millä saisi nahan ITSE ommeltua penkkeihin kiinni??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
penkkien verhoilu ITSE??
Collapse
X
-
Originally posted by PAAAAAA View Postmillä saisi nahan ITSE ommeltua penkkeihin kiinni??
Verhoilua ei sitten varmaankaan kannata ommella _penkkeihin kiinni_.
Jos ei verhoilu ole tuttua hommaa, kannattane varmaan harjoitella vähemmän haastavalla materiaalilla.
Perus kotiompelukone vain särkyy kun tarjota paksua nahkaa sille, eli ensimmäinen hankinta on sitten sopiva ompelukone.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNahan ompelemiseen tarkoitetulla ompelukoneella teet uudet verhoilut entisistä ottamillasi kaavoilla, tai jos tiedät miten kaavoja tehdään niin suoraan penkistä ottamillasi kaavoilla.
Verhoilua ei sitten varmaankaan kannata ommella _penkkeihin kiinni_.
Jos ei verhoilu ole tuttua hommaa, kannattane varmaan harjoitella vähemmän haastavalla materiaalilla.
Perus kotiompelukone vain särkyy kun tarjota paksua nahkaa sille, eli ensimmäinen hankinta on sitten sopiva ompelukone.Last edited by Veltsu; 13-10-2006, 09:23.
Comment
-
-
Tuskin kannattaa jos et ole aikaisemin tehnyt. Eli jälki ei ole sen arvoista. Teetä verhoomossa jos hyvän haluat.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by PAAAAAA View PostON NIIN STNAN TYYRISTÄ.... mut vois testata vanhoihin penkkeihin, jos sais hyviä vinkkejä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by PAAAAAA View PostONKO kukaan laittanut itse amatöörinä, ja onko onnistunut?
Kotikoneella ja puuttellisilla taidoilla mm. kiinnityskohtien kanavat ja terenauhat(sellaiset muoviset tai kankaiset pyöreät nauhat, jotka kulkevat saumakohdissa) ovat melko kinkkisiä.
Virheetöntä jälkeä en tosiaankaan saa aikaiseksi vielä kaksien penkkien kokemuksella, aina tahtoo lopuksi jäädä joku ryppy jota ei saa pois, saumat kiertävät hieman yms. tosin nuo jälkimmäiset näyttävät äkkivilkaisulla jo aika hyviltä.
Ihanhan nuo ihmisten tekemiä juttuja ovat, eivät mahdottomia opetella, jälkeenpäin mietittynä auton verhoilu ei ehkä ole paras mahdollinen opettelukohde, mutta harvoja meistäkään taitaa verhojen ja vaatteiden teko kiinnostaa
En tahdo vittuilla, mutta vanhan sanonnan mukaan; jos joudut netistä kysymään perusteita myöten, ei kannata itse ryhtyä tekemään.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKankaalla kahdet penkit itse olen verhoillut, en omannut lainkaan ompelukokemusta aloittaessani, opiskelin ensin koneen toimintaa muutaman illan ja lueskelin käyttöohjetta. Sitten purin alkuperäiset verhoukset paloiksi, leikkasin samanlaiset palat ja ompelin vastaavat verhoilukappaleet, jotka kiinnitin sitten alkuperäistä vastaavasti penkkeihin.
Kotikoneella ja puuttellisilla taidoilla mm. kiinnityskohtien kanavat ja terenauhat(sellaiset muoviset tai kankaiset pyöreät nauhat, jotka kulkevat saumakohdissa) ovat melko kinkkisiä.
Virheetöntä jälkeä en tosiaankaan saa aikaiseksi vielä kaksien penkkien kokemuksella, aina tahtoo lopuksi jäädä joku ryppy jota ei saa pois, saumat kiertävät hieman yms. tosin nuo jälkimmäiset näyttävät äkkivilkaisulla jo aika hyviltä.
Ihanhan nuo ihmisten tekemiä juttuja ovat, eivät mahdottomia opetella, jälkeenpäin mietittynä auton verhoilu ei ehkä ole paras mahdollinen opettelukohde, mutta harvoja meistäkään taitaa verhojen ja vaatteiden teko kiinnostaa
En tahdo vittuilla, mutta vanhan sanonnan mukaan; jos joudut netistä kysymään perusteita myöten, ei kannata itse ryhtyä tekemään.
Comment
-
-
Originally posted by PAAAAAA View Postno kokelemalla selviää, kuhan saan vielä LISÄÄ VINKKEJÄ.
edit: tossa ne mersun kuvat vielä http://www.ice-fi.fi/mer.html
edit: nahka tarvitse kolmisyöttökoneen tai voit yrittää teflonijalalla yksi syöttöisellä. Teollisuuskone pitää olla, muuten et kyllä saa muuta kun ompelukoneita rikki. Nahkaan on myös omat neulat, mitkä leikkaa nahan eri lailla semmoisella stilettikärjellä. Hyviä koneita on noi 10000€ adlerit kahdella neulalla mutta kyllä vähän pienemmällä rahallakin pärjää alussa. Me tehdään koristesaumat yksi neulaisella ja kyllä niistä suoria tulee. Muutaman meidän verhoilijoista on myynnyt kaksineulaisen kolmisyötön pois, koska ne ei vaan pysty ompelemaan sillä.
Sitten kun kaksi nahka palaa ovat siinä koneessa ja painat poljinta, niin neula liikkuu alas, jonka jälkeen yksisyöttöissä koneen alhalta nahka liikku eteenpäin. Yksisyöttöisen ongelma on se että alapala nahkaa liikkuu, mutta yläpala jää sinne jumiin ja näin saumasta ei tuu ikinä hyvän näköistä. Tämän takia kolmisyöttö olisi hyvä. Siinä koneessa liikkuu neula ja samalla materiaalit ylhältä ja alhalta. Mutta jos kyseessä on Alcantara tai joku muu, niin yksisöyttöisellä pärjää. Menee varmaan jo aika sevakasi, mutta kysy sitten jos tarvit jotain neuvoa.Last edited by IvvN; 13-10-2006, 12:15.
Comment
-
-
Nyt kun kerran kysyt, niin tässä vähän lisää inffoa.
Kuvasta näet miten sauman tikit nemevät vähän vinoon.
Tämä on sen nahkaneulan takia. Se leikkaa nahan pikkasen vinoon ja saa aikaa tommoisen siistin sauman. Huomaa vielä että tikin pituus on 7cm, joka on paras mahdollinen nahkaan. Teollisuuskone pystyy tekemään 5-9cm riippuen koneesta. Nahkaa EI SAA ommella pienellä tikillä esim. 3cm, koska näin se repeää sauman kohdasta. Perus kotikone ei kyllä mitään 6cm tikiiä tee, joten siinä toinen syy ostaa teollisuus kone. Mulla olisi ehk äyksi Husqwarnan kone myynnissä, ellen ala käyttämään sitä mattojen ompeluun. Se pystyy 6cm tikkiin ja teflonijalla ompelee nahankin. Mutta se on yksisyöttö.
Teflonijalka: tämä on se jalka, jossa nahka liukuu paremmin ja näin yksisyöttöisellä saa ehkä nahan ompeltua eikä se jää jumiin koneeseen. Mutta tämä ei ole suositeltavaa.
Comment
-
-
Osaatko IvvN auttaa tossa ongelmassa http://www.btcf.fi/forum/showthread....931#post714931 :think
Comment
-
Comment