Oman teoriani mukaan kyse on siitä, että moottori lämpeää vähemmän, mitä se anturiensa mukaan luulee lämpenevänsä. Siis käytännössä kone luulee olevansa kuumempi kuin onkaan, eikä siksi ryypytä tarpeeksi. Tämän takia vaivaa esiintyy vain vähän lämmitetyllä koneella. Ei siis kylmällä tai pitkään lämmitetyllä tai lämpimällä. Tämän takia myöskään anturin vaihdolla ei ole merkitystä. Sehän tavallaan toimii oikein, mutta moottorin lämmitin kusettaa sitä.
Tämä kuitenkin on vain teoria ja minä olen sairaanhoitaja, enkä automekaanikko...![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
EDIT: Ja selvennyksen selvennykseksi puhun nyt lämpötila-antureista tjsp. En niistä nokka/kampiakselin antureista. (Salaa toivon, että ne olisi autossani ehjät.)
Tämä kuitenkin on vain teoria ja minä olen sairaanhoitaja, enkä automekaanikko...
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
EDIT: Ja selvennyksen selvennykseksi puhun nyt lämpötila-antureista tjsp. En niistä nokka/kampiakselin antureista. (Salaa toivon, että ne olisi autossani ehjät.)
Comment