Jos vaikkapa E39:n heittää jälkiasennusxenonit,niin minkälainen vastus pitäisi laittaa ettei herjaa "polttimot palaneet"? Sais tuon vanhan viritelmän ottaa pois(halogeeni palaa konehuoneessa
mulla ei tarvinnut laittaa ainakaan mitään vastuksia omaani ja hyvin on toiminut, mut jos uudemmissa on se kan-väylä tms, niin joutuu pistämään kai jonkin releen että alkaa toimimaan. auto on e39 -97
En tiedä miten noiden jälkiasennusvekeiden kanssa pitäisi oikeasti menetellä, mutta tuntuu aika hölmöltä kuluttaa virtaa turhaan jonkun tehovastuksen grillaamiseen. 50 wattia lämmittää jo aika kivasti, ja enpä menis takuuseen siitä kauanko tuollainen massavastus kestää jatkuvaa 50w tehoa ilman kunnolista jäähdytyssiiliä. Eikö LCM:ää pysty koodaamaan uusiksi toimimaan yhteen noiden xenoneitten kanssa?
En tiedä miten noiden jälkiasennusvekeiden kanssa pitäisi oikeasti menetellä, mutta tuntuu aika hölmöltä kuluttaa virtaa turhaan jonkun tehovastuksen grillaamiseen. 50 wattia lämmittää jo aika kivasti, ja enpä menis takuuseen siitä kauanko tuollainen massavastus kestää jatkuvaa 50w tehoa ilman kunnolista jäähdytyssiiliä. Eikö LCM:ää pysty koodaamaan uusiksi toimimaan yhteen noiden xenoneitten kanssa?
true, true. ite en kanssa suostu mitään vastusta laittamaan (E36 ja hellan jälkiasennussarja/umpiot). palaneen polttimon varoituksen voi ainakin E36:n ajotietokoneesta kuitata pois näkyvistä. pitää tosin tehdä joka kerta kun valot laittaa päälle. netistä löytyy kyllä ohjeita relekytkennän tekemiseen joka huijaa testeriä niin että varoitusta palaneesta polttimosta ei tule. tietenkään sitten ei tule varoitusta jos xenon-polttimo on _oikeasti_ palanut.
Comment