... vaihoin nuot parkkihehkut siis jotka antaa valoa enkuleille (kanta BA9s) tuollaisiin lediparkkeihin joita mulla oli kolmea eri vaihtoehtoa ja mitkään ei noista syttyny? laturila testasin ja kaikki toimi:think , auto vaa ilmotti että hehku palanu..
Mä en tiiä angel eyes -systeemeistä mitään kun ei itellä oo, mutta ihmeelliseltä kyllä kuulostaa. Ite testailin talvella lediparkkeja pre-facelift umpioihin ja silloin sytytti saman puolen vilkun mihin ledin vaihtoi kun luuli polttimon olevan rikki. Ostin tossa pari päivää sitten 47 ohmin ja 68 ohmin 5W tehovastuksia, jotka pitää yrittää tässä kesän mittaa virittää noitten ledien rinnalle. Luulisin että samantyyppinen ratkaisu auttais sullakin.
joo tosiaan se vilkku on ainoa joka mulla syttyi! mut täytyy kai kokeilla tuota vastus hommaa kun eihä nämä ledit ole kun 1-3 wattisia ja kuitenkin oikea hehku on 10w
Osram ns "Cool blue" parkkipolttimot hommasin.
Antaa Valkoista valoa. Tosin nuo 2 polttimoa maksaa 21€ / paketti AD:ssä.
Samat tuli eilen ostettua (16,50€ Kärkkäinen) kun toinen parkki pimeni eikä ole vieläkään saanut viritettyä noita LED:ien vaatimia vastuksia mihinkään.
Ei nuo nyt auringonpaisteessa kovin valkoisilta näyttäneet, mutta entisiä paremmat kuitenkin. Pitää mittailla värilämpötilaa tarkemmin kun on joskus hämärää.
1984 jälkeen käyttöönotetussa tulee olla valkoista valoa heijastavat parkkivalot.
On meinaan katsastus uusittu tuon takia 2004.
(jenkeissä kun noi parkit on samalla vilkut, niin ne tahtoo loistella oranssina..)
Eli onko tästä ymmärrettävä, että 1984 vanhempi autokanta voi käyttää jonkin muun väristä parkkivaloa (ei sinistä mut esim. oranssia)? Ja mielellään ottaisin mustaa valkoisella, jos on linkki jäänyt jollain muistiin.. Googlettamalla en löytänyt, enkä finlex:stä äkkiseltään.. Mielellään ottaisin tuon pykälän tänne esille...
Motonetistä ledeillä toteutettuja parkkipolttimoita..löytyy ainakin sinisenä,valkoisena,punaisena ja taisi olla vihreäkin.Hinta muistaakseni 5€.
Poliisit eivät ainakaan tykänneet sinisistä.Vasemmalla kuva sinisistä.
vähä vanha aihe mut nostetaan pinnalle kun tuli itellä ajankohtaseks..
eli löysin tollaset jotka mun mielestä näyttäis hyvältä.. (siis noi valkoset) mutta se hinta vaan näyttäis olevan turhan kova eli saisko jostain vastaavia halvemmalla? tuolla luki vielä että ei pitäis tulla erroria et valo palanu
Kesäkuun 16. päivä ostin autooni Osram CoolBlue H6W -parkkivalot, vaikka 16,50€ parihinta tuntuikin ihan järjettömältä. Eilen, 18. elokuuta, toinen noista oli jo kärynnyt. Kesti siis tasan 2 kuukautta 2 päivää ja vajaa 10tkm. Jos tämä tahti jatkuu niin tulee melkoinen vuosikustannus näille lampuille.
Onkohan vika autossa vai lampussa ettei tuon enempää kestä? Edellisen omistajan joskus laittamat alitehoiset 4W parkit paloi tätä ennen ainakin 1,5 vuotta, mutta ehkä nuo ei sitten ole niin herkkiä muutenkaan kun on sellaiset himmeät tuikut että varmaan kestäis 20V jännitettä ennenkuin polttoikä reilusti laskee. Tuleekin heti mieleen että onkohan juuri siksi laittanut tuollaiset ettei muut kestä?
Siis noi Bluevisionithan ovat eliniältään huonoimpia polttimoita. Phillipsin sivulla voi verrata eri polttimoitten valotehoa ja elinikäodotetta. Esim omaan autooni parkit.
Siis noi Bluevisionithan ovat eliniältään huonoimpia polttimoita.
No niinpäs näkyy, mulla tosin oli Osramin CoolBlue mutta sama kai se on sitten siinäkin. Saisi kuitenkin yli kuukauden kestää. Mutta tänään ostin juuri uudet joten ei kun odotellaan miten käy.
No niinpäs näkyy, mulla tosin oli Osramin CoolBlue mutta sama kai se on sitten siinäkin. Saisi kuitenkin yli kuukauden kestää. Mutta tänään ostin juuri uudet joten ei kun odotellaan miten käy.
Mun autoon ei tuon mukaan "käy" mikään muu kuin BlueVision.
Jännä juttu, että noin vähän kestävät. Mulla on ollut bluevisionit kiinni vuoden, mutta kilsojakin tosin tullut vain joku 8000.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Kesäkuun 16. päivä ostin autooni Osram CoolBlue H6W -parkkivalot, vaikka 16,50€ parihinta tuntuikin ihan järjettömältä. Eilen, 18. elokuuta, toinen noista oli jo kärynnyt. Kesti siis tasan 2 kuukautta 2 päivää ja vajaa 10tkm. Jos tämä tahti jatkuu niin tulee melkoinen vuosikustannus näille lampuille.
Eilen huomasin että myös toinen noista 16.6. ostetuista oli kärynnyt. Se siis kesti sentään melkein 3 kuukautta. Ja tietysti ehdin ostaa samanlainsen setin tilalla siinä uskossa että olisi ollut vain joku yksilöongelma.
Nyt siis on tullut maksamaan 33€ se että saan kattella CoolBlue-nimestään huolimatta masentavan keltaisia parkkivaloja jopa 4-5kk ajan. Olen pitänyt Osramin lamppuja aina laatutuotteina, mutta nyt kyllä se imago kärsi kolauksen.
EDIT: Pistin juuri saman valituksen Osramille, katsotaan mitä vastaavat. Kuten jo tuossa aiemmin joku huomauttikin, eivät he edes lupaa näille pitkää kestoa. On kuitenkin hiukan arveluttava että kestoa luvataan tuollaisella pyväskuvilla, eikä tunteita tms. kuten oikeissa polttimoissa on tapana. Tunteina laskettuna näiden polttimoiden kesto olisi jotain aivan naurettavaa.
Comment