Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Laakkonen Huolto (ilmastointi, hinta)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bamba
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 72

    BMW Laakkonen Huolto (ilmastointi, hinta)

    Elikkä onko kukaan käyttänyt autoaan laakkosella ilmastointi huollossa/korjauksessa? Vai löytyykö pääkaupunki seudulla halvempaa paikkaa?

    kompura pyöri kun ostin auton ja silloin kuulema oli vaan aineet loppu. Kävin kesällä täyttämässä, ja täyttäjä sanoi että se ei kierrätä aineita vaikka kompura pyöri. Se sano että on kuulema joku venttiili jumissa! no nyt tuli taas kokeiltua ja huomasin että kompura ei enää pyöri, kattelin kompuran liittimiä sun muuta ja kaikki vaikutti ok:lta. Nyt en jaksais enää leikkiä sen kanssa vaan saada sen toimimaan, ja aattelin vaan kysyä että minkälaista hintaa ne ottaa laakkosella.
    Vai onko jollain parempaa ideaa??


    e34 535 -92
    Last edited by Bamba; 04-01-2007, 11:56.
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by Bamba View Post
    Elikkä onko kukaan käyttänyt autoaan laakkosella ilmastointi huollossa/korjauksessa? Vai löytyykö pääkaupunki seudulla halvempaa paikkaa?

    kompura pyöri kun ostin auton ja silloin kuulema oli vaan aineet loppu. Kävin kesällä täyttämässä, ja täyttäjä sanoi että se ei kierrätä aineita vaikka kompura pyöri. Se sano että on kuulema joku venttiili jumissa! no nyt tuli taas kokeiltua ja huomasin että kompura ei enää pyöri, kattelin kompuran liittimiä sun muuta ja kaikki vaikutti ok:lta. Nyt en jaksais enää leikkiä sen kanssa vaan saada sen toimimaan, ja aattelin vaan kysyä että minkälaista hintaa ne ottaa laakkosella.
    Vai onko jollain parempaa ideaa??

    Käy kysyyn täältä tarjous: http://www.autosuojaus.fi/
    Asiallinen ilmastointipaja kohtuu samalla suunnalla kuin Laakkonen.

    T AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      #3
      Jos magneettikytkin ottaa kiinni ja kompura pyörii oikeasti, akseli tms ei ole poikki, niin jumittavien venttiilien jne pitäisi näkyä pienenä heiluntana painemittarissa täytettäessä ja parhaimmillaan pienenä kilinänä. Kokonaan toinen kysymys on, että mistä noita jumittavia ventttiilejä voi lähteä etsimään.

      Toukokuu 2003, Saab 900 T8A -84, ilmastoinnin täyttö 199€ Laakkosella. Vuosikausia toimimattomana ollut järjestelmä lähti mokoma käyntiin vain laittamalla aineet sisään..Kompressori alkup. Sanden. Autosähkö Nykästä on tullut käytettyä (Tattarisuolla), vekottimia on ilmeisesti saatu ihan toimimaan mutta ei todellakaan ilmaiseksi.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Kokeilitko ilmastointia ulkona?Paljonko ulkolämpötila oli?Kompura ei pyörikkään,kun on tarpeeksi kylmää.Muistaakseni tuo raja on +3C (joissakin BMW-malleissa).Mikähän tuo sinun biilisi on?

        Comment

        • saulih
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 208
          • Jyväskylä

          #5
          Kysy VIANORista myös. Ainakin huoltavat edullisesti (99eur), korjauksista en osaa sanoa mutta selvinnee soittamalla.

          Comment

          • Bamba
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 72

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Kokeilitko ilmastointia ulkona?Paljonko ulkolämpötila oli?Kompura ei pyörikkään,kun on tarpeeksi kylmää.Muistaakseni tuo raja on +3C (joissakin BMW-malleissa).Mikähän tuo sinun biilisi on?
            auto on e34 535i -92
            Ja eihän täällä eteläsuomessa ole noi ulkoasteet tainut mennä ton +4 asteen ala puolella kertakaan

            Comment

            • Bamba
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 72

              #7
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Jos magneettikytkin ottaa kiinni ja kompura pyörii oikeasti, akseli tms ei ole poikki, niin jumittavien venttiilien jne pitäisi näkyä pienenä heiluntana painemittarissa täytettäessä ja parhaimmillaan pienenä kilinänä. Kokonaan toinen kysymys on, että mistä noita jumittavia ventttiilejä voi lähteä etsimään.

              Toukokuu 2003, Saab 900 T8A -84, ilmastoinnin täyttö 199€ Laakkosella. Vuosikausia toimimattomana ollut järjestelmä lähti mokoma käyntiin vain laittamalla aineet sisään..Kompressori alkup. Sanden. Autosähkö Nykästä on tullut käytettyä (Tattarisuolla), vekottimia on ilmeisesti saatu ihan toimimaan mutta ei todellakaan ilmaiseksi.
              voisko tämä olla yks niistä jumissa olevista ventiileistä? se löyty pissa pojansäiliön alta?
              Attached Files

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Bamba View Post
                auto on e34 535i -92
                Ja eihän täällä eteläsuomessa ole noi ulkoasteet tainut mennä ton +4 asteen ala puolella kertakaan
                Siltikin liian kylmä keli testata ulkona,todennäköisesti kompura pyörii vain muutaman sekunnin,vaikka olisi kunnossa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #9
                  Kyseessä on varmasti tuo tyyppivika eli x-venttiili. Haulla pitäis löytyä juttua. Kannattaa toimivuutta testata esim. lämpimässä tallissa/hallissa.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Bamba
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 72

                    #10
                    No niin pitää kai sitten vielä purkaa puoli autoa ja katsoa tota x-ventiiliä, kiitos linkistä
                    mistä noita x-ventiilejä saa ja minkä hintaisia?

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Originally posted by Bamba View Post
                      No niin pitää kai sitten vielä purkaa puoli autoa ja katsoa tota x-ventiiliä, kiitos linkistä
                      mistä noita x-ventiilejä saa ja minkä hintaisia?
                      Bemarilta pitäs saada ja olikohan hinta jotain 60 euron luokkaa. Muistelin, et ois ollu kl-varaosillakin, mutta ainakaan nopealla katsomisella en löytänyt.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • hoge
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 172
                        • Helsinki

                        #12
                        Ja jos ei vikaa saa itse korjattua niin Pellen paja tuossa roihupellon teollisuus alueella on pätevä korjaamaan noita kylmäkoneita , omastakin e34 huussista aikoinaan elvyttänyt siellä.

                        Comment

                        • 540iA Tapsa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 97
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by Bamba View Post
                          voisko tämä olla yks niistä jumissa olevista ventiileistä? se löyty pissa pojansäiliön alta?
                          ei oo mikään venttiili vaan putkien liitoskappale, johon on liitetty paineanturi. Liitoskappaleen alapuolella on varaaja/kuivain.. ja se x venttiili on ns. ex-venttiili ja sijaitsee höyrystimessä. syöttää siis kylmäainetta höyrystimeen..
                          -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                          Auto: e46 330d manual touring -00
                          -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                          -ex: e34 525tds touring -94
                          -ex: e34 540iA
                          -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                          Moottoripyörät:
                          Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                          KTM EXC-F 250 -08
                          ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                          ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                          ex: Gas Gas EC300
                          ex: Husqvarna CR125

                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            #14
                            Paisuntaventtiiliin eli x:ään pääsee hyvin käsiksi apparin jalkatilasta. Konehuoneen puolelta pitää purkaa panelia pois tieltä, että saa löysättyä tulipellin läpiviennistä pari ruuvia. FAQ osiossa on bentleyn manuaali josta löytyy hyvät ohjeet.

                            Helppo vaihtaa, maksaa kl-varaosissa jotain 50 luokkaa, en muista enää tarkalleen. Siihen päälle järjestelmän täyttö, jotain 100euroa. Niin ja jos ite vaihdat niin muista tyjentää järjestelmä ensin, ettei kylmäainet sitten roisku naamalle ja auton sisään.
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #15
                              Enpä viitsi aihetta edes enempää kommentoida...
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎