Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskimmäisen PDC-anturin vaihto M-puskuriin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 112
    • Turku

    Keskimmäisen PDC-anturin vaihto M-puskuriin

    E39:n takaparkkitutka temppuilee satunnaisesti ilmoitellen olemattomista esteistä. Vika on paikallistettu toiseen keskimmäisistä takasensoreista.

    Kulmissa olevien sensorien vaihtaminen olisi ilmeisesti ollut parin minuutin homma, koristelista irti ja sensori lähtee sen mukana. M-puskurissa takimmaiset keskianturit ovat kuitenkin suoraan kiinni puskurissa eivätkä listassa.

    Osaisiko joku kertoa, täytyykö takapuskuri irrottaa tuollaisen vaihtamiseksi? Puskurin alle tiirailemalla ainakin pahasti näytti siltä, ahdasta on eikä anturia edes näy.
    Last edited by Tipe; 27-01-2008, 23:10.
  • Wille83
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 98
    • Tampere

    #2
    Oletko ihan varma että on rikki? Olen kuullu että nuo anturit ovat aika herkkiä... ei tarvitse kuin roska lentää ohitse ja heti piippaa.

    Meikäläisellä ainakin on pirun herkät nuo anturit. Ittellä alla E39 - 96.

    Comment

    • Tipe
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 112
      • Turku

      #3
      Originally posted by Wille83 View Post
      Oletko ihan varma että on rikki? Olen kuullu että nuo anturit ovat aika herkkiä... ei tarvitse kuin roska lentää ohitse ja heti piippaa.
      Kyllä tämä aika selvältä tapaukselta vaikuttaa. Ongelma tulee ja menee; välillä pari päivää voi toimia oikein, mutta sitten taas muutaman päivän tutka huutaa suoraa huutoa aina peruuttaessa. Anturin päällipuolisella puhdistuksella ei ollut vaikutusta. Kun vika on päällä, niin kyseisen anturin koputtelu katkoo summerin ääntä.

      Niin ja autohan on siis 528i -00, mikäli näiden vaihdossa vuosimallilla on vaikutusta.

      Comment

      • KaKaRa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 130
        • Turku/Kuopio

        #4
        Vaihdoin omaan 530d touringiin, jossa on m-puskurit, taakse keskelle anturin. Kun nostaa autoa hieman ylös, että näkee kunnolla puskurin sisään, niin homma on pala kakkua. Eli kahteen keskimmäiseen anturiin pääsee käsiksi alakautta. Itse anturi lähtee sisäkautta irti. Hiukan raottaa anturin kylkeen kiinnittyvää klipsua ja vetää anturin irti puskurista. Puskuria siis ei tarvitse irrottaa. Näin ainakin touringissa, sedanista en osaa sanoa.

        Sinun tapauksessasi kyse voi olla myös johtosarjasta. Näytti ohuilta johdoilta joissa ei ollut minkäänlaista suojaa päällä. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin tutka ei voi olla "joskus rikki". Eli kun tutka "kyrvähtää" niin sitten se kyrvähtää. Ottaisin koko puskurin irti ja lähtisin tutkimaan johtosarjaa, kosketushäiriöiden varalta.
        E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
        E90 330d -06
        E36 328iT -96, "M-sport"
        VW junakeula -64

        Comment

        • junkkri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 679
          • Järvenpää

          #5
          Anturit

          tuntuvat menevän "rikki" pakkasella!! Kun kelit lämpee toimii OK!?Mitähän tekis?Jokuhan kertoi,että tuntuis värinä koetellessa ehjää anturia mut ei ainakaan minulla näin tee?? Auto 728iA -98

          Comment

          • Olli t4R
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 67
            • Oulu

            #6
            Originally posted by junkkri View Post
            tuntuvat menevän "rikki" pakkasella!! Kun kelit lämpee toimii OK!?Mitähän tekis?Jokuhan kertoi,että tuntuis värinä koetellessa ehjää anturia mut ei ainakaan minulla näin tee?? Auto 728iA -98
            Sitä se pakkanen teettää.. Vähäinen kosteuskin riittää joka jäätyessään aiheuttaa tuota, samoin pakkaskelillä auton pesun jälkeen anturit tuntuu olevan jumissa pitkään samasta syystä.


            e60 530xd m-sport lci
            e30 320ia

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Missähän tuo parkkitutkan ohjausyksikkö tarkalleen ottaen majailee e39 touringissa?
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Missähän tuo parkkitutkan ohjausyksikkö tarkalleen ottaen majailee e39 touringissa?
                Sekä sedanissa, että touringissa PDC-yksikkö löytyy akun ylä/etupuolelta. Musta muovilaatikko ->9/2000-> valkoinen boksi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Mikäli anturit pakkasella temppuilee niin silloin ne alkaa olemaan jo loppusuoralla muutenkin. Pakkasessa kun vesi/kosteus jäätyy anturin sisällä niin se lakka toimimasta ja sulattuaan taas toimii.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Piplis
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 292
                    • Kerava

                    #10
                    Lainataan threadia, kun niin läheltä liipaiseen...Onko kukaan koittanut vaihtaa vakiopuskureilla olevaan touringiin keskimmäisiä parkkiantureita puskuria irroittamatta. Vakiopuskurissahan ei ole samanlaista diffuusorin syvennystä tms. kuin m-sportissa.
                    *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Piplis View Post
                      Lainataan threadia, kun niin läheltä liipaiseen...Onko kukaan koittanut vaihtaa vakiopuskureilla olevaan touringiin keskimmäisiä parkkiantureita puskuria irroittamatta. Vakiopuskurissahan ei ole samanlaista diffuusorin syvennystä tms. kuin m-sportissa.
                      Onnistuu, auton alle niin käsi just mahtuu välistä niin että anturin saa vaihdettua.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Piplis View Post
                        Lainataan threadia, kun niin läheltä liipaiseen...Onko kukaan koittanut vaihtaa vakiopuskureilla olevaan touringiin keskimmäisiä parkkiantureita puskuria irroittamatta. Vakiopuskurissahan ei ole samanlaista diffuusorin syvennystä tms. kuin m-sportissa.
                        Se ei onnistu, käsi kun ei sinne mahdu
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by buksin-1 View Post
                          Se ei onnistu, käsi kun ei sinne mahdu
                          Sulla on liian läski käsi, mun käsi mahtui
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Sulla on liian läski käsi, mun käsi mahtui
                            just noin
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • Piplis
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 292
                              • Kerava

                              #15
                              ok, pitänee pyytää vaimoa tekemään "handjob", jos ei oma käsi mahdu
                              *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎