Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d webasto ei käy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 168
    • siilinjärvi

    #16
    Niinpä. Kaverillani on volvo ja hän kertoi nämä jutut mulle.
    Eikös se ardic(volvon lisälämmitin)ja webasto ole toimintaperiaatteelta samanlaisia.
    Kyllä mulla on volvo ollut, mutta ei lisälämmittimellä.
    Jos bemarissani ei esiiny ongelmia weban suhteen talvella, niin jätän sen toimimaan näillä asetuksilla.

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #17
      Mulla on kaksi talvea orkkiswebasto toiminut tehtaan asetuksilla, eli se suhisee kun suhisee, ja kioskireissullakin vaan vähän aikaa. Moottorin sammutuksen jälkeen se jää vähäksi aikaa puhisemaan, jos se ei ole ehtinyt lämpenemään kunnolla.

      Mun pointti on se, että "if it ain't broken, don't fix it". Eli kunnes toisin todistetaan, weba kestää lyhyitäkin käyntijaksoja. Toki se pääsääntöisesti tulee kuumaksi asti kun yleensä matkat on pitkiä.

      Ei kaikkee tarvi niin vakavasti ottaa
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by -Tapi View Post

        En ymmärrä miten tuo parantaa minkään osan kestoa tai toimivuutta.. Miksi ihmeessä pitäisi odottaa että Webasto sammuu ennenkuin auton käynnistää?
        Ilmeisesti tarkoitetaan sitä, että lämmintintä ei käytettäisi lyhyitä aikoja. Eliniän maksimoimiseksi/karstoittumisen minimoimiseksi kannattais aina antaa lämmitimen käydä ainakin 10-15min. Näin lämmitin kerkeää palaa hetken "puhtaasti" ja polttaa syttymistilanteessa mahdollisesti syntyneen karstan ym paskan. Ja tosiaan kannattaa yrittää käyttää noita vehkeitä kesälläkin, itsellä pakussa kesän jäljiltä oli paloilmapuhallin ihan jumissa(tosin eberin lämmitin mutta kuitenkin.), yön yli ui moottoriöljyssä ja taas pöhää mutta pienemmällä työllä pääsee ku kesällä yrittää sillon tällön antaa sen käydä.

        Ja jos ei meinaa kesällä syttyä ni lämpötila-anturi löytyy (ainaki e39) etupuskurista muistaakseni apukuskin puolelta. Siihen jääsprayta tms.
        Noita ko.anturin vastusarvoja en muista ( eli millä pystyy huijaamaan pakkasta) voin yrittää muistaa selvittää sen.
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • jantsu
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 168
          • siilinjärvi

          #19
          Tuota juuri yritin selittää mitä Dr-ink sanoi

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎