Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasennus-xenon:minkäslainen vastus laitetaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viissatku
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 38

    Jälkiasennus-xenon:minkäslainen vastus laitetaan?

    Jos vaikkapa E39:n heittää jälkiasennusxenonit,niin minkälainen vastus pitäisi laittaa ettei herjaa "polttimot palaneet"? Sais tuon vanhan viritelmän ottaa pois(halogeeni palaa konehuoneessa
  • peltivanne
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 32
    • forssa

    #2
    mulla ei tarvinnut laittaa ainakaan mitään vastuksia omaani ja hyvin on toiminut, mut jos uudemmissa on se kan-väylä tms, niin joutuu pistämään kai jonkin releen että alkaa toimimaan. auto on e39 -97

    Comment

    • Kurre
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 384
      • Veteli

      #3
      Jos en nyt ihan väärin laskenut niin sinne riittäisi 3,5ohm tehovastus piuhojen väliin..
      Jos lasketaan arvoilla: polttimo on 55w ja jännite 14v.

      Lähin mitä löytyy on 3,3ohm 50w tehovastus ja sen luulisi toimivan tässä ihan hyvin.
      sigpic
      Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
      ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        #4
        Multa löytyy passelit vastukset, olleet käytössä max. 1h
        Pistä privaa jos kiinnostaa.
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • xela
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 141
          • Tampere

          #5
          En tiedä miten noiden jälkiasennusvekeiden kanssa pitäisi oikeasti menetellä, mutta tuntuu aika hölmöltä kuluttaa virtaa turhaan jonkun tehovastuksen grillaamiseen. 50 wattia lämmittää jo aika kivasti, ja enpä menis takuuseen siitä kauanko tuollainen massavastus kestää jatkuvaa 50w tehoa ilman kunnolista jäähdytyssiiliä. Eikö LCM:ää pysty koodaamaan uusiksi toimimaan yhteen noiden xenoneitten kanssa?

          Comment

          • Mr. Zetor
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 273
            • Lempäälä, Hell (summer home)

            #6
            Originally posted by xela View Post
            En tiedä miten noiden jälkiasennusvekeiden kanssa pitäisi oikeasti menetellä, mutta tuntuu aika hölmöltä kuluttaa virtaa turhaan jonkun tehovastuksen grillaamiseen. 50 wattia lämmittää jo aika kivasti, ja enpä menis takuuseen siitä kauanko tuollainen massavastus kestää jatkuvaa 50w tehoa ilman kunnolista jäähdytyssiiliä. Eikö LCM:ää pysty koodaamaan uusiksi toimimaan yhteen noiden xenoneitten kanssa?
            true, true. ite en kanssa suostu mitään vastusta laittamaan (E36 ja hellan jälkiasennussarja/umpiot). palaneen polttimon varoituksen voi ainakin E36:n ajotietokoneesta kuitata pois näkyvistä. pitää tosin tehdä joka kerta kun valot laittaa päälle. netistä löytyy kyllä ohjeita relekytkennän tekemiseen joka huijaa testeriä niin että varoitusta palaneesta polttimosta ei tule. tietenkään sitten ei tule varoitusta jos xenon-polttimo on _oikeasti_ palanut.
            too much hassel, too little hoff...

            Comment

            • Stiffi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 181

              #7
              Tuokin on tosiaan villiä hommaa, joillakin valittaa palaneista polttimoista toisilla taas ei..itellä on e36 mallia -96 eikä mitään ongelmia tiä sitten
              Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎