Joo.. väärä paikka, mutta kun tuntuu kestävän ikuisuuden MK forumille rekisteröityminen.
Kelkka on siis '97 mallinen skidoo mxz 583. Tein juuri täydellisen konerempan ja sen jälkeen kelkka käynnistyi kuin palmun alta ja kävi hienosti. Kone siis oletettavasti ok. Noh.. kerkesin ajaa jopa 200m ja sammutin tallin pihaan. Hetken kuluttua uudelleen yritettäessä ei edes luvannut.
Huomioita:
-valot ei enää kiilu ku nykii käyntiin (ei mittarivalot, eikä ajovalo)
-saa bensaa.. varmasti.
-kipinä tulee, mutta heikon näköinen (sävyltään violetti)
-hetken aikaa kun antaa seistä ja vaihtaa vaikkapa tulpat niin sytyttää KAKSI kertaa.. sen jälkeen ei enää mitään vaikka nykii maailman loppuun asti.
Tarkistettu:
-liittimet ok
-vauhtipyörä käytetty irti. Näytti ulkoisesti olevan kunnossa (ts. kentän ruuvit paikoillaan yms eli mekaanisesti ei ollut räjähtänyt)
Pesin konehuoneen aika reilulla vedellä ennen koneen asennusta, joten olisiko joku sähkölaite voinut vioittua siinä ?!?
Sen verran tuolta MK forumilta selvisi, että vika voisi olla staattorissa tai ala / yläkierroskäämeissä.. tai koko kenttä paskana ?!? Eipä ole tarvinut aiemmin tämän tyyppiseen sähköjärjestelmään perehtyä joten hieman newbie olo
Vinkkejä tulemaan. Olen juuri lähdössä tallille selvittelemään vikaa. Seuraavaksi vuorossa ainakin johtojen läpikäynti ja syvällisempi käämien tarkistus.
Kelkka on siis '97 mallinen skidoo mxz 583. Tein juuri täydellisen konerempan ja sen jälkeen kelkka käynnistyi kuin palmun alta ja kävi hienosti. Kone siis oletettavasti ok. Noh.. kerkesin ajaa jopa 200m ja sammutin tallin pihaan. Hetken kuluttua uudelleen yritettäessä ei edes luvannut.
Huomioita:
-valot ei enää kiilu ku nykii käyntiin (ei mittarivalot, eikä ajovalo)
-saa bensaa.. varmasti.
-kipinä tulee, mutta heikon näköinen (sävyltään violetti)
-hetken aikaa kun antaa seistä ja vaihtaa vaikkapa tulpat niin sytyttää KAKSI kertaa.. sen jälkeen ei enää mitään vaikka nykii maailman loppuun asti.
Tarkistettu:
-liittimet ok
-vauhtipyörä käytetty irti. Näytti ulkoisesti olevan kunnossa (ts. kentän ruuvit paikoillaan yms eli mekaanisesti ei ollut räjähtänyt)
Pesin konehuoneen aika reilulla vedellä ennen koneen asennusta, joten olisiko joku sähkölaite voinut vioittua siinä ?!?
Sen verran tuolta MK forumilta selvisi, että vika voisi olla staattorissa tai ala / yläkierroskäämeissä.. tai koko kenttä paskana ?!? Eipä ole tarvinut aiemmin tämän tyyppiseen sähköjärjestelmään perehtyä joten hieman newbie olo
Vinkkejä tulemaan. Olen juuri lähdössä tallille selvittelemään vikaa. Seuraavaksi vuorossa ainakin johtojen läpikäynti ja syvällisempi käämien tarkistus.
Comment