Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaistanvaihtovilkku vanhempiin Bemareihin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

Tuossa linkissä ohjeet (tai tilausohjeet..) vanhoihin kärryihin piiristä, joka hoitaa kaistanvaihtovilkkutoiminnan. http://www.jalt.de/sites/init.html

Ja E39:siin sen saa 149 € hintaisella modulin ohjelmoinnilla saksassa. Keksisipä joku tähän jotakin Suomessa, olisin nimittäin tuleva käyttäjä juuri E39:ssa.
    ---

Comment

• peeämwee
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1822
      • I sink hell

Originally posted by bmw e34 View Post
      täsähän nyt on aikalailla kaksi vaihtoehtoa, joko ed.mainitulla henkilöllä on todella pahat antipatiat vilkun käyttämättä jättäjiä kohtaan tai sitten on jäänyt muutaman kerran lääkkeet ottamatta .
      joo, olihan sitä aika huonolla tuulella kun ton kirjoitti, mutta;

tarkoitushan on helpottaa liikkumista. tiedän että tää koski kaistanvaihtoa mutta taajamassa huomaa (varsinkin ruuhkassa) että olisi sujuvampaa jos sitä "jaksetaan" käyttää. jamppa a on kääntymässä oikealle t-risteyksessä ja b samassa vasemmalle. jos a olisi käyttänyt vilkkua ajoissa b olisi kerennyt ennen a:ta. nyt b joutuu odottamaan ja jono kasvaa hänen takanaan.

itse liikenteessä näin kerran tämän tilanteen, autoilija oli siirtymässä ohituskaistalle ja vieressä oli moottoripyörä. auto jamppa ei ei käyttänyt vilkkua ja mopoilija oli kuolleessa kulmassa. mitä tapahtui?
      mopoilija kaatui kun auton ratissa ollut ei käyttänyt vilkkua. selvää energian säästöä.

no, mitä väliä eihän se autoilija itse joutunut sairaalaan. pelkästään bonarit lähtivät. no, jos on rahaa niin haittaa ei ole syntynyt.
      minäminäminä. vitut muista.
      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
      http://velkakello.fi/

Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

Comment

• Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

Originally posted by peeämwee View Post
        Homman nimihän on se että on vitun coolia vilkuttaa vain yksi kerta! Mieluiten vielä niin että välähtää mahdollisimman lyhyesti!!!! Sviddu, siitä tietää että on kova jätkä ja vielä älyttömän hyvä ajamaan. Kerran kun vilkauttaa niin kaikki tietää että ei siellä mikään kalju vanhus istu vaan maksimissaan 25-vee khuuli veijari. No totta kai kaikkien se tarvii tietää, niinku, varokaa mä tuun!

Mutta hei, kaikista kovin jamppa on se joka uskaltaa OLLA VILKUTTAMATTA KERTAAKAAN!!!!!!! siis niinku vittu, kyl munkin pokka kasvaa ja joku päivä mä oon tosimies...

Sit mua oikeesti häiritsee älyttömän paljon kun se vilkku vilahtaa siinä mittaristossa kolme kertaa niinku. Oon mä tätä miettiny. Ja sit se vilkku poltin kuluu, eikä tartte vaihtaa niin usein. Rahaa säästyy vitusti. Kukakohan kusipää ne vilkut edes on keksinyt? Mitä hyötyä niistä muka on? Vitun

Ai niin, hyvä puoli - ne voi tummentaa niin mun rauta näyttää niiiiiiin paljon ihqummalta. Miks en oo tota aikasemmin kelannu? Vittu, meen heti värkkää ne kannulla. Jee, siistii!!!!
        ?? Ihan hyvin taitaa sinullakin mennä?

Ei tässä ollut mistään tuollaisesta kyse, vaan siitä, että itse olen aktiivinen vilkunkäyttäjä ja en henkilökohtaisesti pitänyt tuosta uudesta toiminnosta, koska se toiminto antaa väärää tietoa aikomistani. Mielestäni vilkun ei tarvitse olla päällä enää, kun olen jo omalla kaistalla, silloinhan joku voi luulla, että olen kääntymässä, kun ne vilkkuvat vielä jälkikäteen.

Tosin vaimolleni tuo toiminto sopii..
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

Comment

• VilleW
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 469
          • Turku

itse liikenteessä näin kerran tämän tilanteen, autoilija oli siirtymässä ohituskaistalle ja vieressä oli moottoripyörä. auto jamppa ei ei käyttänyt vilkkua ja mopoilija oli kuolleessa kulmassa. mitä tapahtui?
          mopoilija kaatui kun auton ratissa ollut ei käyttänyt vilkkua. selvää energian säästöä.

no, mitä väliä eihän se autoilija itse joutunut sairaalaan. pelkästään bonarit lähtivät. no, jos on rahaa niin haittaa ei ole syntynyt.
          minäminäminä. vitut muista.
          Tätä lainatakseni, olikohan syy vilkussa, jos kolahti? Sitä voikin sitten miettiä. Eipä siinä mopoilija paljoa mahda jos joku ajaa kylkeen oli sitten vilkku päällä tai ei. Eikä myöskään vilkku tuo näkymää siihen kuolleeseen kulmaan. Ja kyllä, olen välillä myös pyörän puikoissa...

Mutta vilkun käytössä olen Convertiblen kanssa samoilla linjoilla, että turha sitä on omalla kaistalla sitten enää vilkutella. Ja Turun seudulla tosiaan vilkun etukäteen laittaminen on merkki muille autoilijoille, että välit kiinni, siellä on taas joku kusipääbemaristi änkemässä väliin.
          Ex Bemut:
          i3 REx -14
          F15 xDrive40e -16
          E71 X6 3.0 Sport -11
          F10 525d x-Drive M-Sport -12
          E70 X5 3.0sd -08
          F36 418d Gran Coupe
          F30 316d -12
          E93 320i -08
          E70 X5 3.0d Sport -07
          E53 X5 3.0d Sport -04
          E61 530dA M-Sport individual -06
          E39 530dA touring -02 M-Sport 2
          E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
          E46 330i touring -01
          E36 328i Coupe -97
          E30 325i cabriolet -87
          E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
          E21 318i -81

Comment

• bemwe
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 220
            • II

Homman nimihän on se että on vitun coolia vilkuttaa vain yksi kerta!
            Näin on!

Comment

• Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

Originally posted by -Tapi View Post
              Tuossa linkissä ohjeet (tai tilausohjeet..) vanhoihin kärryihin piiristä, joka hoitaa kaistanvaihtovilkkutoiminnan. http://www.jalt.de/sites/init.html

Ja E39:siin sen saa 149 € hintaisella modulin ohjelmoinnilla saksassa. Keksisipä joku tähän jotakin Suomessa, olisin nimittäin tuleva käyttäjä juuri E39:ssa.
              Sama täällä
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

E30 325i Cabrio M-Tech II -91

EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

Comment

• Haba-75
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 91

Originally posted by VilleW View Post
                Tätä lainatakseni, olikohan syy vilkussa, jos kolahti? Sitä voikin sitten miettiä. Eipä siinä mopoilija paljoa mahda jos joku ajaa kylkeen oli sitten vilkku päällä tai ei. Eikä myöskään vilkku tuo näkymää siihen kuolleeseen kulmaan. Ja kyllä, olen välillä myös pyörän puikoissa...

Mutta vilkun käytössä olen Convertiblen kanssa samoilla linjoilla, että turha sitä on omalla kaistalla sitten enää vilkutella. Ja Turun seudulla tosiaan vilkun etukäteen laittaminen on merkki muille autoilijoille, että välit kiinni, siellä on taas joku kusipääbemaristi änkemässä väliin.
                Suomi-Neidon napa on Helsinki ja persereikä on Turku!
                E61 530Dat

Comment

• peeämwee
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1822
                  • I sink hell

Originally posted by VilleW View Post

joo. mutta jos sitä vilkkua käyttää ennakoivasti(niin kuin on tarkoitettu), eli se autoilija oli iskenyt sen päälle ennen kuin vaihtoi kaistaa se moottoripyöräilijä olisi ehkä ehtinyt väistää.

aika nihkeetä liikennekäyttäytymistä teillä siellä sitten.
                  Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                  Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                  A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                  http://velkakello.fi/

Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

Comment

• Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

Originally posted by Convertible View Post
                    Mielestäni vilkun ei tarvitse olla päällä enää, kun olen jo omalla kaistalla, silloinhan joku voi luulla, että olen kääntymässä, kun ne vilkkuvat vielä jälkikäteen.
                    [provo]Niin eli informoit viereisellä kaistalla ajavia kaistanvaihtoaikeistasi reilusti alle 3 vilkautuksen verran? Onhan siinä muilla aikaa jo aivan liikaakin reagoida aikomuksiisi. Viereisellä kaistalla ajava ehtii jopa pieraista ennen kun olet jo kääntänyt eteen, siis jos on aloittanut fartin vääntämisen yhtä hiljaisuudessa kun sinä kaistanvaihdon.[/provo]

Comment

• e36
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 241
                      • TKU

Originally posted by Haba-75 View Post
                      Suomi-Neidon napa on Helsinki ja persereikä on Turku!
                      Ite oot persereikä...

Comment

• turisti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 447
                        • Jyväskylä

Kyllä se Suomen persepeikä on Pori!
                        Tai niin meille ainaki armeijassa opetettiin..
                        WTF..
                        sigpic
                        - Vanha Liitto Powered by M10 -

Comment

• teepee
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 149
                          • Helsinki

Originally posted by Stone View Post
                          Taitaa olla entisiä kaistanvaihtovilkunkäyttäjiä ne räpäyttelijät´, mutta mitäs ne on käyttäneet, jotka ei vilkuta lainkaan..
                          OT: Poliisin teettämän tutkimuksen mukaan alkoholia tai muita huumaavia aineita.
                          E39 530dA Touring '01
                          http://www.peltonen.com/

Comment

• VilleW
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 469
                            • Turku

joo. mutta jos sitä vilkkua käyttää ennakoivasti(niin kuin on tarkoitettu), eli se autoilija oli iskenyt sen päälle ennen kuin vaihtoi kaistaa se moottoripyöräilijä olisi ehkä ehtinyt väistää.

aika nihkeetä liikennekäyttäytymistä teillä siellä sitten.

Pakko vielä kerran tarttua tähän vaikka alkaa kyllä jo vaikuttaa tahalliselta provolta...

Eli olet siis sitä mieltä, että kunhan laittaa vilkun päälle ajoissa niin sitten voi kääntyä katsomatta (vaikka sitten prätkän päälle).
                            Kun se on kerran vilkun nähnyt niin kyllä sen pitää tajuta väistää
                            Eli onkohan turvallisempaa:
                            a) käyttää runsaasti (turhaan) vilkkua ja kääntyillä katsomatta
                            vai
                            b) käyttää vilkkua tarpeen mukaan, tarkkailla liikennetilannetta ja toimia sitten sen mukaan?
                            Ex Bemut:
                            i3 REx -14
                            F15 xDrive40e -16
                            E71 X6 3.0 Sport -11
                            F10 525d x-Drive M-Sport -12
                            E70 X5 3.0sd -08
                            F36 418d Gran Coupe
                            F30 316d -12
                            E93 320i -08
                            E70 X5 3.0d Sport -07
                            E53 X5 3.0d Sport -04
                            E61 530dA M-Sport individual -06