Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittariston vaihtoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    Mittariston vaihtoa...

    Joo moro, mä taidan vaihtaa mittaristo tohon mun e30seen, siinä on tällä hetkellä kellolla varustettu 240km/h asti ulottuva mittari, tilalle ois tarkoitus tulla jenkamittarilla varustettu versio mutta se on vain 220km/h asti.

    Onko tolla jotain vaikutusta että se muuttuu 240 -> 220?

    Eihän se ala näyttämään väärin? :shock:

    Ja pitikös se joku piiri vaihtaa samalla sinne mittaristoon kun laitetaan 6-sylttysen mittari 4-sylttyseen?

  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Mittariston vaihtoa...

    Originally posted by sterix
    Joo moro, mä taidan vaihtaa mittaristo tohon mun e30seen, siinä on tällä hetkellä kellolla varustettu 240km/h asti ulottuva mittari, tilalle ois tarkoitus tulla jenkamittarilla varustettu versio mutta se on vain 220km/h asti.

    Onko tolla jotain vaikutusta että se muuttuu 240 -> 220?

    Eihän se ala näyttämään väärin? :shock:

    Ja pitikös se joku piiri vaihtaa samalla sinne mittaristoon kun laitetaan 6-sylttysen mittari 4-sylttyseen?
    Ei se väärin näytä, sähkömittaristo kun on niin se äly asuu siinä mittarissa nii noy hätä. Ainoa on että sun pitää sitten himmailla oikean jalan kanssa ettei lipsahda mittari toiselle kierrokselle :lol:

    Kiekkamittarin takana on sellainen koodipalikka joka pitää vaihtaa tai muuten kiekkamittari näyttää puutaheinää.

    Comment

    • sterix
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 559
      • Jyväskylä

      #3
      heh joo ei oo pelkoo että lipsahtais toiselle puolelle tai jopa pahimmassa tapauksessa menis poikki toi viisari :lol: :P :juo

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Re: Mittariston vaihtoa...

        Originally posted by Kyytsis
        Kiekkamittarin takana on sellainen koodipalikka joka pitää vaihtaa tai muuten kiekkamittari näyttää puutaheinää.
        Vaihdoin kanssa vanhaan -87 mallin 316:seen kierrosluvullisen mittariston jostain -83 vuosimallin kutoskoneisesta...

        Jos on tarpeeks vanha mittaristo tuo kierrosluvullinen, niin se koodipalikka on pelkkä muovitappi jossa lovia, ja nämä lovet vastaavat piirilevyyn. Piirilevyssä on merkinnät jokaisen loven kohdalla kun tarkasti katsoo, ja yhden loven kohdalla lukee "4/6".
        Tämän loven kun tukit jollain tökötillä ja laitat palikan takas kiinni niin pelaa. (Itelläni käteen osui tulitikku ja pikaliimaa... :lol: ) Muistaakseni uudemmissa versioissa olisi joku sähköinen "palikka" joka pitää vaihtaa... :roll:

        Kun avaat sen mittariston kokonaan näet nuo piirilevyn tekstit. Sitten saat myös vetämällä irti sen nopeus/kilometripuolen siitä piirilevystä, ja sen voit huoletta vaihtaa sun vanhasta mittaristosta. Itellä oli "vanhassa" lukemat 240 asti, niin laitoin sen paikalleen ja näin pysy samat kilometritki... :wink:
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Mikähän lovi siitä tapista se on kun pitää tukkia? Kun ei siinä piirilevyssä meitin silmin mitään näkynyt vaikka kuinka tutkaili?
          Retard Member

          Comment

          • sterix
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 559
            • Jyväskylä

            #6
            Re: Mittariston vaihtoa...

            Originally posted by Gonzalez
            Originally posted by Kyytsis
            Kiekkamittarin takana on sellainen koodipalikka joka pitää vaihtaa tai muuten kiekkamittari näyttää puutaheinää.
            Vaihdoin kanssa vanhaan -87 mallin 316:seen kierrosluvullisen mittariston jostain -83 vuosimallin kutoskoneisesta...

            Jos on tarpeeks vanha mittaristo tuo kierrosluvullinen, niin se koodipalikka on pelkkä muovitappi jossa lovia, ja nämä lovet vastaavat piirilevyyn. Piirilevyssä on merkinnät jokaisen loven kohdalla kun tarkasti katsoo, ja yhden loven kohdalla lukee "4/6".
            Tämän loven kun tukit jollain tökötillä ja laitat palikan takas kiinni niin pelaa. (Itelläni käteen osui tulitikku ja pikaliimaa... :lol: ) Muistaakseni uudemmissa versioissa olisi joku sähköinen "palikka" joka pitää vaihtaa... :roll:

            Kun avaat sen mittariston kokonaan näet nuo piirilevyn tekstit. Sitten saat myös vetämällä irti sen nopeus/kilometripuolen siitä piirilevystä, ja sen voit huoletta vaihtaa sun vanhasta mittaristosta. Itellä oli "vanhassa" lukemat 240 asti, niin laitoin sen paikalleen ja näin pysy samat kilometritki... :wink:
            Jep, :palvo: Kiitos Konsta hyvistä neuvoista mä sain kuin sainkin sen kiekkamittarin näyttämään oikein.

            Siinä "koodi-tikussa" olevan loven jäljitys oli kyl aika kettumainen homma mutta saatiin sekin hoidettua.

            Jos joku tarttee vielä tarkempia neuvoja tohon samaan asiaan liittyen ottakaa yhteyttä voin neuvoa parhaani mukaan!!

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Re: Mittariston vaihtoa...

              Originally posted by sterix

              Jep, :palvo: Kiitos Konsta hyvistä neuvoista mä sain kuin sainkin sen kiekkamittarin näyttämään oikein.

              Siinä "koodi-tikussa" olevan loven jäljitys oli kyl aika kettumainen homma mutta saatiin sekin hoidettua.

              Jos joku tarttee vielä tarkempia neuvoja tohon samaan asiaan liittyen ottakaa yhteyttä voin neuvoa parhaani mukaan!!
              Just vastasin sun privaviestiin, mut saitkin näköjään jo pelaamaan... :wink:
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by herja
                Mikähän lovi siitä tapista se on kun pitää tukkia? Kun ei siinä piirilevyssä meitin silmin mitään näkynyt vaikka kuinka tutkaili?
                Kyseleppäs tuolta Sterixiltä, voi olla tuoreempia muistikuvia ku mulla...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎