Announcement

Collapse
No announcement yet.

kulutus ja ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw2
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 107

    kulutus ja ilmastointi

    Auto on e34 525i 24v vm:10/1990.

    Onks ihan normaalia, kun laittaa auton tyhjäkäynnille ja tosta ajotietokoneesta kattoo tota kulutusta, niin se nousee iha tasasella vauhdilla tonne 39,5L/100km?? ja eiks tossa mallissa ole ilmamassamittari?

    Ja sit on vielä, ku tekee mittaristolla sen testin, et kaikki mittarit käy pohjassa, ni nopeusmittari pysähtyy 120-140km/h kohdalle ja kiekkamittari pysähtyy 4000 kohdalle, mutta kaikki muut mittarit käy pohjassa, aika hitaasti kylläkin, et mikähän siel vois olla? tietoa kaivataan kiitos.
    Last edited by bmw2; 11-06-2006, 21:11.
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #2
    Originally posted by bmw2
    Auto on e34 525i 24v vm:10/1990.

    Onks ihan normaalia, kun laittaa auton tyhjäkäynnille ja tosta ajotietokoneesta kattoo tota kulutusta, niin se nousee iha tasasella vauhdilla tonne 39,5L/100km?? ja eiks tossa mallissa ole ilmamassamittari?

    Ja sit on vielä, ku tekee mittaristolla sen testin, et kaikki mittarit käy pohjassa, ni nopeusmittari pysähtyy 120-140km/h kohdalle ja kiekkamittari pysähtyy 4000 kohdalle, mutta kaikki muut mittarit käy pohjassa, aika hitaasti kylläkin, et mikähän siel vois olla? tietoa kaivataan kiitos.
    Tosta kulutusmittarista sen verran, että tottakai auto vie vaikka koko tankin"/100km" kun ei kerta liiku mihinkään, mutta polttaa bensaa kuitenkin... Eli ihan loogisesti sen pitääkin nousta suurimpaan mahdolliseen kulutukseen sataa kilometriä kohti, koska auto ei liiku lainkaan (vaikka kulutus tyhjäkäynnillä ei olekaan kovin suuri )
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • de Flesta
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 242
      • Suomi

      #3
      Originally posted by bmw2
      Auto on e34 525i 24v vm:10/1990.

      Onks ihan normaalia, kun laittaa auton tyhjäkäynnille ja tosta ajotietokoneesta kattoo tota kulutusta, niin se nousee iha tasasella vauhdilla tonne 39,5L/100km??
      On mahdollista, riippuen nopeudesta.
      Originally posted by bmw2
      Ja sit on vielä, ku tekee mittaristolla sen testin, et kaikki mittarit käy pohjassa, ni nopeusmittari pysähtyy 120-140km/h kohdalle ja kiekkamittari pysähtyy 4000 kohdalle, mutta kaikki muut mittarit käy pohjassa, aika hitaasti kylläkin, et mikähän siel vois olla? tietoa kaivataan kiitos.
      Toimiiko mittari muuten ihan normaalisti?
      ex e36 coupé -94

      *vanhat kuvat*


      Myydään:
      e36 osaa - madallusjouset ym.
      15" renkaat
      Ps2-pelejä

      Comment

      • bmw2
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 107

        #4
        Niin en tarkota tota mittariston kulutus mittaria vaan tota mikä on ajotietokoneessa. Eli siis on normaalia, et se nousee pikkuhiljaa sinne 39,5l ku antaa vaa olla tyhjäkäynnillä?

        Joo kyllä mittaristo toimii ihan normaalisti ja vauhdissa nopeusmittari ei pysähdy mihkään kohtaa ja kiekka mittarikii kyllä menee kierrosten kans sinne 6000, mut sit, ku ton testin tekee, ni ne pysähtyy..

        Comment

        • J.S
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 95
          • Espoo

          #5
          Itellä ainaki tekee samanlailla se mittaritesti, siis nopeus&kierros mittarit ei käy pohjassa.

          Ajotietokone näyttää mullakin suurta kulutusta varsinkin jos sen on nollannut just... sama juttu jäljellä olevan matkan suhteen jos on nollannut keskinopeuden, taitaa olla ihan normaalia.

          Comment

          • de Flesta
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 242
            • Suomi

            #6
            Originally posted by bmw2
            Niin en tarkota tota mittariston kulutus mittaria vaan tota mikä on ajotietokoneessa. Eli siis on normaalia, et se nousee pikkuhiljaa sinne 39,5l ku antaa vaa olla tyhjäkäynnillä?
            Muistelen että ainakin mun ajotietokoneen kulutusmittari näyttää viivaa, jos auto ei ole liikahtanut sen jälkeen kun olen nollannunt kulutusmittarin.
            ex e36 coupé -94

            *vanhat kuvat*


            Myydään:
            e36 osaa - madallusjouset ym.
            15" renkaat
            Ps2-pelejä

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by bmw2
              Ja sit on vielä, ku tekee mittaristolla sen testin, et kaikki mittarit käy pohjassa, ni nopeusmittari pysähtyy 120-140km/h kohdalle ja kiekkamittari pysähtyy 4000 kohdalle, mutta kaikki muut mittarit käy pohjassa, aika hitaasti kylläkin, et mikähän siel vois olla? tietoa kaivataan kiitos.
              Noin sen kuuluukin mennä
              The LcdTest does have two steps: First one all meters full (except speedo: 120 km/h, revs: 3500). Second one all meters to "zero" position.
              Kulutusmittarin max. lukema taitaa olla 39,5l/100km.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • bmw2
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 107

                #8
                Nii siis jossain vehkeis menee kaikki mittarit pohjaa ja joissain pysähtyy toi kiekka ja nopeusmittari? Rupes vaan epäilyttää, ku kaverin 520i:ssä meni myös toi nopeus ja kiekkamittari pohjaa asti..

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by bmw2
                  Nii siis jossain vehkeis menee kaikki mittarit pohjaa ja joissain pysähtyy toi kiekka ja nopeusmittari? Rupes vaan epäilyttää, ku kaverin 520i:ssä meni myös toi nopeus ja kiekkamittari pohjaa asti..
                  Ainakin E32 ja niissä E34:ssa joissa on OBC IV tekee noin kun ylempänä kirjoitin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • bmw2
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 107

                    #10
                    Ja sitte viel semmoin, kun ei tule noista kuljettajan puolisista räppänöistä ollenkaa ilmaa, niistä mitkä on ovessa ja kojelaudan keskellä.. Ni mikä moottori niitten sitä ilma läppää ohjaa? Tossa, kun ottaa mankan irti, niin siellä vasemmalla puolella on sellanen sähkömoottori (BOCH) ja kun sitten painelee niistä ilmastoinnin nappuloista puhallusta jalka tilaan ym. ni se moottori itte liikkuu siel edestakasin, eli ei oo missää kiinni vaan heiluu sielä, kun kädelläki kokeilee.. Ni pitäsköhän sen olla kiinteesti kiinni siellä jossain? Ja automaatti ilmastointihan tossa siis on.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Pitäis. Tyyppivika, moottori murtunut kannesta irti.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • bmw2
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 107

                        #12
                        Oisko tiedos siihen joku viritys mil sais sen hyvin kiinni?

                        Comment

                        • bmw2
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 107

                          #13
                          Nyt alkaa ideat iteltä loppumaa.. Eli, kun toi moottori nyt on murtunu tuolta rungosta irti, mutta ku sitä moottoria pitää kädellä siinä sen oikeella paikalla ja painelee niit nappuloit, ni siit näkee hyvin, et se moottori työntää sit metalli tankoa ylös ja alas, eli työntää sitä ilma läppää kiinni ja auki, mut kas kummaa ilmaa ei kuitenkaa tule noista kuljettajan puolen etu räppänöistä.. mistä mahtaa kiikastaa?

                          Comment

                          • bmw2
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 107

                            #14
                            Apuja kaivataan, kiitos.

                            Comment

                            • bmw2
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 107

                              #15
                              Onko kellään ollu vastaavaa??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎