Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laturin hihnapyörän irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Laturin hihnapyörän irrotus

    Joo, siis jotain vinkkiä kaipaisi miten lähtee nätisti irti. Keskellä 10mm 12-kulmainen xzn-hylsy ja itse mutteri 24mm. Muuten olisi helppoa, mutta ei mahu lenkkiavain tonne väliin.
    Last edited by pheno; 09-03-2009, 14:43.
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    #2
    motonetistä, biltemasta tai kaverilta hakemaan 24mm hylsy. ei maksa montaa euroa.
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #3
      tuollanen hylsy löytyy kyllä. Ongelma vaan on se että kun mutteria pyörität akseli pyörii samalla ja tuntuu olevan ihanan tiukassa. Tuo akselin pitäis lukita jotenkin ensin. Tuolta päädystä voisi pitää kiinni tolla 12-kulmasella avaimella, mutta eipä onnistu kun tuo 12-kulmanen avain tulee hylsyn sisältä ja sitten et voi pitää hylsystä kiinni..

      Comment

      • goldenm
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 544

        #4
        Mutterimopolla?
        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Pulttipyssy, jos saat pidettyä hihnapyörästä jotenkin järkevästi kiinni. Tai osta joku halpa hylsy ja vetää siihen toiseen päähän ulkopuolelle sivut littanaksi sopivalle isolle kiintoavaimella että saa hylsyn ulkopuolelta väntää ja pitää samalla hylsyn läpi kiinni.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Pulttikoneella nuo lähtee aina nätisti, riittää kun laittaa hanskan käteen ja pitää kädellä kiinni hihnapyörästä.

            Tokihan on olemassa ns. läpihylsyjä/räikkiä mitä voi käyttää myös ko hommassa.

            Jos ei itse saa auki niin käyttää sopivalla pajalla. Meikäläinen ei ainakaan peri yhden pultin avauksesta yhtään mitään, jos homma sujuu nätisti. Nuljaantuneiden kantojen yms juuttuneiden irroittelut sitten erikseen.

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Tokihan on olemassa ns. läpihylsyjä/räikkiä mitä voi käyttää myös ko hommassa.
              Näistä olisi kiva nähdä kuvia tai mistä sellaisia saisi hankittua. Periaatteessa riittäisi jos hylsy olisi ulkoa samanmuotoinen kuin sisältä eli kuusikulmainen. Siitä voi pitää kiinni.

              Joo... koitetaan tolla pulttipyssyllä.

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                #8
                Originally posted by pheno View Post
                Näistä olisi kiva nähdä kuvia tai mistä sellaisia saisi hankittua. Periaatteessa riittäisi jos hylsy olisi ulkoa samanmuotoinen kuin sisältä eli kuusikulmainen. Siitä voi pitää kiinni.

                Joo... koitetaan tolla pulttipyssyllä.
                Eikös muistutakin tuttua tulpanavaaja.

                Comment

                • aosbmw
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 214
                  • Metsässä

                  #9
                  1. laita laturi viilapenkkiin kiinni
                  2. ota vanha laturin hihna ja laita siihen hihnapyörälle
                  3. pyöritä vanha hihna jollain varrella rullalle (kiristyy hihnapyörän ympärille)
                  4. avaa hihnapyörän mutteri 6-kulmaisella hylsyllä, koita saada vähän iskua vaikka lyömällä
                  E39 530D TOURING
                  E30 316 (2.5i)
                  E32 735 (Hartge)
                  E21 323i (M30Bxx)

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Matula View Post
                    Eikös muistutakin tuttua tulpanavaaja.
                    Tää olisi hyvä peli, jos vaan 24millistä jostain löytyy.

                    Comment

                    • MikkoK
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 748
                      • Oulu

                      #11
                      Taikka sit se kuuskulma-avain hylsyn läpi ja hylsystä putkipihdeillä tms. kiinni

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by goldenm View Post
                        Mutterimopolla?
                        Tätä minäkin suosittelen. Mopolla noita on tullut auottua.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎