Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston lämmitysaika pidemmäksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    #16
    Wesbastosta

    Originally posted by Aksu| View Post
    Se on ihan oma ohjekirjansa mikä tulee auton mukana mikäli webasto valitaan lisävarusteeksi. Näin ainakin E39:ssä. Ja siis ihan oikeasti webasto, eikä pelkästään lisälämmittimeksi tarkoitettu josta ilmeisesti "mikasare:lle" on kerrottu.

    Mistähän sellasen kirjan sais joka kertois faktaa.
    Nimittäin Laakkosella sanottiin ensin että lämmittää vain konetta. Sitten kun sanoin että mulla on bensa 528 ei siis diesel, missä se voi voilla toisin. niin sitten miettivät uudestaan ja tulivat siihen tulokseen että se on vaan mukavuusvaruste.
    Se on kyllä tehtään varuste mulla, on oma alkuperäinen BMW kaukosäädin ja toimii myös MIDi näytöstä ajastimella.
    Tai voi kytkeä suoraan kun painaa kellon kuvaa ja valitsee heat on napin.

    Nyt kyllä loppuu jo happi, kun ei saa selvää tästä jutusta.
    Lohja

    Comment

    • Aksu|
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1063

      #17
      Originally posted by mikasare View Post
      Mistähän sellasen kirjan sais joka kertois faktaa.
      Se onkin kinkkisempi juttu. Meikäläisen E39:n mukana sellainen vihkonen löytyi, selkeästi saksaksi kirjoitettuna :think

      Lämpeni kone sekä kabiini. Webasto tilattu varaosakoodilla: 536.

      Samainen vihko löytyi myös E46:n mukana, missä webasto oli asennettu jälkikäteen mutta se oli ostettu ns. alkuperäisenä bmw:ltä.
      Last edited by Aksu|; 15-11-2007, 21:02.
      EX:
      328CiA -99
      525tdsA -98
      525i -93
      316i -95
      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #18
        Originally posted by Aksu| View Post
        Se onkin kinkkisempi juttu. Meikäläisen E39:n mukana sellainen vihkonen löytyi, selkeästi saksaksi kirjoitettuna :think

        Lämpeni kone sekä kabiini. Webasto tilattu varaosakoodilla: 536.

        Samainen vihko löytyi myös E46:n mukana, missä webasto oli asennettu jälkikäteen mutta se oli ostettu ns. alkuperäisenä bmw:ltä.
        Multa löytyy autosta webasto thermo top ja lisävarustelistassa on maininta (0536 standheizung) olen ihmetellyt sitä,kun autoa lämmittää vaikka sen 30min niin se ei näy moottorinlämpötila mittarissa,näkyikö sulla?
        Pitäisi jostain saada tieto,että onko tuo mun laitos sitä mallia joka lämmittää myös moottorin?Vähät viisaan kabiinin esilämmityksestä,moottori pitäis saada pakkasilla pikkasen lämpimäksi
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • Aksu|
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1063

          #19
          Originally posted by V-Power View Post
          Multa löytyy autosta webasto thermo top ja lisävarustelistassa on maininta (0536 standheizung) olen ihmetellyt sitä,kun autoa lämmittää vaikka sen 30min niin se ei näy moottorinlämpötila mittarissa,näkyikö sulla?
          Pitäisi jostain saada tieto,että onko tuo mun laitos sitä mallia joka lämmittää myös moottorin?Vähät viisaan kabiinin esilämmityksestä,moottori pitäis saada pakkasilla pikkasen lämpimäksi
          Ei sitä muistaakseni juuri mittarissa huomannut, mutta kyllä sen käynnistyksessä huomasi oliko kone lämmin vai ei. Niin oli erilainen käyntiääni ja käynnistyvyys vs. kylmästarttiin.
          EX:
          328CiA -99
          525tdsA -98
          525i -93
          316i -95
          Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #20
            Originally posted by Aksu| View Post
            Ei sitä muistaakseni juuri mittarissa huomannut, mutta kyllä sen käynnistyksessä huomasi oliko kone lämmin vai ei. Niin oli erilainen käyntiääni ja käynnistyvyys vs. kylmästarttiin.
            joo,no mulla se ei edes lämpene yhtään nopeammin verrattuna aivan kylmä starttiin.Pitäiskö niiden isojen vesi letkujen tuntua lämpimältä kun webaa on kärytetty vai mistä sen voisi nopeasti tarkistaa kiertääkö lämmin vesi :think
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • mikasare
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 241
              • Lohja

              #21
              Webasto mullakin tehtaalta alunperin koodilla 536 auxiliary heating

              Originally posted by V-Power View Post
              joo,no mulla se ei edes lämpene yhtään nopeammin verrattuna aivan kylmä starttiin.Pitäiskö niiden isojen vesi letkujen tuntua lämpimältä kun webaa on kärytetty vai mistä sen voisi nopeasti tarkistaa kiertääkö lämmin vesi :think

              Kokeilin aamulla 30 min pörinän jälkeen letkuja.
              Webaston ympärillä siellä kuskin puolella on niita ohuita letkuja. Ne oli kaikki lämpimiä, paitsi alimmainen pitkä letku joka johtaa eteenpäin kohti syylärin alareunaa.

              Sitten yx mitä en ymmärrä. Yx niistä letkuista menee moottorin taakse (kohti rintapeltiä) ja mikäli sain kokeiltua ahtaassa paikassa perille asti se oli lämmin, siis moottoriin asti.

              Kaikki muut kuten se iso paksu letku moottorin ja syylärin välissä edessä ylhäällä on kylmiä. Samoin syylärin alaosassa olevat pienemmät kylmiä.

              Mietin sitä että voisiko se olla niin että tässä mallissa ei ole weballa omaa vesipumppua koska se koneen takse menevä letku oli lämmin myös, mutta moottori ei. Eli vesi ei jaksa kiertää pelkäästään lämmön voimalla. ne sanoi Laakkosella myös että ei olisi erillistä vesipumppua. Tämä mainitsemani moottorille menevä letku on kiinno T kappaleessa joka tulee Webastolta ja haarautuu moottorille ja sisälle autoon.

              Vai mitä HÄ? En mä tiedä. Auton käyttöohjekirjassa mainitaan että katso myös kojelautamonitorin käyttöohje?

              Ei mulla ole...
              Lohja

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #22
                Originally posted by mikasare View Post
                Kokeilin aamulla 30 min pörinän jälkeen letkuja.
                Webaston ympärillä siellä kuskin puolella on niita ohuita letkuja. Ne oli kaikki lämpimiä, paitsi alimmainen pitkä letku joka johtaa eteenpäin kohti syylärin alareunaa.

                Sitten yx mitä en ymmärrä. Yx niistä letkuista menee moottorin taakse (kohti rintapeltiä) ja mikäli sain kokeiltua ahtaassa paikassa perille asti se oli lämmin, siis moottoriin asti.

                Kaikki muut kuten se iso paksu letku moottorin ja syylärin välissä edessä ylhäällä on kylmiä. Samoin syylärin alaosassa olevat pienemmät kylmiä.

                Mietin sitä että voisiko se olla niin että tässä mallissa ei ole weballa omaa vesipumppua koska se koneen takse menevä letku oli lämmin myös, mutta moottori ei. Eli vesi ei jaksa kiertää pelkäästään lämmön voimalla. ne sanoi Laakkosella myös että ei olisi erillistä vesipumppua. Tämä mainitsemani moottorille menevä letku on kiinno T kappaleessa joka tulee Webastolta ja haarautuu moottorille ja sisälle autoon.

                Vai mitä HÄ? En mä tiedä. Auton käyttöohjekirjassa mainitaan että katso myös kojelautamonitorin käyttöohje?

                Ei mulla ole...
                Juu,juu.No sitten en rupea turhia koittelemaan.Niitä pikkuletkujakin on pikkasen huono kokeilla töihin lähtö kiireissä,kun mulla on muovisuoja sen weban päällä kiinni popniiteillä.Mutta muistelin,kun tuota käytin huollossa niin ne asentajat sanoi,että sulla on vesipumppu kyllä ihan kunnossa!Vesikiertää ja pikkuletkut on lämpiminä,eli kai siinä kaiketi sitten on oma vesipumppu!Mene ja tiedä kun yksi taho väittää toista ja toinen toista (Paikallinen vs.laakkonen)
                Lämmittääkö se pelkästään kaabinia lämmittävä mukavuus puhallin myös vedenkierrätys periaatteella hytin vai jotenkin toisin.Meinasin et onko sellainen webasto missä on vesipumppu aina sellainen malli mikä lämmittää moottoria myös vai miten tää homma menee :think viisaampi valaiskoot

                Jahas,makee28 valaisikin jo asian tuossa alhaalla
                Last edited by V-Power; 15-11-2007, 22:53.
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Makee28
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 527
                  • Kitee

                  #23
                  Originally posted by mikasare View Post
                  Kävin tänään Espoon Laakkosella autoni kanssa.
                  Kertoivat että weba on vain mukavuustoiminto keski eurooppalaisille ja Germaneille. Ei ole tarkotuskaan lämmittää moottoria. Eikä ole ohjelmoitavissa toisin.
                  Minun tietojen mukaan Webasto ei ole valmistanut erikseen "mukavuustoiminto" lämmittimiä ja lämmittimiä mitkä lämmittää lämpimäksi.. :think
                  Eli vika on siinä,että ne letkut on vaan "väärin" ,tai lämmitin on viallinen,ei kykene lämmittämään vettä tarpeeksi kuumaksi.. :think

                  Originally posted by mikasare View Post
                  Eikä vaihda letkuja / kiertoa toisenlaiseksi.
                  Luulen että jostain löytyy paikka,missä nippu euroja muuttaa tuota kantaa,jos ei muualla niin ainakin täällä..

                  Originally posted by mikasare View Post

                  Mietin sitä että voisiko se olla niin että tässä mallissa ei ole weballa omaa vesipumppua koska se koneen takse menevä letku oli lämmin myös, mutta moottori ei. Eli vesi ei jaksa kiertää pelkäästään lämmön voimalla. ne sanoi Laakkosella myös että ei olisi erillistä vesipumppua.
                  Jos webastolla ei ole kiertovesipumppua,se käy bauttiarallaa 1-2min ja ylikuumenee ja sammuu. Voi olla tosin kytketty käyttämään auton omaa kv.pumppua.

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #24


                    Lukemalla tuon viestiketjun läpi suurimmalle osalle selviää mistä on kyse miksi moottori ei lämpeä vaikka kuinka paljon polttaisi webaa ja aika paljon osviittaa mitä pitää tehdä jotta homman saa skulaamaan.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9139
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Rubu View Post
                      Lukemalla tuon viestiketjun läpi suurimmalle osalle selviää mistä on kyse miksi moottori ei lämpeä vaikka kuinka paljon polttaisi webaa ja aika paljon osviittaa mitä pitää tehdä jotta homman saa skulaamaan.
                      Laitetaan nyt sitten tännekin tuo kaavio muutoksista tuon turinan jatkeeksi. KLIK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Siis eikö muilla lämpene moottori niin paljoa 30min lämmityksen jälkeen, että sen huomaa lämpömittarissa?? Mulla meinaan nousee sinisen ylärajalle 30min lämmityksellä ja koppi on kuuma!
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • jbu
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 70

                          #27
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Siis eikö muilla lämpene moottori niin paljoa 30min lämmityksen jälkeen, että sen huomaa lämpömittarissa?? Mulla meinaan nousee sinisen ylärajalle 30min lämmityksellä ja koppi on kuuma!
                          Tää on aika mystistä tarinaa? Minulla toimii myös juuri noin. Moottorin lämmittämiseen sinisen alueen puoleenväliin riittää pikkupakkasilla 15min. Sisätila ei tuolloin ole vielä ehtinyt kunnolla lämmetä mutta suuttimista tulee lämmintä ilmaa. Kovemmillakin pakkasilla tuon ajan jälkeen startti pyörittää kuin kesällä mutta viisari ei ihan noin ylös vielä nouse. 30min riittää kyllä aina. Huurteenpoiston saa tehokkaammaksi kun muistaa jättää puhalluksen suuntauksen tuulilasille. Puhallin puhaltaa aina vakionopeudella. Autossa on se puoliautomaattinen ilmastointi. Ajastintoiminto on käyty jälkikäteen ohjelmoimassa.
                          530DA 2002

                          Comment

                          • opl21
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 320
                            • Itävalta

                            #28
                            Kyllä puolituntia riittää lämmitykseen mainiosti.
                            Last edited by opl21; 25-11-2008, 00:33.
                            sigpic

                            F01 730d -09
                            Ex
                            E70 x5 3.0d-08
                            e39 M5-99
                            e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                            (Ego)
                            e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                            e39 528ia -97 200hp/290nm
                            e36 320i -94
                            e30 320i -89

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎