Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon asennussarjoista kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    Xenon asennussarjoista kokemuksia

    Noita jälkikäteen asennettuja xenon asennussarjoja alkaa olemaan aika paljon liikenteessä, itselläkin ollut pari eri sarjaa paikassa. Ongelmia on esiintynyt joissan merkeissä/malleissa, esim.räpsymistä, huonoa syttyvyyttä, kesto-ongelmaa sun muita. Vastailkaa omia kokemuksia eri merkkisistä asennussarjoista ja onko ne toimut hyvin/mitä ongelmia on ollut.

    Mikö lienee järkevän hintainen/hyvin toimiva setti? Cobra, Ollo? Mielipiteitä?!

    Itsellä ollut viimeksi 1PRO Xenon-setti joka toimi hyvin, edellinen sarja välkkyi.
  • Sturmovik
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 360
    • häme

    #2
    Omassa autossa ollut WellDone-merkkinen sarja reilun vuoden ilman ongelmia.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14348
      • Oulu

      #3
      OLLO toiminut jo kohta kaksi vuotta hyvin.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        #4
        ääni Olloille ja http://www.xenonautovalot.fi/ sta saat
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • Blindi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 524
          • Järvenpää

          #5
          JSM-merkkinen H1-xenonsarja on toiminut moitteettomasti. Kyllähän niistä pari vuotta sitten joutui 249e köyhtymäänkin.

          Comment

          • Jamperi
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 589
            • Tampere

            #6
            Itellä GT-HID:n sarja ja ei juurikaan mitään valittamista. Kylmällä joutuu syttymistä 20sek odottamaan, mutta tuntuu noissa kaikissa olevan vähän tuuripeliä miten toimii.

            Syyttäisin omasta kohtalosta ennemmin jotain auton jekkua, kun valoja, mutta mitää vikaa sähköistä en ole löytäny tähän päivään mennessä.

            ALPINA B3 3.3 Coupe #211
            ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

            If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

            Comment

            • Nixon777
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 416
              • Finland

              #7
              Muutaman vuoden OLLOn xenon asennussarjoja myyneenä tiedän että xenon vertailukuvia otetaan kilpailijoiden valmiista kuvasarjoista, kuvia muokataan kovalla kädellä hienomman ja myyvemmän näköisiksi Adoben Photoshopilla.

              Itse olen kokenut että xenon muutossarjojen asentelu oli turhaa puuhaa, halogeenivalaisimet riittivät minulle oikein hyvin. Liikenteessä koen että autoilijoiden xenon-valaisimet häiritsevät pahasti jopa silloin kun on kävellen taikka pyöräillen liikenteessä. Mielestäni xenon-valaisimet ovat aivan liian tehokkaat ja teknologiansa puolesta aivan liian kirkkaat silloin kun ei ole pilkkopimeää ja mielestäni sopivat huonosti tänne Suomen maalle kun valoja on pakko pitää lain mukaan koko ajan päällä.

              Olen jopa nähnyt kuvaeditointia pimeäajosta otetuista kuvista joissa muistaakseni samasta kuvasta tehtiin vertailukuva "halogeeni vastaan xenon 35w vastaan xenon 55w". Muistaakseni siihen kuvaan johon lisättiin teksti halogeeni tummennettiin kuvaa ja xenonkuvissa kontrastia lisättiin ja jotenkin muuten lisättiin valon näkyvyysetäisyyttä.

              En entisenä myyjänä suosittele yhtään jälkiasennettavia xenonvalaisinsarjoja ja suosittelisin muutenkin välttämään muita kuin merkkipolttimoita laatuvaihtelun takia heille keillä on tehdasasennetut xenonvalaisimet.
              Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                #8
                höpsis. Kuha alkaa hämärtää voin ottaa kuvan omasta ja muijan kolomiysistä, halogen vs quad xenon. Omaani ostin 109€ merkki xenonia ja kuorma autoon niin halpaa kuin sillä hetkellä oli tarjolla, eikä mitään eroa käytössä. Yksi ballasti turpeessa käytännössä 6v ollut, ja mettä teitä rymyytetty.
                Last edited by Hebbu ///M3; 09-08-2016, 22:02.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • AnttiR
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 819
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Mullaki ollu parinkympin ebay xenoneita ja (mukamas!?)laadukkaampaa OLLO:a ja cobraa.
                  Kaikille yhteistä se että radio ottaa häiriötä oli sitten halvat tai kalliit Olisko kaksi ballastia hajonnut kaikenkaikkiaan, kestivät kuitenkin sen pari vuotta.
                  Työkalussa on lisäpitkissä 70w xenonit, kyllä näkee vrt vw crafterin omat valot. Seuraavaksi kokeilen lisävaloissa ledejä
                  Kyllä nuo xenonitvaan pitkissä valoissa tuo huomattavaa parannusta vrt halogen
                  Last edited by AnttiR; 15-08-2016, 13:14.
                  E61 535d -04

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    #10
                    Itselle asensin 2014 bi-xenonit lähivalojen tilalle.

                    Ei nämä mutta vastaavat:



                    Kuva jossa näkyy valaisin, alla on piirustus tarvittavasta sovitepellistä ja hieman valmiin pellin reunaa.



                    Valoa riittää...
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • Jani_88
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 367
                      • jkl

                      #11
                      Otitko kuvia projektista kalevik? Vitsi ku joku väsäis mullekin bi-xenonit kolmeysiin .

                      Nixonin juttuja ei voi ku ihmetellä.. itse tulee päivässä ~parikymmentä eri ajovaloa tarkistettua työn puolesta ja oma henk kohtainen mielipide on, että uudessakin autossa missä projektoriumpiot ja halogeenipolttimot, niin valoteho on aina perseestä. Mutta laitappa xenonit (mihin) vaan projektoriumpioon, niin johan näkyy . Jos ei tarviis nillittää ajovalopesureista ja automaattisesta korkeudensäädöstä, niin määräisin kaikkiin xenonit missä projektoriumpiot

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        #12
                        Kolomiysiiin maaliman helpoin juttu. Harmi ku ei parempia kuvia mutta tuohon vanhan polttimon paikalle runkoon vaan kuningasmutterilla projektori kii ja suurinpiirtein valokuvion heijastaa jonnekki olohuoneen seinälle, ennen ja jälkeen. varsinki preface ku pleksit lähtee kättelemällä poisa.

                        Kuvassa kännykällä, valoteho. Tuossa pitkissä xenonia ja kuskinpuolella projektori paikallaan. Säätötangot poikki eli suuntaukset mitä sattuu.
                        Attached Files
                        Last edited by Hebbu ///M3; 15-08-2016, 20:31.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Nixon777 View Post
                          Liikenteessä koen että autoilijoiden xenon-valaisimet häiritsevät pahasti jopa silloin kun on kävellen taikka pyöräillen liikenteessä. Mielestäni xenon-valaisimet ovat aivan liian tehokkaat ja teknologiansa puolesta aivan liian kirkkaat silloin kun ei ole pilkkopimeää ja mielestäni sopivat huonosti tänne Suomen maalle kun valoja on pakko pitää lain mukaan koko ajan päällä.

                          En entisenä myyjänä suosittele yhtään jälkiasennettavia xenonvalaisinsarjoja ja suosittelisin muutenkin välttämään muita kuin merkkipolttimoita laatuvaihtelun takia heille keillä on tehdasasennetut xenonvalaisimet.
                          Kyllä suurempi riesa on sumuvaloja ajovaloina käyttävät, omaan napaan tuijottavat Elvikset! Toisena tulee sit nämä, tripla xenoneilla viritellyt opel kadetit! Kyllä vasaralla olis töitä.

                          Valotehoa saa olla, Mutta ne täytyy osata suunnata myös oikein.
                          Semmonen pointti vielä, että xenonienkin nokalle virittely on aivan turhaa jos heijastinpinta on jo parhaat päivänsä nähnyt. Paremman tuloksen saa kun unohtaa suhinaseenonit ja sijoittaa sen rahan heijastinpinnan ja muutenkin umpion ehostamiseen.
                          Uudet/uudehkot umpiot on sit tietty eri juttu.

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            #14
                            Originally posted by Jani_88 View Post
                            Otitko kuvia projektista kalevik? Vitsi ku joku väsäis mullekin bi-xenonit kolmeysiin .
                            Ei tullut oikein otettua, tässä nyt muutama:



                            Piirustus on tehty eaglella (pcb-suunnitteluohjelma), juntticnc:llä poraus, aukko + muotoilu kuviosahalla

                            Näissäkin on mahdollisuus kiinnittää kaulasta, mutta olisi tullut liian eteen ja heijastimen aukkoa olisi pitänyt muokata. Nyt istuu paikoillaan hyvin, suojakumi + polttimon liitin on oikealla paikalla.

                            Ballasteina originaalit, ei tästä autosta, vaan ostettu käytettyinä.

                            Polttimoina (6000K) ebayn halvimmat motolla 'kyllä 4:stä ainakin yksi toimii'.

                            Pitkät on alkuperäiset halogeenit.
                            Last edited by kalevik; 16-08-2016, 11:12. Reason: tarkennus
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎