Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henris
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 53
    • Oulu

    #16
    Eipä onnistu tuo homma jos ei irroita webastoa. Jos ei ole sitten jo aiemmin vaihdettu pumppua ja laitettu pitemmät johdot. On meinaan niin lyhyet nuo johdot. Mutta kyllä se kannattaa aina yrittää. Ei tuo webaston irroitus kuitenkaan tuo siihen lisähommaa kun n.10 minuutin verran. (Jos tietää miten se irtoaa. Itsehän en heti hoksannut).

    Ja pumpun ostin Oulusta Tullin Varaosasta. Joku webaston tarvikepumppu. Kooltaankin se oli 2x korkeampi verrattuna alkuperäiseen. Mutta kyllä sen ois saanut mahtumaa, mutta kun ei käy niin ei käy.
    E46 320d Touring -01
    ex. E39 530da Touring -99

    Comment

    • Terjama75
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 60
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Ei siinä mitään rikki mene, pyörii vain toiseen suuntaan. Alkuperäisessä oli muistaakseni + musta ja - ruskea.
      Tein kyseisen operaation eilen ja Inpan mukaan näyttäis kaikki toimivan
      MUTTA weba toimii hetken, savuttaa ja sitten sammuu.. Voiko piuhojen väärällä napaisuudella olla jotain tämän tyyppistä vaikutusta vai voisiko toimimattomuus johtua ilmauksesta, jota en suorittanut? Kyseessä on siis MTT-tradingistä ostettu tarvikepumppu.
      -----------------------------------
      320d STW -08

      aikaisempaa kalustoa:
      525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

      Comment

      • -BMW-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 179
        • Klaukkala

        #18
        Originally posted by Terjama75 View Post
        Tein kyseisen operaation eilen ja Inpan mukaan näyttäis kaikki toimivan
        MUTTA weba toimii hetken, savuttaa ja sitten sammuu.. Voiko piuhojen väärällä napaisuudella olla jotain tämän tyyppistä vaikutusta vai voisiko toimimattomuus johtua ilmauksesta, jota en suorittanut? Kyseessä on siis MTT-tradingistä ostettu tarvikepumppu.


        Miten paljon sulla tuli nestettä pihalle? Itse kun vaihdoin webaston puristin letkut linttaan niin hyvä jos nestettä tuli edes paria desiä pihalle. Lisäsin noin saman verran paisariin ja kaikki on toiminut loistavasti.
        BMW 328 Ci -00

        Comment

        • Terjama75
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 60
          • Oulu

          #19
          Originally posted by -BMW- View Post
          Miten paljon sulla tuli nestettä pihalle? Itse kun vaihdoin webaston puristin letkut linttaan niin hyvä jos nestettä tuli edes paria desiä pihalle. Lisäsin noin saman verran paisariin ja kaikki on toiminut loistavasti.
          Sellanen litran verran tuli ulos mutta laitoin saman verran takaisin. Oisko pitäny ilmata?
          -----------------------------------
          320d STW -08

          aikaisempaa kalustoa:
          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 323
            • Hml

            #20
            Kyllä pitää ilmata hyvin. Jos sinne weban letkuun jää ilmaa niin weba ylikuumenee hyvin nopeasti ja sammuu. Itse ajoin autolla hiukan pumpun vaihdon jälkeen jolloin ilmat lähti pois.
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • Terjama75
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 60
              • Oulu

              #21
              Originally posted by MakeJ View Post
              Kyllä pitää ilmata hyvin. Jos sinne weban letkuun jää ilmaa niin weba ylikuumenee hyvin nopeasti ja sammuu. Itse ajoin autolla hiukan pumpun vaihdon jälkeen jolloin ilmat lähti pois.
              Miten ilmaus kannattaa tehdä? Olen kuullut jostain ilmaukseen tarkoitetusta fiitseristä mutta missä se on vai onko sitä?
              -----------------------------------
              320d STW -08

              aikaisempaa kalustoa:
              525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #22
                Tuossa on ihan webaston letkussa se ilmausruuvi. Löytyy muistaakseni kuskin puolen raitisilmakotelon alta.

                Comment

                • Terjama75
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 60
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Tuossa on ihan webaston letkussa se ilmausruuvi. Löytyy muistaakseni kuskin puolen raitisilmakotelon alta.

                  Kiitos Make! Toivottavasti tuolla operaatiolla selviän tästä ongelmasta.
                  -----------------------------------
                  320d STW -08

                  aikaisempaa kalustoa:
                  525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                  Comment

                  • Terjama75
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 60
                    • Oulu

                    #24
                    Ilmausruuvi auki ja nestettä tuli pihalle eli ei ilmaa järjestelmässä. PA pumppu naksutti minuutin verran noin sekunnin välein ja sitten sammuin. sen jälkeen lähti webasto päälle normaalin kuuloisesti, kävi 10sec ja sammui. tuon pienen hetken kun weba oli päällä, lämpeni sama letku jossa ilmausruuvikin on kiinni..ja alkoi tietenkin viilentyä weban sammuessa. Ei toimi ei.

                    Onko kokemuksia tämän tyyppisestä toiminnasta..erityisesti tuon kiertopumpun vaihdon jälkeen? Sanottakoon vielä, että vaihtamani kiertopumppu on MTT-tradingistä ostettu tarvikeosa. Ton kanssa piti tehdä erillinen liitin ,jonka piuhojen napaisuudet on arvottu eli 50-50 pyörittääkö kiertopumppu nesteitä oikein päin..liekö vaikutusta Webaston toimintaan:think
                    -----------------------------------
                    320d STW -08

                    aikaisempaa kalustoa:
                    525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                    Comment

                    • MakeJ
                      BTCF Member
                      • Jun 2005
                      • 323
                      • Hml

                      #25
                      Originally posted by Terjama75 View Post
                      Ilmausruuvi auki ja nestettä tuli pihalle eli ei ilmaa järjestelmässä. PA pumppu naksutti minuutin verran noin sekunnin välein ja sitten sammuin. sen jälkeen lähti webasto päälle normaalin kuuloisesti, kävi 10sec ja sammui. tuon pienen hetken kun weba oli päällä, lämpeni sama letku jossa ilmausruuvikin on kiinni..ja alkoi tietenkin viilentyä weban sammuessa. Ei toimi ei.

                      Onko kokemuksia tämän tyyppisestä toiminnasta..erityisesti tuon kiertopumpun vaihdon jälkeen? Sanottakoon vielä, että vaihtamani kiertopumppu on MTT-tradingistä ostettu tarvikeosa. Ton kanssa piti tehdä erillinen liitin ,jonka piuhojen napaisuudet on arvottu eli 50-50 pyörittääkö kiertopumppu nesteitä oikein päin..liekö vaikutusta Webaston toimintaan:think
                      Mulla on MTT-tradingin pumppu ollut kiinni jo 1,5 vuotta ja toimii hyvin. En kyllä muista, että johtojen kanssa olisi joutunut arpomaan. Se pumppu on ns. harjaton moottori eli pumpussa elektroniikkaa hoitaa pyörimisien. Muistaakseni pummpu ei pyöri kuin yhteen suuntaan ja jos piuhat väärin päin niin se ei pyöri ollenkaan. Saattaa jopa mennä rikki jos piuhat väärinpäin. Moottori ei siis ole perinteinen harjallinen moottori jonka pyörimis suunta menee napaisuuden mukaan.
                      E60 535dA LCI -07 M-sport
                      E39 530dAT -99 "M-sport"

                      Comment

                      • Terjama75
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 60
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by MakeJ View Post
                        Mulla on MTT-tradingin pumppu ollut kiinni jo 1,5 vuotta ja toimii hyvin. En kyllä muista, että johtojen kanssa olisi joutunut arpomaan. Se pumppu on ns. harjaton moottori eli pumpussa elektroniikkaa hoitaa pyörimisien. Muistaakseni pummpu ei pyöri kuin yhteen suuntaan ja jos piuhat väärin päin niin se ei pyöri ollenkaan. Saattaa jopa mennä rikki jos piuhat väärinpäin. Moottori ei siis ole perinteinen harjallinen moottori jonka pyörimis suunta menee napaisuuden mukaan.
                        Näin sanoi myös Tradingin kaveri. Nyt tuli tenkkapå:think Aamulla testasin uudestaan ja webasto pelittää kymmenkunta sekuntia normaalisti ja sitten sammuu. Jos ajatellaan että piuhat olisi kuitenkin väärinpäin, niin antaisiko Inpa tuosta vikakoodia vai riittääkö sille, että kuso kulkee:think tai sitten vikalista on kasvanut
                        -----------------------------------
                        320d STW -08

                        aikaisempaa kalustoa:
                        525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                        Comment

                        • Ripattila
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 389
                          • Wonderland

                          #27
                          Nostetaanpas vanhaa. Omasta projektista poistettiin webasto kokonaan peltitöiden tieltä. Webasto ei alkujaankaan toiminut, sen kunto oli rujo ja siihen liittyvien muiden osien kunto oli silmämääräisesti sellainen, että pois ottaminen oli ainoa vaihtoehto.

                          Pohjasta oli toki muutakin irti, joten tankilta otettiin irti myös webaston bensalinja. Webastolle tulevat vesiletkut liitettiin yhteen ja jätettiin "mutkaksi".

                          Muut bensalinjat piti tehdä uusiksi ja tankki oli muun operoinnin ajan irti autosta.

                          Nyt auton kasailun yhteydessä tehty koekäynnistys osoitti, että auto käy huonosti ja vajailla. Tulikohan tässä yhteydessä tehtyä jotakin väärin vai onko polttoainejärjestelmässä liikaa ilmaa?

                          Ja mitä tulee sitten tuohon vesiletkuihin ja ilmaamiseen niin onko tuo webastolle tulevien letkujen jättäminen vaan mutkaksinhuono idea vai pitääkö ne operoida jostain kauempaa eri tavalla. Toimenpiteiden jälkeen autoa ei ole vielä kertaakaan käytetty koneen päässä.
                          E39 523iA Touring
                          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎