Announcement

Collapse
No announcement yet.

tee-se-itse ruostesuojaus öljyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #16
    ite käyttäny molemmat ( e36 ja e46) takuuruostesuojauksessa e36:den jokunen vuosi sitten ja ei ainakaa ruoste lisääntyny.
    tuota e46 mietin että käyttääkö ku siitä puhuttiin ettei kannata ku on muovitettu, sinkitty ja ilmaraot tukkiutuu yms.
    sitte kuitenkin jossaki muualla puhuttii että on ruostunu takakontit ja konepellit ainaki ja joutunu vaihtaa tai korjauttaan.
    joten enpä jääny oottelemaan ruostumisia ja käytin senki samaisessa käsittelyssä.
    tiiä sitte kannattiko
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • shotguni
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 70

      #17
      Originally posted by ruikki View Post
      ite käyttäny molemmat ( e36 ja e46) takuuruostesuojauksessa e36:den jokunen vuosi sitten ja ei ainakaa ruoste lisääntyny.
      tuota e46 mietin että käyttääkö ku siitä puhuttiin ettei kannata ku on muovitettu, sinkitty ja ilmaraot tukkiutuu yms.
      sitte kuitenkin jossaki muualla puhuttii että on ruostunu takakontit ja konepellit ainaki ja joutunu vaihtaa tai korjauttaan.
      joten enpä jääny oottelemaan ruostumisia ja käytin senki samaisessa käsittelyssä.
      tiiä sitte kannattiko
      Ainaki mitä oon nykyistä ja aikaisempiani autoja tutkiskellut, niin ei ainakaan niissä ole nuo ilmaraot tukkeutuneet vaikka onkin ruostesuojattuja. Siihen en osaa sanoa, siten että miten noi ruosteensuoja-aineet tai puhdasöljy vaikuttaa tohon sinkitykseen/muovituksiin...maalaisjärjellä ajateltuna en uskoisi siitä lisäsuojauksesta ainakaan haittaa olevan.

      Koska minunkin autossani on tota pientä ruosteenkukkaa apukuskinpuoleisessa lokarinkaaressa...niin uskoisin sen olevan vaan ajankysymys, että milloin samaisia pilkkuja on muissakin kaarissa. Eli voidaan siis mielestäni päätellä, että ruostesuojaus ei ole ollut riittävä ja sen vuoksi näkisinkin tarpeelliseksi tehdä jotain ruosteenesto toimenpiteitä nyt hyvissä ajoin,vaikka tuo maahantuoja/valmistaja ei noita RE-käsittelyjä suosittelisikaan.

      Tosin niinku totesin niin auto on minulla ollu vasta pariviikkoa, että en osaa vielä sanoa, että eteneekö tuo ruoste jos pesen autoa(e39) riittävän usein. Enkä siis varmuudella tiedä, että kuinka edellinen omistaja on tuota koria huoltanut.

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Puollan tuota öljyämistä ainakin vanhempiin autoihin. Itellä kaikki autot aina öljytty eikä ikinä ole ollut pohjassa/oven alareunoissa ruostetta. Porukoilla -93 sunny ja sama homma,paitsi lokasuojan kaaret ruostuivat siinä pintapuolelta. Siinäkään ei ole pohjassa ollut ruosteenpisaraakaan. Tota nykyistä E46 en kyllä meinaa öljytä vaan vien sen todennäköisesti ruostesuojattavaksi. Öljynä ollaan käytetty tuossa moottorisahan teräketjuöljyä
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • AMP
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 536
          • Turku

          #19
          muijan isällä oli 124 mersu joka oli joka vuos suojattu alustamassa/öljy seoksella. ei paljoo ruostetta löytyny vaikka -89, kun samanikäiset voi olla jo pirun ruosteessa. ja autolla kuitenkin oli rullattu yli 300 tkm. ite vetäsin viime kesänä kanssa kokeeks oman kärryn pohjaan. taitaa olla se oljyn pointti että imeytyy ja pitää vähän kosteana.. joku pelkkä alustamassa kuivaa ja saattaa päästää alleen kosteutta. eipä oo ainakaan kallis tuo öljy käsittely.
          e65 730d

          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by shotguni View Post
            .

            Koska minunkin autossani on tota pientä ruosteenkukkaa apukuskinpuoleisessa lokarinkaaressa...niin uskoisin sen olevan vaan ajankysymys, että milloin samaisia pilkkuja on muissakin kaarissa. Eli voidaan siis mielestäni päätellä, että ruostesuojaus ei ole ollut riittävä ja sen vuoksi näkisinkin tarpeelliseksi tehdä jotain ruosteenesto toimenpiteitä nyt hyvissä ajoin,vaikka tuo maahantuoja/valmistaja ei noita RE-käsittelyjä suosittelisikaan.
            Kun oikein tarkasti katsot niitä kaaressa olevia "ruostekukkasia", niin huomaat että ne oikeasti eivät olekkaan "ruostekukkasia"....
            e39:ssä tuo maali lohkeilee kynnen/puolenkynnen kokoisina paloina juuri etulokasuojan reunoista muovisen sisälokasuojan reunan kuluttamana ja kivien iskemistä. Näitä lohkeamia on sinunkin autoosi tullut jo vuosia sitten ja on varmasti hyvin nähtävissä kuinka sinkki on toiminut 100% suojaavaana elementtinä. Eli minkäänlaista ruostumista ei ole tapahtunut, vaan tuo sinkkipinta on oksidoitunut lasimaiseksi kerrokseksi vaurioalueelle.
            Jos nyt näiltä alueilta mennään hiomaan tuo oksidi+sinkkikerros pois ja seuraava kivi kun osuu samaan kohtaan....tulet 100% varmuudella tietämään mikä on ruosteen ja oksidoituneen sinkkikerroksen ero. Mitkään öljyt tms.liemet eivät tällaiseen kohtaan auta muutenkaan, vaan suojaus on 100% niin kauan kun rakenne saa toimia juuri niin kuin sen on alunperinkin suunniteltu toimivan.
            Ok, ongelmassa on toki tuo esteettinen puoli, mutta pääsääntöisesti nämä "korjailut" aiheuttavat erityisesti näissä kohdin oikeita ongelmia.
            Eli, sellaista ajoneuvokoria ei olekkaan joka ei reilussa kymmenessä vuodessa ja satojen tuhansien kilometrien aikana jossain määrin vaurioituisi mm.kivien iskemistä. Se mitä tuon iskemän/vaurion jälkeen alkaa tapahtumaan on tässä kohdin oleellista. Silloin kun rakenteen annetaan toimia niin kuin sen on suunniteltu toimivan, tuottaa 100% varmuudella pidemmän rakenteellisen elinkaaren, kuin puuttumalla siihen 60-70-luvun tekniikalla/filosofialla.
            Tämä ns.uusi sinkkirakenne korjaa siis itse itsensä niin että väistämättömien vaurioiden syntyessä, ne eivät johda mihinkään rakenteellisiiin ongelmiin eikä laajenemisiin, vaan sulkeutuvat paikallisiksi ja lähinnä ainoastaan esteettisiksi haitoiksi.

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #21
              E28 suojaus

              Miten suojaan tämän ruosteettoman 1985 ranskattaren? Kaikkialla on alkuperäinen pinta. Jos en tee mitään on kahden vuoden kuluttua - "soromnoo" ihan satavarma!

              1) Ruostesuojausfirmaan 640€.
              2) Pellavaöäjy kaikkialle ja vuosittainen uusinta (sitä on käytössäni rajattomasti paineilmalaitteilla ja on ekologista).
              3) Dinitrolia pohjaan, vaseliini+öljy sekoitus paineilmaruiskulla koteloihin ja MITÄ IHMETTÄ PELTIEN POKKAUKSIEN ALLE JA MITEN?
              4) Kuten edellä ja kerran kuussa öljyä kaikkialle?

              Kikka 3 = kylmätalli?

              Eikö näillä voi Suomessa ajella kuin kesällä jos haluaa käyttää ja säilyttää?
              Last edited by tsbmw; 18-09-2007, 01:23.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • QWA
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 8

                #22
                Ruosteesta..

                1. Ruoste on ruskeaa
                2. Ruoste tulee vaikkei sitä kaivata
                3. Ruoste on ilmaista, ja tästä syystä erityisesti JKL:n matkakeskuksen suunnittelijat ovat sitä kaivanneet -> ruskeaa on kaksin verroin.

                Ruoste on raudan hapettumista.

                I. Useimpien autojen pellit, paitsi mm. muovisten A-mersujen, pellit ovat sukua raudalle. Kosteus voi tiivistyä (mm. jäätymällä pisaroiksi) kylmään rautaan, erityisesti Suomessa matkustamon hengitysilma ja kengänpohjista kulkeutunut lumi, joka sulaa lattialle vedeksi ja haihtuu pitkillä matkoilla ja sisätilanlämmittimen avulla höyryksi, kulkeutuu ulos autosta ovipahvien läpi ovien peltiin. Seuraus: oviin tiivistyy/jäätyy kosteutta joka vähitellen laskeutuu alaspäin oven alasaumaan. Alasaumaan jäätynyt kosteus levittää alasaumaa vähitellen, ja kohta suomaisten autojen ruskea symboli - ruosteenkukka - kukkii sielläkin mihin Joel Hallikaisen varjo lankeaa.

                II. Suomessa on paitsi ruosteenkukkia, myös puita ja heiniä jotka kylvävät lehtiä, siemeniä ja siitepölyä joka paikkaan, myös autoon (tarkista fakta itse syksyisin Bemarisi raitisilmasuotimista). Lehdet tahtovat laskeutua etenkin tuulilasiin, josta sitten painovoimalain pakottamina ajautuvat konepellin alle lokasuojien vesikanaviin. Vesikanaviin tuppautuneet biojätteet keräävät nestettä ja jäätyessään/sulaessaan eroosioivat peltiä. A-Omegassa oli 16 vuoden jälkeen litra jos toinenkin kompostikelpoista multaa lokareissa kun aloin selvittämään ruostumisen syitä.

                Johtopäätös 1. Nicke Nakkertonin tapaan; Auto kannattaa ostaa Suomen ulkopuolelta (=Saksa). Tosin kaikki autot (noh, bimmerit) tulevat Saksasta, joten..

                Johtopäätös 2. On annettava takuu: Jos teet väärän päätöksen, syytä itseäsi. Mutta informoi ihmeessä meitä muita siitä mikä meni pieleen..

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Kun oikein tarkasti katsot niitä kaaressa olevia "ruostekukkasia", niin huomaat että ne oikeasti eivät olekkaan "ruostekukkasia"....
                  e39:ssä tuo maali lohkeilee kynnen/puolenkynnen kokoisina paloina juuri etulokasuojan reunoista muovisen sisälokasuojan reunan kuluttamana ja kivien iskemistä. Näitä lohkeamia on sinunkin autoosi tullut jo vuosia sitten ja on varmasti hyvin nähtävissä kuinka sinkki on toiminut 100% suojaavaana elementtinä. Eli minkäänlaista ruostumista ei ole tapahtunut, vaan tuo sinkkipinta on oksidoitunut lasimaiseksi kerrokseksi vaurioalueelle.
                  Jos nyt näiltä alueilta mennään hiomaan tuo oksidi+sinkkikerros pois ja seuraava kivi kun osuu samaan kohtaan....tulet 100% varmuudella tietämään mikä on ruosteen ja oksidoituneen sinkkikerroksen ero. Mitkään öljyt tms.liemet eivät tällaiseen kohtaan auta muutenkaan, vaan suojaus on 100% niin kauan kun rakenne saa toimia juuri niin kuin sen on alunperinkin suunniteltu toimivan.
                  Ok, ongelmassa on toki tuo esteettinen puoli, mutta pääsääntöisesti nämä "korjailut" aiheuttavat erityisesti näissä kohdin oikeita ongelmia.
                  Eli, sellaista ajoneuvokoria ei olekkaan joka ei reilussa kymmenessä vuodessa ja satojen tuhansien kilometrien aikana jossain määrin vaurioituisi mm.kivien iskemistä. Se mitä tuon iskemän/vaurion jälkeen alkaa tapahtumaan on tässä kohdin oleellista. Silloin kun rakenteen annetaan toimia niin kuin sen on suunniteltu toimivan, tuottaa 100% varmuudella pidemmän rakenteellisen elinkaaren, kuin puuttumalla siihen 60-70-luvun tekniikalla/filosofialla.
                  Tämä ns.uusi sinkkirakenne korjaa siis itse itsensä niin että väistämättömien vaurioiden syntyessä, ne eivät johda mihinkään rakenteellisiiin ongelmiin eikä laajenemisiin, vaan sulkeutuvat paikallisiksi ja lähinnä ainoastaan esteettisiksi haitoiksi.
                  Sulla kyl piisaa näitä saarnoja ja tekstejä tuota ruostesuojausta vastaan, mut sitä tosi asiaa noi jututkaan ei kumoa et öljy(esim. topicissa mainittu teräketjuöljy) syrjäyttää melko hyvin vettä jos se on kuivalle pinnalle sivelty ja aivan 100% ehkäsee/hidastaa kyl ruostumista niin kauan kun auton korit tehdään pellistä. Ja kyllähän muuten nykytekniikalla olis mahdollista tehdä auto joka kestää ruostumatta isältä pojalle, kyse on vain rahasta.

                  edit. Ei herneitä ja vielä parempi öljy töhön pohjan öljyämiseen olisi joku esim pellavaöljypohjanen öljy
                  Last edited by Bemu500; 18-09-2007, 02:25.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Sulla kyl piisaa näitä saarnoja ja tekstejä tuota ruostesuojausta vastaan, mut sitä tosi asiaa noi jututkaan ei kumoa et öljy(esim. topicissa mainittu teräketjuöljy) syrjäyttää melko hyvin vettä jos se on kuivalle pinnalle sivelty ja aivan 100% ehkäsee/hidastaa kyl ruostumista niin kauan kun auton korit tehdään pellistä. Ja kyllähän muuten nykytekniikalla olis mahdollista tehdä auto joka kestää ruostumatta isältä pojalle, kyse on vain rahasta.

                    edit. Ei herneitä ja vielä parempi öljy töhön pohjan öljyämiseen olisi joku esim pellavaöljypohjanen öljy
                    Pitää tietenkin paikkansa että rauta ruostuu jos/kun se pääsee tekemisiin ilman hapen kanssa. Itse en vain mitenkään muista missä tai mistä tällaisia pintoja nykyautosta löytyisi edes pintavärikerroksen alta?
                    Eli nyt jos jotain öljytään, niin öljytäänkö oikeasti erilaisia muovi ja sinkkipintoja vai estetäänkö sillä oikeasti rauta-atomin ja happiatomin kohtaaminen? Yläasteen fysiikankirjaa kannattaa kuitenkin vielä ennen öljyämistä sen verran vilkaista, että katsoo minkälainen reaktio on silloin odotettavissa kun nuo rautaa sisältävät rakenteet kyllästetään sinkillä.
                    Hyvä on myös tietää minkälaisiin rakenteisiin näitä öljyjä ollaan suttaamassa näiden rakenteiden tuulettumismielessä. Eli ollaanko kenties tukkimassa rakenteissa sijaitsevia 1x4mm:n läpituuletusaukkoja pinnoittamalla reijät pölyä ja epäpuhtauksia kärpäspaperin tavoin keräävällä pinnoitteella? Orggiksenahan siellä on likaa/epäpuhtauksia keräämätön kuumavahapinnoitus, jonka nämä maaöljytisleet pikkuhiljaa liuottavat ja korvaavat. Sitten muutaman vuoden kuluttua kun näistä öljyistä on haihtuneet kaikki kevyet aineosat pois, on rakenteet pinnoitettu tervaa muistuttavalla ja erittäin tahmealla aineella.
                    Nyt kun rakenteiden läpi virtaa vuosien ajan kuutiometrejä enemmän tai vähemmän epäpuhdasta ilmaa, on koko tuuletusjärjestelmä rakenteellisesti menetetty ja homehtuminen voi alkaa.
                    Silloin kun isoisä Anglian öljysi+tervasi ja muutaman lisävuoden sen rakenteelliseen elinkaareen tällä saavutti, ei osattu kuvitellakkaan sellaisia monikerroksisia ja hyvän/toimivan tuuletusrakenteen vaativia suurlujuusrakenteita+niiden pinnoitteita joita tämän päivän korirakenteet ovat. Siis aivan samoin kuin nykypäivän tiiviit+muovitetut+hyvään rakenteelliseen tuuletukseen perustuvat talorakenteet, joissa ei enään todellakaan päde 1900-luvun alun korjaus/ylläpitometodit. Se aikoinaan tehty ja hyvin toiminut kattoterva ei ikävä kyllä enään toimi Rannilan muovitetuilla+sinkatuilla pellikatoilla, niin romanttinen kuin ajatus katon tervaamisesta joillekkin edelleen olisikin. Aivan tasan samasta asiasta on siis kyse nykyautojen kohdalla suhteessa 50-luvulla hyviksi todettuihin suojasmetodeihin. Eli silloin kun näillä öljyillä/tervoilla ei lähdetä muovi+sinkkipintoja ja rakenteellisen tuuletusjärjestelmän rakenteita kyllästämään, ei niistä ole välttämättä mitään haittaakaan. Puhutaan siiis n.80-luvun+osin 90-luvun alkupuolen ja sitä vanhemmista autokorirakenteista.

                    Comment

                    • Rossifumi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1030
                      • Hamina

                      #25
                      Mikähän olisis sitten oikea tapa korjata näitä esteettisiä vikoja eli kiveniskemiä maalipinnassa vai onko se suorastaan mahdotonta jos halutaan välttyä niiltä ruostekukilta myös tulevaisuudessa?
                      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                      Comment

                      • mika68
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1966
                        • ......

                        #26
                        Auto E36 -96 ajettu 190tkm. Auto Saksasta tullessa pohjaltaan "ruosteeton"
                        Sinkitty ja muovipinnoitettu, mutta vajaan kolmen "suomi" suolatalven jälkeen pohja tämän näköinen
                        Kuva otettu vuosikatsastuksessa ja vitutus oli rajaton
                        Last edited by mika68; 22-09-2007, 22:02.

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by mika68 View Post
                          Auto E36 -96 ajettu 190tkm. Auto Saksasta tullessa pohjaltaan "ruosteeton"
                          Sinkitty ja muovipinnoitettu, mutta vajaan kolmen "suomi" suolatalven jälkeen pohja tämän näköinen
                          Kuva otettu vuosikatsastuksessa ja vitutus oli rajaton
                          e36nenhan ei ole uuden suojaustekniikan auto - ei tuollainen ruostuminen ole mitenkään kovin ihmeellistä. Aika pahalta kyllä näyttää - eipä 19 vuotta vanha e28:kaan tuolta ikinä näyttänyt.

                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Pitää tietenkin paikkansa että rauta ruostuu jos/kun se pääsee tekemisiin ilman hapen kanssa. Itse en vain mitenkään muista missä tai mistä tällaisia pintoja nykyautosta löytyisi edes pintavärikerroksen alta?
                            Eli nyt jos jotain öljytään, niin öljytäänkö oikeasti erilaisia muovi ja sinkkipintoja vai estetäänkö sillä oikeasti rauta-atomin ja happiatomin kohtaaminen? Yläasteen fysiikankirjaa kannattaa kuitenkin vielä ennen öljyämistä sen verran vilkaista, että katsoo minkälainen reaktio on silloin odotettavissa kun nuo rautaa sisältävät rakenteet kyllästetään sinkillä.
                            Hyvä on myös tietää minkälaisiin rakenteisiin näitä öljyjä ollaan suttaamassa näiden rakenteiden tuulettumismielessä. Eli ollaanko kenties tukkimassa rakenteissa sijaitsevia 1x4mm:n läpituuletusaukkoja pinnoittamalla reijät pölyä ja epäpuhtauksia kärpäspaperin tavoin keräävällä pinnoitteella? Orggiksenahan siellä on likaa/epäpuhtauksia keräämätön kuumavahapinnoitus, jonka nämä maaöljytisleet pikkuhiljaa liuottavat ja korvaavat. Sitten muutaman vuoden kuluttua kun näistä öljyistä on haihtuneet kaikki kevyet aineosat pois, on rakenteet pinnoitettu tervaa muistuttavalla ja erittäin tahmealla aineella.
                            Nyt kun rakenteiden läpi virtaa vuosien ajan kuutiometrejä enemmän tai vähemmän epäpuhdasta ilmaa, on koko tuuletusjärjestelmä rakenteellisesti menetetty ja homehtuminen voi alkaa.
                            Silloin kun isoisä Anglian öljysi+tervasi ja muutaman lisävuoden sen rakenteelliseen elinkaareen tällä saavutti, ei osattu kuvitellakkaan sellaisia monikerroksisia ja hyvän/toimivan tuuletusrakenteen vaativia suurlujuusrakenteita+niiden pinnoitteita joita tämän päivän korirakenteet ovat. Siis aivan samoin kuin nykypäivän tiiviit+muovitetut+hyvään rakenteelliseen tuuletukseen perustuvat talorakenteet, joissa ei enään todellakaan päde 1900-luvun alun korjaus/ylläpitometodit. Se aikoinaan tehty ja hyvin toiminut kattoterva ei ikävä kyllä enään toimi Rannilan muovitetuilla+sinkatuilla pellikatoilla, niin romanttinen kuin ajatus katon tervaamisesta joillekkin edelleen olisikin. Aivan tasan samasta asiasta on siis kyse nykyautojen kohdalla suhteessa 50-luvulla hyviksi todettuihin suojasmetodeihin. Eli silloin kun näillä öljyillä/tervoilla ei lähdetä muovi+sinkkipintoja ja rakenteellisen tuuletusjärjestelmän rakenteita kyllästämään, ei niistä ole välttämättä mitään haittaakaan. Puhutaan siiis n.80-luvun+osin 90-luvun alkupuolen ja sitä vanhemmista autokorirakenteista.
                            Mitäs sitte kun se muovi sinkki pinnoite lähtee pois jostaki hieman reilummalta alalta esim jonku ison kiven kohdatessa auton pohja? Millä sinä tollasen paikkaisit? Tietoa kyl tuntuu olevan mut vastauksissa ei ole vielä ollu suoraa vastauasta millä ton korjais jos tollanen tulee.

                            edit. eli tos oletuksena se että sinkki pinta tuhoutuu niin isolta alalta että ehtii ruoste tulla kuvioihin ennen kuin sinkki saa "paikattua" pinnan.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16489
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by mika68 View Post
                              Auto E36 -96 ajettu 190tkm. Auto Saksasta tullessa pohjaltaan "ruosteeton"
                              Sinkitty ja muovipinnoitettu, mutta vajaan kolmen "suomi" suolatalven jälkeen pohja tämän näköinen
                              Kuva otettu vuosikatsastuksessa ja vitutus oli rajaton
                              Ei saatana, voiko mennä kolmessa vuodessa "ruosteettomasta" tuollaiseksi. Jotenkin tulee mieleen että ns. suuri kusetus tapahtunut myyjän toimesta tai ostaja ei ole katsonut alle, jälkimmäinen varsinkin jos asia tuli katsastuskonttorilla yllätyksenä. Sen näköistä jälkeä että ollu hyvä alku jo kolme vuotta sitten...

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ei saatana, voiko mennä kolmessa vuodessa "ruosteettomasta" tuollaiseksi. Jotenkin tulee mieleen että ns. suuri kusetus tapahtunut myyjän toimesta tai ostaja ei ole katsonut alle, jälkimmäinen varsinkin jos asia tuli katsastuskonttorilla yllätyksenä. Sen näköistä jälkeä että ollu hyvä alku jo kolme vuotta sitten...
                                Auto tarkastettu ennen ostoa myös pohjasta. Ja itse mukana olleena pohja oli tosiaan hyvässä kunnossa! Auton alla käyty useita kertoja noiden kolmen vuoden aikana; vaihdettu alustan palikoita, puslia, ym.
                                Hyvä alku ollut hyvin piilossa, mutta pohjassa ei todellakaan näkynyt mitään epäilyttävää saksasta tuonnin jälkeen.
                                Etelän SUOLAtiet (30tkm)edesauttaneet ruostumista ihan silmissä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎