vie jonnekin peltisepälle". Toisaalta hyvä että sanoivat suoraan...
                        Uskallan väittää että jos kattelee vähän pohjoisempaa noita hitsauslafkoja niin homma kiinnostaa eri tavalla ja pikkasen eri hintaan... Esim. yks Bemarini lommon korjaus/maalaus: Järvenpäässä hinta-arvio 403 EUR, teetätin automaalaamolla kainuussa: kustannus 200 EUR ja tuli täydellinen.
                        ..kun asenne rupee korjaamoillakin olee melkeen että kynnenaluset ei sais paskaantua työn aikana. Että semmosta...
                        Jos toi firma on siellä "pommisuojassa" kallion sisässä oleva, niin mulla on siitä "hieman" huonoja kokemuksia. Tämä kyseisen kallioleikkauksen päässä kallion sisällä oleva firma (en siis tiedä, onko juuri tuo "hytöset"), korjas mun auton sitten superohuella pellillä kiinnittämällä se pääasiassa sikaflexillä. Auto oli silloin sukulaiseni, ja hän kuvitteli teettävänsä työn hyvin.
                        Tästä siis aikaa pari vuotta. Samat kohdat on hitsattu vajaa viikko sitten uudestaan, koska siellä oli jo kunnon reiät . Eli paskaa jälkeä tekivät, en vie toiste!

                        Tämän uuden hitsauksen teki Autohuolto A.Lehtonen Espoosta (Kivenlahden teollisuusalueella). Jälki oli ihan hyvä ja hinta kohtuullinen, joten siellä on parhaillaan hitsattavana myös veljeni auto. Itse tosin aion laittaa molempiin vielä lisää massaa päälle, kun oli bemuuni laitettu vähän hintsusti. Muuten jälki asiallista.
                        E34 525i 12v 1990
                        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                        ex-BMW:t
                        E28 520iA 1983
                        E28 520iA 1985

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by osilpi
                          Jos toi firma on siellä "pommisuojassa" kallion sisässä oleva, niin mulla on siitä "hieman" huonoja kokemuksia. Tämä kyseisen kallioleikkauksen päässä kallion sisällä oleva firma (en siis tiedä, onko juuri tuo "hytöset"), korjas mun auton sitten superohuella pellillä kiinnittämällä se pääasiassa sikaflexillä. Auto oli silloin sukulaiseni, ja hän kuvitteli teettävänsä työn hyvin.
                          Tästä siis aikaa pari vuotta. Samat kohdat on hitsattu vajaa viikko sitten uudestaan, koska siellä oli jo kunnon reiät . Eli paskaa jälkeä tekivät, en vie toiste!
                          Samasta firmasta on kyse. Selkeesti sulla on erilaista kokemusta.. Siitä on reilu vuosi kun teetätin ton escortin helman siellä, oli vielä sellanen juttu että korjausarvio oli 200 EUR, mutta maksoikin vaan 150 EUR. Hyvin on toi escon helma kestänyt tähän päivään... Liekö myös paljon merkitystä sillä että kuka siellä firmassa tekee ja mitä.
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #28
                            ruostevikaisella autolla ajaminen tulee pitemmänpäälle kalliiksi jos ei ole itsellä vehkeitä ja taitoa korjata niitä kunnolla..
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • bmw harrastelija
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 757
                              • -

                              #29
                              Minä en ymmärrä mitä järkiä on alkaa paikkaan ovia, ku se ruostuu kuitenki uuestaa. Kauemmin kestää jos hankkii ruosteettoman oven ja tulee paljon halvemmaksi :shock:
                              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                              Alex von Falkenhausen

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                ...ja kun hommaa saman värisen, on homma jo "uhkahelppoa" ja lopputulos potenssiin parempi kuin hitsailtu ja uudelleen maalailtu "tekele".
                                Kaiken lisäksi hitsattu ja uudelleen maalattu ovi tulee taatusti kalliimmaksi kuin virheetön purettu raakaovi jonka värikin sopii taatusti paremmin kuin uudelleenmaalatun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎