Announcement

Collapse
No announcement yet.

H1 xenon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E66
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 91
    • Lammi, Kanta-Häme

    H1 xenon

    H1-polttimon paikalle sopivia xenoneita näyttää olevan kaupan n. 150 euroa / pari tykötarpeineen. Onko kukaan kokeillut näitä? Onko hommassa järkeä, tuleeko valoa selvästi enemmän jos kaukovaloihin laittaa tommoset tavallisten halogeenien tilalle?
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by E66 View Post
    H1-polttimon paikalle sopivia xenoneita näyttää olevan kaupan n. 150 euroa / pari tykötarpeineen. Onko kukaan kokeillut näitä? Onko hommassa järkeä, tuleeko valoa selvästi enemmän jos kaukovaloihin laittaa tommoset tavallisten halogeenien tilalle?
    Ainakin muijan autoon (e46) laitettiin H7 Xenonit kaukovaloihin ja valoteho tuplaantui.

    Toki jos tohon seiskaan olet niitä laittamassa niin tulee pari pikku lisää siihen asennukseen. Ensinnäkin kaukovalot pitää releistää etteivät välky kun laitat ne päälle, toisekseen johtoihin joutuu laittamaan vastukset niin ettei ajotietokone herjaa palaneista valoista.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • E66
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 91
      • Lammi, Kanta-Häme

      #3
      Kiitos nopeasta vastauksesta! Olin jo vähän tutkinut millainen asennusprojekti on kyseessä ja huomannut ettei niitä lamppuja tosiaan sinne ihan heittämällä laiteta. Kommenttisi valotehosta antoi uskoa sen verran, että taidanpa ruveta ihmettelemään mihin ne kaikki ballastit ja releet ja vastukset oikein saadaan sopimaan.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Mä vaihdoin eilen h1 tilalle xenonit ja olin hämmästynyt 2 asiasta.
        1. Aikaa meni ehkä tunti 25 minuuttia ihmettelyineen.
        2. Valot näyttää jonnekki vantaalle asti kirkkaan valkoisena.

        Itse tarvitsin seuraavanlaiset aseet:

        6mm poranterä, tällä ballastien kiinnitysruuvit sisälokareihin
        22mm poranterä, tällä reikä johdoille lampun suojamuovijuttuun
        tinakolvi, tinaa

        (juotin tinalla lampun johtimet liittimien sijaan, en luota abikoihin.)

        Nyt vaan harmittaa ettei tullu samaan showhun ostettua valkoisia ledejä angeleille, noi hehkulamppuangelit näyttää aika kurjilta xenonien kanssa.

        Comment

        • Nelikko
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 60

          #5
          "xenon"

          Originally posted by herrakani View Post
          Mä vaihdoin eilen h1 tilalle xenonit ja olin hämmästynyt 2 asiasta.
          1. Aikaa meni ehkä tunti 25 minuuttia ihmettelyineen.
          2. Valot näyttää jonnekki vantaalle asti kirkkaan valkoisena.
          Just, ja hämmästyt vielä kolmannenkin kerran. Siinä ei nimittäin 25 minuuttia mene, kun poliisisetä/täti kirjoittaa sulle sakon puuhasteluistasi ja saat lisäksi
          näyttömääräyksen katsastuskonttorille, missä esittelet ajoneuvosi alkuperäisiä valolaitteita. Tavalliseen umpioon ei tieliikennekäyttöön xenonpolttimoa hyväksytä. Piste.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            aa-ha mutta mullapas onkin xenon-hyväksytyt umpiot, ne mä vaihdoin jo 2 viikkoa sitten. Sitäpaitsi ei poliisi mua pysäytä kun ei sil oo syytä siihen. Noudatan liikennesääntöjä ja autoni on tieliikenneasetusten ja -lakien mukainen.

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Nelikko View Post
              Just, ja hämmästyt vielä kolmannenkin kerran. Siinä ei nimittäin 25 minuuttia mene, kun poliisisetä/täti kirjoittaa sulle sakon puuhasteluistasi ja saat lisäksi
              näyttömääräyksen katsastuskonttorille, missä esittelet ajoneuvosi alkuperäisiä valolaitteita. Tavalliseen umpioon ei tieliikennekäyttöön xenonpolttimoa hyväksytä. Piste.
              Hyvin epätodennäköistä, mutta mahdollista kyllä. Itse ainakin maksan sitten vaikka sakot, mutta onpahan paremmat valot.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • Neutrone
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1320
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Nelikko View Post
                Just, ja hämmästyt vielä kolmannenkin kerran. Siinä ei nimittäin 25 minuuttia mene, kun poliisisetä/täti kirjoittaa sulle sakon puuhasteluistasi ja saat lisäksi
                näyttömääräyksen katsastuskonttorille, missä esittelet ajoneuvosi alkuperäisiä valolaitteita. Tavalliseen umpioon ei tieliikennekäyttöön xenonpolttimoa hyväksytä. Piste.
                Ei kannata jännittää Ei kyllä kovin suurella todennäkösyydellä poliisit puutu valoihin. Ite oon pimeellä pysähtyny puhallukseen eikä siinäkään mitään sanottu, saati sitten että valojen takia olis pysäytelty erikseen. Onhan noita moni katsastanukin ns "säkällä". Eihän ne lailliset olekaan, mutta eipä se mitään haittaa.
                F10 530d semiVOLL
                ex. E90 320d M-Sport '06
                ex. E39 523i M-Sport '00
                ex. E36 325i Coupe '92
                ex. E30 316i '89



                Comment

                • E66
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 91
                  • Lammi, Kanta-Häme

                  #9
                  Muutama viikko sitten kävin katsastuskonttorilla ja kysyin miten suhtautuvat halogeeni/xenon-vaihtoon. Katsastusmies sanoi että kaukovaloissa käy mutta lähivaoissa ei halogeenin tilalle saa laittaa xenonia. Kysymys oli jotenkin lähivalon rajauksesta.

                  Ei hän asiaa mistään lähteesta tarkastanut, mutta mahdollsta on että k.o., katsatusasemalla k.o. katsastusmies olisi H1->xenon kaukovalot hyväksynyt. Lähivalot ovatkin jo
                  alunperin xenonit, ehkäpä se lisää uskottavuutta?

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    #10
                    Omassa E39 korisessa on alkuperäiset xenonit, mutta pitkiin kaipaisi ehkä hieman lisää valotehoa nykyisten H7-halogeenien tilalle. Xenonsarjat ei paljoa enää maksa, mutta hieman epäilyttää miten xenonit toimii pitkissä. Eli kun räppää pitkät päälle, niin kuinka pitkään menee, että xenonit syttyy ja näyttää kirkkaasti? Tästä on varmaan jollain ihan käytännön kokemustakin?

                    Tietty sen viiveen oppii nopeasti, mutta satunnaisella kuskilla saattaa iskeä paniikki kun mittarissa on vauhtia sallitun verran ja vastaantulijan jälkeen kaipaa valoa pimeään, mutta valoa ei tule totutusti..

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14349
                      • Oulu

                      #11
                      ^ Valo xenoneilla on heti tarjolla. Vain kirkastuminen kestää ensimmäisellä sytytyskerralla hieman. Sen jälkeen ei viivettä ole, jos ei polttimot kerkeä "jäähtymään" kunnolla.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        ^ Valo xenoneilla on heti tarjolla. Vain kirkastuminen kestää ensimmäisellä sytytyskerralla hieman. Sen jälkeen ei viivettä ole, jos ei polttimot kerkeä "jäähtymään" kunnolla.
                        Entä miten polttimot kestää kun välillä valoja joutuu räpsimään todella tiheään tahtiin päälle ja pois?

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14349
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Entä miten polttimot kestää kun välillä valoja joutuu räpsimään todella tiheään tahtiin päälle ja pois?
                          No itsellä oli n. 2v vanha sarja käytöss pitkissä jonkusen kuukauden ja ei ainakaan ongelmia ollut. Joillakin on vuodessa mennyt uudet polttimot, mutta onko se sitten huono? Polttimoita kun saa 30-40euron hintaan.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Makee28
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 527
                            • Kitee

                            #14
                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Omassa E39 korisessa on alkuperäiset xenonit, mutta pitkiin kaipaisi ehkä hieman lisää valotehoa nykyisten H7-halogeenien tilalle. Xenonsarjat ei paljoa enää maksa, mutta hieman epäilyttää miten xenonit toimii pitkissä. Eli kun räppää pitkät päälle, niin kuinka pitkään menee, että xenonit syttyy ja näyttää kirkkaasti? Tästä on varmaan jollain ihan käytännön kokemustakin?

                            Tietty sen viiveen oppii nopeasti, mutta satunnaisella kuskilla saattaa iskeä paniikki kun mittarissa on vauhtia sallitun verran ja vastaantulijan jälkeen kaipaa valoa pimeään, mutta valoa ei tule totutusti..
                            Muistelen jotta sulla on 530d..? Jos, niin unohda koko juttu. Siis jos et halua ostaa alkuperäisiä Hellan ballasteja sinne.
                            Jos laitat näitä "normaaleja" jälkiasennus-sarjoja, niin ei varmasti tuu suurin paniikki siitä valon tarpeesta kun räppäät valot päälle. Se paniikki tulee siitä kun se auto sammuu sillon..

                            Muuten kestää kyllä nämä xenon polttimot pitkissä ihan riittävästi, omassa ollut reilun vuoden pitkissä, ja vielä sykkii. Tuohon aikaan ois saanu vaihtaa jo monet "+30% visionnaightbreikkerit" :think

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Makee28 View Post
                              Muistelen jotta sulla on 530d..? Jos, niin unohda koko juttu. Siis jos et halua ostaa alkuperäisiä Hellan ballasteja sinne.
                              Jos laitat näitä "normaaleja" jälkiasennus-sarjoja, niin ei varmasti tuu suurin paniikki siitä valon tarpeesta kun räppäät valot päälle. Se paniikki tulee siitä kun se auto sammuu sillon..

                              Muuten kestää kyllä nämä xenon polttimot pitkissä ihan riittävästi, omassa ollut reilun vuoden pitkissä, ja vielä sykkii. Tuohon aikaan ois saanu vaihtaa jo monet "+30% visionnaightbreikkerit" :think
                              Juu, oikein muistit, 530d:han se on. Tuosta koko auton lamaannuttavasta "pikku" viasta aftermarket xenoneiden kohdalla oon tosiaan kuullut, mutta käsittääkseni siihen on joku kikka-kolmonen. Voihan se tosin olla turvallisinta jättää noi kikkailut väliin.. :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎