Announcement

Collapse
No announcement yet.

xenon, 6000k vai 8000k?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juu-das
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 756
    • Kuopio

    xenon, 6000k vai 8000k?

    xenoneita oon tilaamassa mutta kumpiko värilämpötila ois parempi? 6000k on kirkkaanvalkoinen ja 8000k on kirkkaansininen, xenonkauppa antaa ymmärtää että mitä suurempi kelvini sitä huonompi valoteho, onko näin?

    6000KKirkkaan valkoinen2900 lm8000KKirkkaan sininen2500 lm


    ja onko ihan plug&play tuo asennus e39:iin
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7394
    • Oulu

    #2
    Parempi on varmaan se mistä tykkää ite enemmän!

    Mutta en mä kyllä yli 6000K ainakaan laittas, joku 5000K on mulle ainakin ihan tarpeeksi sininen, mutta nää vakio-4300K Osramit ei juuri sinerrä, vaan enempi vihertää mikä voi olla ikävän näköstä (vaikkei tietenkään ookkaan saman väriset kuin halogeenit on). Valotehon on tosiaan kerrottu olevan paras tässä suunnilleen 4000-4500K luokassa, mutta tuskin erot valtavia on jos 5000-6000K menee.

    Asennusta ite vähän ihmettelin, jos on facelift auto niin irtoo helposti, mulla piti ruuvata kolme torx-ruuvii vähän ahtaassa paikassa eli ei kovin kiva homma ulkona pakkasessa. Muuten on helppo homma kuitenkin eli ei tartte mitään purkaa tieltä pois.

    Nuo ruuvit näkyy tässä kuvassa:


    Faceliftin osalta löytyy kuvat täältä:
    Last edited by Petri.Kekkonen; 21-01-2007, 16:09.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4621
      • Lahti.

      #3
      6000k on hieman sinertavä ja 8000k on jo aika sinertävä. Siinä on jo pieni valotehon häviö. 4000k on se kirkain.

      Pitäis olla ihan plug and play e39'ssa, ainakin jälkiasennus sarjoissa mitä olen myynnyt.

      Niko
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • juu-das
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 756
        • Kuopio

        #4
        juu, eli kuvat ilmeiseti autosta missä jo vakiona xenonit?

        olen siis laittamassa jälkiasennus sarjaa ja taidampa sen tuolta xenonkaupasta tilata, kun on halpaa kun saippua

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by juu-das View Post
          juu, eli kuvat ilmeiseti autosta missä jo vakiona xenonit?

          olen siis laittamassa jälkiasennus sarjaa ja taidampa sen tuolta xenonkaupasta tilata, kun on halpaa kun saippua
          Jos asennat ns. pilipalisarjan nykyisiin vanhamallisiin halogeneihin, niin pitää nuo projektorilasitkin vaihtaa
          Last edited by buksin-1; 21-01-2007, 17:09.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by EPDM View Post
            6000k on hieman sinertavä ja 8000k on jo aika sinertävä. Siinä on jo pieni valotehon häviö. 4000k on se kirkain.

            Pitäis olla ihan plug and play e39'ssa, ainakin jälkiasennus sarjoissa mitä olen myynnyt.

            Niko
            Ei se ihan Plug&Pray ole...E39:ssä joutuu sen alkuperäisen H7 polttimon kannan halkaisemaan kahtia...eli se osa mikä lukitsee polttimon erilleen siitä liitinosasta. Tämä onnistuu mm rautasahalla ja Dremelillä. Jossain täällä on myös kuvin toteutetut ohjeet projektin läpiviemiseen... eli täällä-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=86780
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4621
              • Lahti.

              #7
              Originally posted by Robi View Post
              Ei se ihan Plug&Pray ole...E39:ssä joutuu sen alkuperäisen H7 polttimon kannan halkaisemaan kahtia...eli se osa mikä lukitsee polttimon erilleen siitä liitinosasta. Tämä onnistuu mm rautasahalla ja Dremelillä. Jossain täällä on myös kuvin toteutetut ohjeet projektin läpiviemiseen... eli täällä-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=86780

              tarkoitin jälkiasennus e39 umpiossa. Voi hyvin olla että ensiasennus e39 pitää nähdä vähän vaivaa asiassa.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7394
                • Oulu

                #8
                Originally posted by juu-das View Post
                juu, eli kuvat ilmeiseti autosta missä jo vakiona xenonit?
                Jep, luulin et vaihdat vaan uudet polttimot.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #9
                  Itsellä on kokemuksia 4000K sekä 6000K.

                  6000K oli selkeesti jo sinertävä, 4000K on kirkkaan valkoinen ja paljo kirkkaampi valoteholtaan.

                  4000K xenon e36 nokalla:

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎