Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkölasin moottori toimii väärin päin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caikkone
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 95
    • Tornio

    Sähkölasin moottori toimii väärin päin.

    Missähän mahtaa olla vika kun vaihdoin sähkölasin moottorin, niin alkoi toimimaan väärin päin. Ylös kun painaa lasi menee alas ja toisinpäin. Normaalisti kun lasi on kiinni ja oven avaa niin lasi tippuu n. 5mm, mutta nyt ei tapahdu mitään. Nyt lasin ollessa kokonaan alhaalla ja kun oven avaa lasi nousee 5mm. Pitääkös toi opettaa jotenki että alkaa toimiin oiken päin vai mitä hä??? Niin auto on e36 coupe -94.



    ex. e36 325iA Coupe -94

    Nyt.
    e46 330i Sedan -02
    e70 X5 xDRIVE 35d -10

    Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
    CAN-AM DS250 -06
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by Caikkone
    Missähän mahtaa olla vika kun vaihdoin sähkölasin moottorin, niin alkoi toimimaan väärin päin. Ylös kun painaa lasi menee alas ja toisinpäin. Normaalisti kun lasi on kiinni ja oven avaa niin lasi tippuu n. 5mm, mutta nyt ei tapahdu mitään. Nyt lasin ollessa kokonaan alhaalla ja kun oven avaa lasi nousee 5mm. Pitääkös toi opettaa jotenki että alkaa toimiin oiken päin vai mitä hä??? Niin auto on e36 coupe -94.
    Oletan että kytkentä on kuten esim. e34:ssä, eli napaisuus moottorille on voitu kytkeä väärin päin.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Originally posted by Kentsu
      Oletan että kytkentä on kuten esim. e34:ssä, eli napaisuus moottorille on voitu kytkeä väärin päin.
      Eipä ole oikein muuta vaihtoehtoa, kun muuten toimii ok, mut suunnat väärät
      ...

      Comment

      • mv-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 125
        • Mikkeli

        #4
        Piuhat oikein päin niin alkaa pelittämään.
        Nyt: e39 520i, H-D
        ex: e30 320i Cabrio, e34 535i, GSXR750, CBR 600, ZZR600, e28 520i Bavaria, e28 518i, e34 535iA, e34 520i, e28 518i

        Comment

        • Caikkone
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 95
          • Tornio

          #5
          Joo piuhat käännettiin toisin päin niin alko pelittään. Toi oli sit vissiin kuskinpuolen moottori ko napasuus väärin päin vai??



          ex. e36 325iA Coupe -94

          Nyt.
          e46 330i Sedan -02
          e70 X5 xDRIVE 35d -10

          Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
          CAN-AM DS250 -06

          Comment

          • tuota666
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 15

            #6
            Sama ongelma...

            Eli mulla sama ongelma, et kuskin lasi toimii väärinpäin, sen jälkeen kun nostimenmoottoria käytin irti.
            Ongelmaa ei helpota se, et johtoja ei voi kytkee toisin päin.
            Apua kaivattas, et mitä asialle voi tehdä?
            Auto on E36 M3 coupe -95

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by tuota666
              Eli mulla sama ongelma, et kuskin lasi toimii väärinpäin, sen jälkeen kun nostimenmoottoria käytin irti.
              Ongelmaa ei helpota se, et johtoja ei voi kytkee toisin päin.
              Apua kaivattas, et mitä asialle voi tehdä?
              Auto on E36 M3 coupe -95
              Miksi ei voi?
              Olli.

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #8
                Originally posted by Rocla
                Miksi ei voi?
                Sen minäkin haluaisin tietää
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • tuota666
                  Newbiemmer
                  • Aug 2006
                  • 15

                  #9
                  Liittimet ei käy paikoilleen kuin yhdessä asennossa.
                  Tietenkin jos katkaisee johdot ja vaihtaa paikkaa, mut mitä järkee siinä on?
                  Ihmehomma miten voi alkaa toimiin väärinpäin.. Lieneekö mennyt jotain muuta asennus vaiheessa persiilleen Aika hankala kai niitä on väärinkään asentaa??

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by tuota666
                    mut mitä järkee siinä on?
                    Vika korjaantuu? Tietty jos tykkää et on järkevämpi pitää rikkinäisenä.

                    Voiko liittimen purkaa? Vaihtaisi johtojen paikat liitinrunkoon. Johonkinhan se johto päättyy toisessa päässäkin, meneekö esim. releeseen, vaihtaa sieltä päästä karvat ristiin.
                    Olli.

                    Comment

                    • Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 820

                      #11
                      _________________________
                      Last edited by Juice; 18-03-2012, 12:57.

                      Comment

                      • tuota666
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 15

                        #12
                        Askel eteenpäin Nyt toimii lasi oikeinpäin.. Käänsin nostimenmoottorin toisinpäin. Eli siitä mistä on neljällä torx:lla kiinni, ruuvit auki ja metallikuori missä mangneetit on sisällä toisinpäin.. Vielä jäi sellainen ongelma, et ei osaa pysäyttää lasia yläasennossa, eikä nosta automaattisesti sitä 2cm matkaa ku oven laittaa kiinni (tai painaa mikrokytkimestä) Ongelmaan löytynee ratkaisu forumilta, kunhan joutaa selaan?

                        Ps. jos joku tietää aiheeseen hyvän linkin, niin voi lisätä tähän topiciin. (säästää aikaa ja vaivaa) Ja suorat ongelmanratkaisut kelpaa myös

                        Comment

                        • jam75
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 654
                          • Tornio

                          #13
                          Originally posted by Rocla
                          Vika korjaantuu? Tietty jos tykkää et on järkevämpi pitää rikkinäisenä.

                          Voiko liittimen purkaa? Vaihtaisi johtojen paikat liitinrunkoon. Johonkinhan se johto päättyy toisessa päässäkin, meneekö esim. releeseen, vaihtaa sieltä päästä karvat ristiin.
                          No ei kait sitä pidä ryhtyä koko auton sähköjärjestelmää muuttamaan jos vain liitintä on käyttänyt irti? Jos siis ymmärsin lukemaani, että sama moottori pistettiin vielä paikalleen ja liitintä ei voinut pistää väärin (ilman voimankäyttöä/liittimen muokkausta) ja vika ilmeni sen jälkeen niin ei siinä pidä johtoja alkaa muokkaamaan uuteen järjestykseen Joku pieni jippo ratkaisee tehtävän toivottavasti. "Paikkatieto" hukassa ja rajojen passailua tai onko näissä ns opetustoimintoa (paina tietyn aikaa ylös joidenkin vipstaakien ollessa tietyssä asennossa jne jne)?

                          Comment

                          • tuota666
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 15

                            #14
                            Originally posted by jam75
                            No ei kait sitä pidä ryhtyä koko auton sähköjärjestelmää muuttamaan jos vain liitintä on käyttänyt irti? Jos siis ymmärsin lukemaani, että sama moottori pistettiin vielä paikalleen ja liitintä ei voinut pistää väärin (ilman voimankäyttöä/liittimen muokkausta) ja vika ilmeni sen jälkeen niin ei siinä pidä johtoja alkaa muokkaamaan uuteen järjestykseen Joku pieni jippo ratkaisee tehtävän toivottavasti. "Paikkatieto" hukassa ja rajojen passailua tai onko näissä ns opetustoimintoa (paina tietyn aikaa ylös joidenkin vipstaakien ollessa tietyssä asennossa jne jne)?
                            Näin minäkin ajattelin. Onneksi ongelma ratkes moottorinkuoren kääntämisellä. Yritetään vielä tällä topicilla löytää ratkaisua ikkunoiden asennon tunnistamiseen. Ongelma on siis, että lasi nousee liian ylös. Eli ei pysäytä siihen tiivisteen alareunaan, josta oven kiinni laittamalla nostais tiivisteeseen kiinni. Mikrokytkimestä kun painaa niin rele kyllä naksuu, mut lasi ei liiku. Eli miten säätää lasi oikein?

                            Comment

                            • jam75
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 654
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by tuota666
                              Näin minäkin ajattelin. Onneksi ongelma ratkes moottorinkuoren kääntämisellä. Yritetään vielä tällä topicilla löytää ratkaisua ikkunoiden asennon tunnistamiseen. Ongelma on siis, että lasi nousee liian ylös. Eli ei pysäytä siihen tiivisteen alareunaan, josta oven kiinni laittamalla nostais tiivisteeseen kiinni. Mikrokytkimestä kun painaa niin rele kyllä naksuu, mut lasi ei liiku. Eli miten säätää lasi oikein?
                              Tämmönen kohta iski silmään...

                              Before you close everything up inside your door, it’s a wise idea to test the proper operation of the window. Hook up the power connections to the window motor, and try to raise and lower the window. Also verify the stop positions of the window once you have reinstalled the regulator. There are screws located inside the door that control these stop positions. Once you’re satisfied everything is running smoothly, reseal the door panels and you’re on your way again.

                              ja koko helahoito löytyy http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...er-Windows.htm

                              Eli jossain pitäis olla rajojen säätöruuvit?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎