Sellainen ongelma 530D:n kans tuli, että weba jäi ajonjälkeen päälle (ei siis normaalisti hurisemaan pariksi minuutiksi alasajon ajaksi vaan oikeasti päälle) ja tyhjensi akun. Ensi yrittämällä huollossa arvelivat tämän johtuvat kiinni jumiutuneesta weban ohjausreleestä. Toiseen merkkihuoltoon soittaessa arvelivat syyn olevan siinä itse webassa kiinni olevassa ohjausyksikössä...
Autossa on siis alkuperäinen weba ohjauksineen, ei siis mitään jälkikäteen asennettuja kelloja tms. Onko tuossa jokin rele weballe? Missä sijaitsee? Entäpä tuo ohjausyksikön sekoilu, voiko tosiaan jäädä päälle vaikka auto on sammutettuna, webaa ei oo MID:in kautta laitettu päälle ja avaimet kuljettajan taskussa?! Luulisi, että sähköt katkaistaan webalta (ja sen ohjausyksiköltä), kun virrat autosta katkaistaan. Tällöin jautossa (ei webassa) mahd. olevan releen päällejumiutuminen kuulostais loogiselta syyltä tuohon itsekseen lämmittelyyn.
Autossa on siis alkuperäinen weba ohjauksineen, ei siis mitään jälkikäteen asennettuja kelloja tms. Onko tuossa jokin rele weballe? Missä sijaitsee? Entäpä tuo ohjausyksikön sekoilu, voiko tosiaan jäädä päälle vaikka auto on sammutettuna, webaa ei oo MID:in kautta laitettu päälle ja avaimet kuljettajan taskussa?! Luulisi, että sähköt katkaistaan webalta (ja sen ohjausyksiköltä), kun virrat autosta katkaistaan. Tällöin jautossa (ei webassa) mahd. olevan releen päällejumiutuminen kuulostais loogiselta syyltä tuohon itsekseen lämmittelyyn.
Comment