Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 mittariston akut ? yhdistetty topikkeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mabo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 499
    • Turku

    E30 mittariston akut ? yhdistetty topikkeja

    Originally posted by PAtteriMYYjä
    Moi!
    Täysin varmasti en tiedä, mutta muistan hämärästi joskus toimittaneeni
    jollekin BMW-kaverille (muistaakseni 500-sarjan bemariin) 2 kpl Sanyon
    CR14250SE-litiumparistoa juotosliuskoilla varustettuina.

    Kuvaus:
    Mitat: H = 25 mm, D = 14,5 mm.
    Paristossa on valkoisella pohjalla musta suorakaiteen muotoinen alue, jossa
    oranssi teksti "Laser Lithium"...Jos pääset jollakin peilisysteemillä
    kurkistamaan kojetaulun alle...

    Heti varastosta, hinta 5,80 eur / kpl + (mahdolliset) postituskulut + alv 22
    %

    T. Olavi Rinne
    p. 0400-209515
    Käykä nuo E30 vm.-89 mittaristoon?
    Last edited by petrolhead; 14-01-2012, 20:19.
    Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
    Nyk. E34 525ia
    Ex. E30 320tic
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Todennäköisesti ne on:
    - Kokoa AA eli "sormiparisto", 2 kappaletta
    - Joko NiCd tai NiMh (eli LADATTAVAT, molemmat käyvät)

    t: Timo

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      En kyllä heti tajua miks tollaset nimenomaan pitäisi laittaa... Oisko ne sit pirun hyvät ja kestävät sitte, en tiä :roll: Ainakin E34:ssä on normaali sormipariston AA-kokoiset akut siellä (1,2V), itse juotin Ni-Mh -akut vanhojen nikkelikadmium-akkujen tilalle ja hyvin on pelannut. Varta-merkkiset tuli laitettua mutta esim. Biltemasta tollaset akut 7,5 eur / 4 kpl, tarvehan on 2 kpl.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Sanoisin että toi Sanyo EI KÄY. Se on 3V paristo ja siten joutuisit "kötöstämään" sen kahden entisen 1.2V:n akun tilalle, korvaamaan yhden pariston kahdella.

        Lisäksi uskoisin että muutoinkin menee "persielleen", koska litium akkua ei voi laittaa NiCd (Nikkeli-Kadmium) pariston paikalle. NiMh (Nikkeli-Metallihybridi) pariston voi laittaa, ja itse asiassa se on jopa parempikin.

        t: Timo

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Olet oikeassa
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • flyingfinn_148
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 158
            • Nousiainen

            #6
            Mittariston paristot!!

            Eli pitäisi ilmeisesti vaihtaa e30 mittariston paristot koska se ei toimi kunnolla...
            mutta miten ihmeessä ne lähtee irti!?!?! Joku sanoi että ne on tinattu kiinni mutta vaikka kolvilla kuumentaa ja yrittää ruuvimeisselillä vääntää irti niin ei ne sieltä mihinkään lähde!!

            Eli jos joku on joskus vaihtanut kyseiset patterit niin voisi kertoa jotain vinkkejä miten ne lähtevät irti ilman että tulee tuhottua koko piirilevy!!
            Bemari sen olla pitää!

            e39 528ia touring -97

            Ex E36 325i -91
            Ex E36 325i -91
            Ex E30 316 -87

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Kuulostaa niin pahalta tuo ruuvimeisselillä vääntäminen, että nyt täytyy hetken itkeä..




              Vanhetessaan tina muuttuu sellaiseksi, että se ei sula enää samassa lämpötilassa.
              Kolvilla lämmittäessä homma helpottuu, kun tinaan sulattaa uutta (laadukasta) tinaa.
              Akun päässä oleva palikka, jolla akku yhdistetään piirilevyyn, on hitsattu kiinni - sitä on turha lämmittää.

              Olekkin sitten varovainen, kun alat vääntämään komponenttia, joka on kiinni piirilevyssä!


              Ps. Ne ei ole patterit eikä paristot, vaan akut tai akkuparistot.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • flyingfinn_148
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 158
                • Nousiainen

                #8
                Kiitos!!! jotenkin epäilinkin että se ei ole tinaa mitä niiden "akkuparistojen" päässä on En ole sieltä alapuolelta vielä yrittänytkään irrottaa.. kait ne sieltä lähtee!!
                Bemari sen olla pitää!

                e39 528ia touring -97

                Ex E36 325i -91
                Ex E36 325i -91
                Ex E30 316 -87

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Tuossa vielä parit linkit hommaan:

                  http://www.lehrmangroup.com/rickard/318SIbattery.html
                  http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacg...043&Section=02
                  http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00044&Se ction=02
                  Last edited by Leka; 11-10-2005, 19:27.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • poju81
                    Newbiemmer
                    • May 2004
                    • 6
                    • tohmajärvi

                    #10
                    Mittariston patteri(???)

                    luin jostain että E30:ssä ois mittaristossa oma patteri ainakin lämpämittarille??? onkohan jutussa perää? minulla on lämpömittari sökönä ja ei auta vaikka oon jo toisen mittarin vaihtanut ja vaikka laittaa anturilta maihin niin ei värähdä viisari, eli onko joku patteri olemassa? ja jos on niin missä kohdin se on?!

                    Comment

                    • honkkeli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 947
                      • Kaarina

                      #11
                      tuolta kannattaa ettiä. itel on toi tekninen englanti huono mut sä varmaankin osaat paremmin....

                      Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                      E46 320i -99

                      "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                      ex:
                      E34 535iA -91
                      E30 316i -89
                      E30 320i -90

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1560
                        • Iisalmi

                        #12
                        Kannattaa ensin lukea vaikka tämä thread. Haku on myös kova sana.
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Laitetaan nyt tähän samaan aiheeseen. Kaveri kävi merkkiliikkeessä vaihdattamassa noi akut e34:seen. No kun laitettiin mittari takaisin niin paloi keltainen ja punainen vaikka ei ollut virrat päällä. Nollattiin sitte koko systeemi niin nyt syttyy ne 5 vihreetä,mutta inspection valo vilkkuu.. Mikä on vikana??
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by arska84 View Post
                            Laitetaan nyt tähän samaan aiheeseen. Kaveri kävi merkkiliikkeessä vaihdattamassa noi akut e34:seen. No kun laitettiin mittari takaisin niin paloi keltainen ja punainen vaikka ei ollut virrat päällä. Nollattiin sitte koko systeemi niin nyt syttyy ne 5 vihreetä,mutta inspection valo vilkkuu.. Mikä on vikana??
                            Nollasitteko tällä tavalla?-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36257
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Kyllä nollattiin noin. Tai kaveri otti virrat sitte pois kun vihreet valot syttyi,eli ei otettu kellosta aikaa...
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎