Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huonosti käyntiin webaston takia...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    #16
    Oman teoriani mukaan kyse on siitä, että moottori lämpeää vähemmän, mitä se anturiensa mukaan luulee lämpenevänsä. Siis käytännössä kone luulee olevansa kuumempi kuin onkaan, eikä siksi ryypytä tarpeeksi. Tämän takia vaivaa esiintyy vain vähän lämmitetyllä koneella. Ei siis kylmällä tai pitkään lämmitetyllä tai lämpimällä. Tämän takia myöskään anturin vaihdolla ei ole merkitystä. Sehän tavallaan toimii oikein, mutta moottorin lämmitin kusettaa sitä.

    Tämä kuitenkin on vain teoria ja minä olen sairaanhoitaja, enkä automekaanikko...

    EDIT: Ja selvennyksen selvennykseksi puhun nyt lämpötila-antureista tjsp. En niistä nokka/kampiakselin antureista. (Salaa toivon, että ne olisi autossani ehjät.)
    Last edited by Tenox; 19-02-2007, 23:27.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • vitonen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 139

      #17
      Akkuarvaus

      Lueskelin tuossa muutamia topicceja huonosta käynnistymisestä. Monissa niistä akun varaustila oli aiheuttanut ihmeellisiä häiriöitä, ei lähde käyntiin ollenkaan, tyhjäkäynti on huono, joutuu sahaamaan pitkään yms.
      Voisittako vertailun vuoksi mittailla teidän akkujenne lepojännitteet? Mm. ajotietokoneen salavalikosta numerolla 9 löytyy (e34,e32) tai yleismittarilla.
      Mulla nimittäin lepojännite on todella pieni 11,7V:n luokkaa ja jos webasto on ollut käynnissä, vielä pienempi.
      Kyllähän tuossa akussa (85Ah) virtaa riittää koneen sahaamiseen kovemmallakin pakkasella, mutta jos tuo pieni jännite tekeekin ECU:lle tepposet.

      Comment

      • Jaska PKP
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 123

        #18
        Mulla on syksyllä ostettu uus Bosch Silver 100Ah akku ja Webastolle oma 28Ah akku erikseen, en oo toki mitannu jännitteitä mutta luulis olevan tarpeeksi asti..
        BMW 740IL

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #19
          kannattaa kokeilla lyhyemmällä webaston käytöllä ja tutkailla tuleeko sama ilmiö.

          en ole varma kuinka monta anturia koneessa on lämpöä mittaamassa, mutta kokemusta muusta merkistä, että juuri kuvailemaanne ilmiötä johtuu siitä, että tuon webaston pukkaama lämpö/lämmin vesi pukkaa juuri anturille ensimmäisenä, ja sitten vasta alkaa etenemään/ johtumaan muualle koneeseen ja juuri tuolloin boxi luulee koneen olevan kuumempi kuin on.

          tästä syystä ajosta sammutettu auto jota pitää webastolla lähtee paremmin käyntiin, kun auto kone on kokonaisuudessaan oikeasti lämmin.

          ja samaisesta syystä lohkoon asennettavia lämmittimiä on jouduttu korvaamaan öljypohjan säteilylämmittimellä, kun vikavalot syttyy jos pidetään sopiva aika lohkarissa ja sitten lähdetään ajelemaan. vikavalon syttymiseen on syynä kahden lämpöanturin välillä oleva liiallinen lämpötilaero.
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          • Jaska PKP
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 123

            #20
            Näin sen täytyy olla koska esim tänä aamuna n. 10min lämmityksen jälkeen lähti paljon paremmin kun sillon ku on ollu sen koko 30min. Mitäköhän tälle ongelmalle sitte on tehtävissä, vai onko mitään?
            BMW 740IL

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎