Eli huomenna pitäis käydä hakee tattikselta peltiä, Biltemasta puhallushiekkaa ja sit jostain jotain pohjamaalii. Olis tarkotus puhaltaa ruosteet pois takakontista, paikata reiät ja sit pohjamaalata. Sanokaahan joku hyvä pohjamaali siihen hommaan... Kaveri ehdotti puhtaalle pellille(kontin sisäpuoli) eka pohjamaali ja sit hopeista(autosta tulossa hopea) jäänmurtajamaalia. Miltäs kuulostais? Mistä tota jäänmurtajamaalii sais ja paljonko se hopeisena kustantaa jos sitä ees saa hopeisena? Muutenki saa antaa vinkkejä noiden tyyppivikojen(kontti, sisälattia, konetilassa sisälokarit, tulipellin läpiviennit) korjaukseen... Jos tosta rautaoksidi kasasta vaikka viel sais auton, pääsis jatkaa turbotusta(KKK K03 ja 2x Lortto DHLA 40), sekä koneremppaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ruostekorjaus ja maalit
Collapse
X
-
Originally posted by TatsgaEi olis ton takakontin kaa niin ulkonäöllä kauheesti välii maalien kaa, kuhan vaan sais sen sellaseen kuntoon ettei se oo ekan talven jälkeen taas ihan ruosteessa... DuPontilta löytyy 2k pohjamaalei? Onks mitään hajuu hinnoista?
nimimerkil opiskelijabudjetti =)
estämään ruostetta. On välttämätön tuolla välissä jos haluat että ei tuu ruostetta.
Comment
-
-
Originally posted by TatsgaNo kaipa mun setä(toimii kuskina huomenna) tietää sit mistä saa tota happomaalii tiksin alueelta ku sen oma rellu on ihan kuppanen ja se on sitä korjaillu ties millä =)E39 520iA -02
Comment
-
-
Re: Ruostekorjaus ja maalit
Originally posted by PlutoOriginally posted by TatsgaBiltemasta puhallushiekkaa
Comment
-
-
Mulla olis kans pientä ruostekorjausta tiedossa.
Kuskin kynnyslistan alapuolelle (näkyy niinkuin ulospäin kun oven avaa, eli EI suoraan kynnyslistan alla, jonka näkisi vain kun ottaa listan pois) on tullut muutamia länttejä.
Menisikö korjaus jotenkin näin:
- Helma pois (helpottaa työn tekemistä?)
- Hioo koko ruostealueen ihan peltiin asti
- Happomaalia kunnolla
- Pohjamaalia
- Uusi hionta(???)
- Pohjamaalia vielä kerran
- Korjausmaalia spray-purkista (tarpeeksi monta kerrosta)
- Lakkaa tms.?
- Valmis?
Comment
-
-
Mailman: jos sitä joutuu kittaamaan niin pistä kitti ensin. Muutamana kesänä väsänny noita pohjia niin paras tulos on tullu että kitti pellille, sitten happoa ja hiomaväriä. Laita monta kerrosta hiomaväriä ettei kosteudella ole mitään sanomista sun paikkaukseen. Kun oot pellille hionu niin kannattaa omalla kädellä varjostaa sitä paikkaa ettei varmasti jää mitään mustia pisteitä siihen kohtaan. Niitä ei välttämättä huomaa jos katselee paikkaa vain yhdestä kohdasta..
En oo esim. vesihionu lainkaan. Mun mielestä se vaan nopeuttaa ruostumista kun kosteutta saattaa päästä aineista läpi. Enkä näe sitä tarpeelliseksi koska lopputuloksesta on tullut yleensä hyvä. Tarpeeksi hienolla hioo sen viimeisen hionnan ennen pintavärejä.
Ja pistä sen väristä pohjamaalia mitä autossa on käytetty. Muuten jää sävyeroja. Jos ei ole mahdollista katsoa mikä on tehtaan pohjamaalin väri niin älä ainakaan oleta että se on kovin tummaa.e30 318i
Comment
-
Comment