Announcement

Collapse
No announcement yet.

klommot pois!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theelekrep
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1653
    • Vantaa

    #16
    Eikö joku todennut myös sen Motonetin lommonoikaisiahärvelin ihan toimivaksi? Kannattais sitä harkita myös tuohon klommon ulosvetoon...
    e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5541
      • Kankaanpää

      #17
      Katsoin netistä yhden pilipalikonstin, joka ehkä saattaisi toimia

      Hommaa jostain kuivaa jäätä vai mitä se oli ja sitten painat ~5minsaa tohon kolon kohdalle sitä, ja sit otat sen pois siitä ja se suoristuu alkuperäiseen muotoonsa. www.riemurasia.net ,siellä on ohjeet tästä konstista olen koulun koneella, joten estot päällä niin en voi laittaa linkkiä suoraan tähän. :/ kannattaa katsoa, itse ainakin tekisi mieli koittaa sitä konstia.

      Tietenkin sitten maali päälle tuohon kolon päälle..
      Last edited by GARFFi; 12-04-2007, 13:08. Reason: lisäsin tekstiä
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Siis miksi aiheuttaa ehdoin tahdoin mitään lisävahinkoja jo.alueelle, kun kyse ei ole mistään rakenteellisesta ongelmasta? Eli kyse on vain ja ainoastaan esteettisestä ongelmasta joka on meikattavissa pois mielestä?

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #19
          E39:in kynnyskotelo on sitten kohtuullisen jäykkää.. Millään motonetin kuumaliima ulosvetäjällä ei tuota lommoa nostella mikrooniakaan!
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • BeniE30
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 452
            • Helsinki

            #20
            Tinaat ton, vedät eka viiperil puhtaaks ja pohjustat kunnol ja tinat selkään, en tiiä kui pitkäikänen. Kemiallinen metalli pakkelimuodos on kans helvetin kovaa tavaraa.. Ite kyl hitsaisin pienen lapun tohon ja vetovasaralla jossa on leuka kiinnitys ja sillä nyppäsisin ton ulos tulee aika nätisti ku on aika suora painuma,pakkelit selkää hiontaväri ja pintaväri

            Comment

            • LiLHezz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 647
              • Pilpala / Riihimäki

              #21
              Originally posted by garfunkel View Post
              Katsoin netistä... ...tuohon kolon päälle..
              postasin jo tolle edelliselle sivulle
              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

              E30 325iXA Touring
              Lizzy - '82
              Jättiprojekti

              Comment

              • bandit
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 489
                • oulu

                #22
                ehottomasti suosittelen tuon lommon ulos vetämistä pakkelia vain ja ainoastaan viimeistelyyn ja todella vähän! eikä missään nimessä reikiä poraamaan.
                NHF- Nerd Home Function

                Comment

                • bandit
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 489
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by BeniE30 View Post
                  Tinaat ton, vedät eka viiperil puhtaaks ja pohjustat kunnol ja tinat selkään, en tiiä kui pitkäikänen. Kemiallinen metalli pakkelimuodos on kans helvetin kovaa tavaraa.. Ite kyl hitsaisin pienen lapun tohon ja vetovasaralla jossa on leuka kiinnitys ja sillä nyppäsisin ton ulos tulee aika nätisti ku on aika suora painuma,pakkelit selkää hiontaväri ja pintaväri

                  eli juuri näin
                  NHF- Nerd Home Function

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by BeniE30 View Post
                    Tinaat ton, vedät eka viiperil puhtaaks ja pohjustat kunnol ja tinat selkään, en tiiä kui pitkäikänen. Kemiallinen metalli pakkelimuodos on kans helvetin kovaa tavaraa.. Ite kyl hitsaisin pienen lapun tohon ja vetovasaralla jossa on leuka kiinnitys ja sillä nyppäsisin ton ulos tulee aika nätisti ku on aika suora painuma,pakkelit selkää hiontaväri ja pintaväri
                    ...ja sitten on kotelo tuolta kohtaa ilman sinkkiä ja PU-pinnoitusta (molemmin puolin). Perse paljaana ilman tehdaspinnoituksia kotelon sisä ja ulkopuolelta?Eli kuitenkin nyt kysyn että mitä mahtaa tapahtua jos ainoastaan täyttää painuman ja vetää päälle kiveniskun+maalin?

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      ...ja sitten on kotelo tuolta kohtaa ilman sinkkiä ja PU-pinnoitusta (molemmin puolin). Perse paljaana ilman tehdaspinnoituksia kotelon sisä ja ulkopuolelta?Eli kuitenkin nyt kysyn että mitä mahtaa tapahtua jos ainoastaan täyttää painuman ja vetää päälle kiveniskun+maalin?
                      Onkos mitään sellaista työtapaa, millä tuon sisäpuolella olevan muovitteen voisi paikata ilman kotelon aukaisua?
                      Olli.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Siis se pinnoitus on samanlainen kuin peltikattojen ala/taustapinnassa sinkin päällä. Tuohon tapaan: .
                        Sen korjaaminen on siis mahdoton jos se on poltettu pois. Ainoa käytännön suojauskeino on kotelosuojaus tältä alueelta. Tosin mm.e39:ssä on kotelossa uretaanitäytteisiä väliseiniä jolloin käytännössä millään ei päästä kälkikäteen tietyille alueille.
                        Last edited by Hemi; 22-04-2007, 17:14.

                        Comment

                        • Pempe
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 111
                          • Häme/maaseutu

                          #27
                          Ääni Hemin ehdotukselle! Uskoisin Hänen tietävän mistä puhuu..
                          BMW E30 316 -84
                          BMW E30 316i -89
                          BMW E30 323i -85
                          BMW E30 325i -87
                          BMW E12 520i -77

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎