Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton ylimaalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    #31
    Originally posted by Bemu500 View Post
    Itellä lähes samanlainen projekti ois edessä talven aikana tohon sigun coupeen paitsi että tarkoitus vetää sama väri uudestaan.

    Ja pohjat siis on tarkoitus tehdä ite niin hyvin kuin suinkin osaan ja sitte jos maalarin kanssa pääsis jonkilaiseen sopimukseen et kattos vähä ennen maalausta et jos löytyy korjattaa jne. Kysyisinkin että miten ne pohjat nyt kannatas tehdä ja millä värkein? Maalari meinas että terveisiin kohtiin riittää kun hioo 600+ karkeuksisella ja paikat jotka hiotaan puhki/ joihin laitetaan pakkelia tulee laittaa pohjamaali. Ja tosta pohjamaalista että tartteeko sen olla punaisen sävyistä(auto siis punainen) ettei jää pohjamaalattuihin kohtiin vaaleampia kohtia?

    Ja muutenkin kaikki fiksut neuvot on tervetulleita

    Eli jos sulla ei ole paljoakaan lommoja niin mataks vaa ja väri niskaa
    Pohjamaalin ei tarvitse olla korinvärinen. Todennäkösesti vs4 aika passeli..(ne kohat mitkä kittaat. lommot ym.)
    Last edited by Circ; 06-12-2008, 15:03.
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci

    Comment

    • Johnny.
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 27
      • Lahti

      #32
      Tänne tulee paljon neuvoja ja järjestyksiä miten pitäisi edetä ja tehdä, mutta vähänkun joka hommassa niin on erilaisia tyylejä miten tehdä, ei kannata uskoa välttämättä täältä kuultuja ohjeita (en sano etteikö olisi hyviäkin, mutta varmasti myös minun kaltaisetkin avaavat suunsa täällä).
      Suosittelen siis että käy ostamassa tai lainaamassa kirjastosta vaikka kirjan joka kertoo autonmaalauksesta, jossa tieto on varmasti sellaista että pinnasta tulee hyvä kunhan tekee huolellisesti ja ei ole ihan peukalo keskellä kämmentä noitten juttujen kanssa!
      Se nyt vaan on tosiasia että jos hommaat pelit ja rensselit ja luet opuksesta ohjeita ei tulos varmasti ole sama kun maalamossa tehty, mutta huomattavasti halvempi ja saa arvokasta oppia.

      Olipa tyhmä kommentti

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #33
        Originally posted by Johnny. View Post
        Olipa tyhmä kommentti
        Niin oli, sillä ihan samalla tavalla niitä eri tapoja löytyy jos käyt lainaamassa pari erin kirjoittajan kirjaa
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • aikamatkaaja
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 601
          • Pori

          #34
          Itse en ihmeemmin miettinyt miten tuon tein mutta hyvä jälki tuli..

          - Hionta jollain kohtuu karhealla paperilla käsin
          - Pohjamaali
          - Hionta hienolla paperilla (600 tai isompi numero)
          - Maali päälle
          - Lakkaus
          - Tämän jälkeen tuli ongelmia kun pölynen talli niin pinta ei tullut hyväksi niin hioin vesihiomapaperilla, olisko ollu 1000..
          - Toinen lakkakerros

          Ja auto näytti hyvältä, peilasi hyvin ja kiilsi ja ei ottanut nokkiin autopesupaikoista
          En kyllä ihan koko autoa maalannut, mutta takaluukun, takapuskurin ja edestä puskuri, konepelti, maski, lokarit..
          e61 525i -05 & e23 732i -84

          Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎