Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostekorjausta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jryde
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 128
    • Röykkä Citi

    Ruostekorjausta??

    Nyt tarvitsen tietoa onko pk-seudulla minkälaisia ruosteenkorjaus firmoja. onko kokemuksia ja tuliko hyvää jälkeä? kyseessä olisi ainakin ovien alareunojen korjausta (ei läpi mätä,kai :oops: )

    ja onko miten kallista???

    Help needed
    E39 535iA ´97 "PanzerWagen"
    Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli

    ex- E36 328i ´91 Touring
    ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
    ex- E39 535iA ´98
    ex- E32 735i ´89

    Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
    ->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
    "Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Se riippuu ihan siitä mitä tehdään. Yleensä moiset pajat EIVÄT anna hinta-arviota, koska laskuttavat tuntitaksana. Pieni homma saattaa teettää töitä yllättävn paljon. Ja tuntitaksa ei yleensä ole pieni.

    Itse pystyn tekemään autoon homman kuin homman, paitsi hitsaushommia. Ei ole vehkeitä eikä taitoa. Siksi olenkin turvautunut kavereiden apuun, ne jotka osaavat ovat omani hitsanneet. Toki korvausta vastaan. Sillätavalla ovat kustannukset pysyneet kohtuullisina.

    t: Timo

    Comment

    • Redain
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 502
      • Turku

      #3
      Ruoste ongelmat on yleensä päältäpäin pieniä mutta sitten kun sitä alkaa tutkia niin ne on aikas isoja loppujen lopuksi...
      Ei ruoste ongelmaa ole loppujen lopuksi edes vaikea korjata tai paikata...
      Voi tulla kalliiksi jos käy jossain korjaajalla laittamassa kuntoon meinaan se ei ole kovinkaan halpaa työtä ja menee yleisesti ns.ylitöiksi ja sitten kun aletaan korjaamaan jotain kohtaa niin voi löytää helposti lisää ongelmakohtia.

      Yleensä korjaan oman autoni itse ja nytten kesällä ajattelin massata auton kun siinä on aikas heikko massaus... mutta jos siinä on jotain ruoste vikoja niin yleensä ne on helppo korjata... mutta se riippuu ihan missä ongelma on ja onko se iso...
      Mutta jos on sellanen vika jota en pysty itse korjaamaan niin sitten pistän joko kavein tai isäni töihin...
      Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        Lopputulos on siis:

        - Hanki tilat ja välineet ja opettele hitsaamaan, tai
        - Hanki kaveri joka täyttää yllämainitut edellytykset, tai
        - Maksa itsesi kipeäksi jollekin firmalle..

        :lol:

        Comment

        • Jouskari
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 442
          • Tampere

          #5
          Täällä tampereella tarjottiin E28:n takapyörän kaarien vaihdon hinnaksi vähän yli tuhat euroa. Sillä rahalla saa jo niin paljon kaljaa, että kestää katsella niitä ihan itse mutkalle hitsattujakin palasia.

          eli: firmat pyytää sen saman mitä saa yhtiöiltä kolarikorjauksista = sikahinta
          (ainakin 20 vuotta vanhan auton korjauksesta.)
          Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

          Comment

          • line79
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 343
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by 320i

            Yleensä korjaan oman autoni itse ja nytten kesällä ajattelin massata auton kun siinä on aikas heikko massaus... mutta jos siinä on jotain ruoste vikoja niin yleensä ne on helppo korjata... mutta se riippuu ihan missä ongelma on ja onko se iso...
            Mutta jos on sellanen vika jota en pysty itse korjaamaan niin sitten pistän joko kavein tai isäni töihin...
            tosta tuli mieleen että miten teette pohjan massauksen?niitäkin on monia eritapoja ja tyylejä kuten maalauksessa...

            mullakin massaus kohta edessä ja kiinnostas kuulla hyvät vinkit
            BulletBroof Monkey

            E36 325 -93
            ex E30 316/320i

            Comment

            • Jryde
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 128
              • Röykkä Citi

              #7
              Kuulostaa hienolta hommalta :roll:

              itse kun on käsi niin vaihtoehdot jää vähiin...

              Kiitos vastauksista.

              ps. jos joku tuntee suurta poltetta päästä käsiksi e32 ovien alareunoihin niin reilusti yhteyttä tänne tai pm! :lol:
              E39 535iA ´97 "PanzerWagen"
              Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli

              ex- E36 328i ´91 Touring
              ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
              ex- E39 535iA ´98
              ex- E32 735i ´89

              Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
              ->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
              "Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"

              Comment

              • loyal
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1480
                • Vantaa

                #8
                Harva paja enää haluaaylipäätänsä mätä hitsaus hommia, kun saman rahan saa uusiempien autojenkin korjaamisesta...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Kyllähän nämä ruostevaurioiden korjaukset ovat tänäpäivänä tehtävä/teetettävä harrastepohjalta. Autopeltikorjaamoiden tuntiveloitukset ovat 50-65e, eikä tunnissa synny vielä näissä hommissa vielä yhtään mitään. Ruosteisen auton jos ostaa niin ruosteisen saa, eli ilmaisia lounaita ei autokaupoissakaan tässäkään suhteessa saa. Auto kun vanhetessaan vanhenee niin sitä see mitä pyytää. Nykyisin pääosa peltikorjauksia tekevistä yrityksistä ei ota lainkaan sisään ruostekorjauksia niiden kaikille osapuolille kannattamattoman ja epäkiitollisen luonteen vuoksi. En myös itsekkään ota hinnasta enkä mistää edes tuttujen ruostekorjauksia taakakseni. Näissä kun työn teettäjä ei käsitä sitä työ/tuntimäärää mikä vanhaan alle 2000e:n kinneriin enään kannattaa uhrata. Yleensä tämä käsitetään vasta laskun realisoituessa pankkisiirrolla ja itkua ja hammasten kiristelyä tulee sitten jälkikäteen. Monessa tapauksessa ollaan kumminkin tettämässä työtä joka kestäisi 10-15vuotta autoon jonka luonnollista elinikää on muutenkin jäljellä 2-5 vuotta. Tälle ajalle välttää kuitenkin usein kanaverkko ja lasikuitukitti ihan yhtä hyvin.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    #10
                    Vanha topikki esiin kun aamulla katsastusinssi runnoi väkisin sorkkaraudan läpi kuskin puolelta helmakotelosta. Iso homma ei olisi tiedossa, pikkupaikka vaan - auto ei ole mikään "kestosuosikki", kunhan leimasta menee läpi.

                    Kuka tekisi, tarjoan rahaa ja asennuskaljat toki! Itsellä ei ole tiloja / taitoja näihin korihommiin.

                    (tai jos joku on keksinyt jonkun halvan paikan tässä syksyn mittaan niin saa ehdottaa)

                    edit: Ja kyseessä siis E28, ei Touring :lol:
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • OMN
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 103

                      #11
                      Originally posted by Dualfun
                      Vanha topikki esiin kun aamulla katsastusinssi runnoi väkisin sorkkaraudan läpi kuskin puolelta helmakotelosta. Iso homma ei olisi tiedossa, pikkupaikka vaan - auto ei ole mikään "kestosuosikki", kunhan leimasta menee läpi.

                      Kuka tekisi, tarjoan rahaa ja asennuskaljat toki! Itsellä ei ole tiloja / taitoja näihin korihommiin.

                      (tai jos joku on keksinyt jonkun halvan paikan tässä syksyn mittaan niin saa ehdottaa)
                      Autopläkkärit Helsingin tattarisuolla, luotettava ja kohtuuhintaan.

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Jouskari
                        Täällä tampereella tarjottiin E28:n takapyörän kaarien vaihdon hinnaksi vähän yli tuhat euroa. Sillä rahalla saa jo niin paljon kaljaa, että kestää katsella niitä ihan itse mutkalle hitsattujakin palasia.

                        eli: firmat pyytää sen saman mitä saa yhtiöiltä kolarikorjauksista = sikahinta
                        (ainakin 20 vuotta vanhan auton korjauksesta.)
                        Tonnilla saa nykyään kaksi E28:aa, hitsausvehkeet ja jää vielä 115€ tarvikkeisiin, peltiin ja kaljaan :shock:
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8003
                          • Vantaa

                          #13
                          Pitäisi omaan vessaankin vähän ruostefiksausta tehdä
                          Kuskinpuolen kynnyslistan ulkopuolella ruosta alkua ~25cm, jotka varmaan olisi paras hinkata hyvissä ajoin pois...
                          Mitähän tommonen operaatio voisi kustantaa? Ajallisesti ei varmaan kovin iso homma, varsinkin jos itse vaikka sivuhelman ottaisi jo edes poies ja veisi korjausmaalit mukana?
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • 525tds
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 489
                            • Leppäkoski

                            #14
                            Autopläkkärit ovat perseestä! :guns:
                            "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                            Comment

                            • bmw harrastelija
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 757
                              • -

                              #15
                              Ei kannata alkaa korjaamaan, ostat hyvät "raaka"ovet ja se on siinä
                              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                              Alex von Falkenhausen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎