No perkeles kun rupesin soossia lyömään lissää tuohon motronic-peliin (-89 520i) niin käy niin huonosti että tyhjäkäynnin tuntumassa rupeaa käynti aaltoilemaan eikä meinaa alakierroksilla toimia ollenkaan. Eli pudottelee kierroksia 400 rpm tuntumaan, korjaa 7-800rpm, tippuu taas, korjaa...
Jos palauttaa alkuperäiseen säätöön niin toimii "hienosti", mutta heti jos koskee ilmamäärämittarin säätöihin yhtä naksua enempää niin ongelmat alkaa. Ja ongelmia on siis tullut kun on laittanut enemmän kuin 2 pykälää lisää soossia ilmamäärämittarilta. Ja kaikki ongelmat on alakierroksilla. Tänään en meinannut takaisin kotia päästä kun kävin testilenkillä laitettuani ilmamäärämittarista 6 naksua rikkaammalle :shock: Piti linkuttaa Nesteen pihaan vääntämään säädöt uusiksi välissä, että pääsi takaisin kotiin. No, tulipahan samalla tutustuttua erääseen harrastelijaukkeliin, jolla oli E28 518i Bavaria -88 (170tkm mittarissa :shock: ) ja ilmeisesti vähän vanhempi E30 (yli 15v omistuksessa) yms. vanhoja Autoja...
Sellainen jännä juttu oli vielä, että kun säätö oli tuolla rikkaammalla asetuksella ja oli konepelti ylhäällä ja väänsi kaasun vaijerin päästä nollilta pohjaan tai melkein, niin oikein "pamautti" ilmanputsarin tienoilla kun vetäisi oikein kunnolla ilmaa sisään. Ei vaikuttanut ihan normaalilta...
Mitäs tuolle pitäisi tehdä? Saako tuossa koneessa jotenkin tyhjäkäynnin tuntumassa säädettyä enemmän ilmaa koneelle (kun tuntuisi ettei riitä) ja miten ylipäätään Motronicillisessa säädetään tyhjäkäyntiä? Nyt saa tyhmälle kertoa enemmänkin koneen "sielunelämästä".
Kiitos ja anteeksi.
T:opi
Jos palauttaa alkuperäiseen säätöön niin toimii "hienosti", mutta heti jos koskee ilmamäärämittarin säätöihin yhtä naksua enempää niin ongelmat alkaa. Ja ongelmia on siis tullut kun on laittanut enemmän kuin 2 pykälää lisää soossia ilmamäärämittarilta. Ja kaikki ongelmat on alakierroksilla. Tänään en meinannut takaisin kotia päästä kun kävin testilenkillä laitettuani ilmamäärämittarista 6 naksua rikkaammalle :shock: Piti linkuttaa Nesteen pihaan vääntämään säädöt uusiksi välissä, että pääsi takaisin kotiin. No, tulipahan samalla tutustuttua erääseen harrastelijaukkeliin, jolla oli E28 518i Bavaria -88 (170tkm mittarissa :shock: ) ja ilmeisesti vähän vanhempi E30 (yli 15v omistuksessa) yms. vanhoja Autoja...
Sellainen jännä juttu oli vielä, että kun säätö oli tuolla rikkaammalla asetuksella ja oli konepelti ylhäällä ja väänsi kaasun vaijerin päästä nollilta pohjaan tai melkein, niin oikein "pamautti" ilmanputsarin tienoilla kun vetäisi oikein kunnolla ilmaa sisään. Ei vaikuttanut ihan normaalilta...
Mitäs tuolle pitäisi tehdä? Saako tuossa koneessa jotenkin tyhjäkäynnin tuntumassa säädettyä enemmän ilmaa koneelle (kun tuntuisi ettei riitä) ja miten ylipäätään Motronicillisessa säädetään tyhjäkäyntiä? Nyt saa tyhmälle kertoa enemmänkin koneen "sielunelämästä".
Kiitos ja anteeksi.
T:opi
Comment