Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköt valojen pesurille?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1630
    • Vähäkyrö

    Sähköt valojen pesurille?

    Meinaan laittaa pesurit ajovaloille, mutta mistä ryöstää virrat pumpulle? Olis hyvä, jos sais ne valonpesurit ruikkimaan samalla ku kastelee takalasin, mutta mistä sen takalasin pumppua ohjaavan piuhan löytäis. Toinen vaihtoehto olis ryöstää ohjausvirta tuulilasin pesurin pumpulta, mut sit se ruikkis joka kerta valoille ku kastelee tuulilasin. Ideoita?

    Tietääkö sit joku onko se logiikka, jolla alkuperäsesti on tuo valojen pesu toteutettu tehty releellä vai miten? Eli se, että vain joka viides lasinpesukerta tulee vettä myös valoille.
    Last edited by Samppae39; 25-06-2009, 20:27.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    WDS
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1630
      • Vähäkyrö

      #3
      Tuo nyt ei juuri auttanu mua

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Onkohan kyse jostain autosta :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by Samppae39 View Post
          Tuo nyt ei juuri auttanu mua
          http://spaghetticoder.org/bmw/wds/ Tuo vaan nettiversio, saa ladattua kyllä jostain jos vain osaa.
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Onkohan kyse jostain autosta :think
          Tämä ois kyllä hyvä tietää
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1630
            • Vähäkyrö

            #6
            Joo, se auto unohtu. 530d -99.

            Eilen jo koitin kattoa tota nettiwds:ää, mut tää työpaikan kone ie suostu avaamaan kuvia. Ei kai se auta, ku ryötää virrat lasinpesurin pumpulta. Vettä vaan menee tolkuttomasti sitte.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Eiköhän tuo e39 ole jo niin hieno että siinä on joku moduli jolta tulee se lampunkastelijan ohjaus :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Eiköhän tuo e39 ole jo niin hieno että siinä on joku moduli jolta tulee se lampunkastelijan ohjaus :think
                Niille tosiaan on oma moduli (sellainen releen näköinen) jota ohjaa korimoduli. Periaatteessa jos tuon ostaisi ja kytkisi, niin saisi alkuperäisesti toimivan. Se toimii ilman koodaustakin. Autossa on tuo moduli jos siinä on lasinpyyhkijöissä tehopesu, tiedä sitten onko autossa silloin aina myös valojen pesurit?

                Takalasin pumppua ohjaa oma moduli joka sijaitsee takaluukussa. Ei ole kovin kätevä ratkaisu vetää piuhaa sieltä asti. Tietty jos osaa, niin korimodulin ohjauspiuhoihin voi rakentaa oman releyksikön. Siihen vaan pitää laittaa muutakin kuin pelkkä rele ettei polta korimodulia...
                E39 528iA

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1630
                  • Vähäkyrö

                  #9
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Niille tosiaan on oma moduli (sellainen releen näköinen) jota ohjaa korimoduli. Periaatteessa jos tuon ostaisi ja kytkisi, niin saisi alkuperäisesti toimivan. Se toimii ilman koodaustakin. Autossa on tuo moduli jos siinä on lasinpyyhkijöissä tehopesu, tiedä sitten onko autossa silloin aina myös valojen pesurit?

                  Takalasin pumppua ohjaa oma moduli joka sijaitsee takaluukussa. Ei ole kovin kätevä ratkaisu vetää piuhaa sieltä asti. Tietty jos osaa, niin korimodulin ohjauspiuhoihin voi rakentaa oman releyksikön. Siihen vaan pitää laittaa muutakin kuin pelkkä rele ettei polta korimodulia...
                  Se moduli siis pitäis kytkeä sinne korimoduliin jotenki? Mulla ei oo kyl sitä tehopesuakaan. Oon senki aatellu laitella jälkikäteen jossain vaiheessa. Ei sulla olis osanumeroa tai muuta tiedossa, millä sitä pesurimodulia vois lähteä metästämään?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Se moduli siis pitäis kytkeä sinne korimoduliin jotenki? Mulla ei oo kyl sitä tehopesuakaan. Oon senki aatellu laitella jälkikäteen jossain vaiheessa. Ei sulla olis osanumeroa tai muuta tiedossa, millä sitä pesurimodulia vois lähteä metästämään?
                    Kyllä, siihen tulee pari johtoa korimodulilta, virta, maa ja pumppu. Minä asensin lampunpesijöille BMW:n oman sarjan joten ei tarvinnut osia metsästää. Tuon modulin osanumero on 61 35 1 383 417 relay module 2. Hinta 40-50 euroa.

                    Minulla on tuon sarjan asennusohje pdf, lähetä private messagena email-osoitteesi niin laitan sen sinulle.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1630
                      • Vähäkyrö

                      #11
                      Sain nyt nuo ruikkimet laitettua. Kokeillessa kun pesi lasin, niin se ekalla kerralla ruikkas lamuille ja het perään toisen kerran. Sen jälkeen ku viiksestä veti, niin mitään ei enää tapahtunut, ei toinen eikä viides kerta. Kun sammutti virrat ja uudestaan päälle, niin sai taas ne pari perättäistä ruikkausta yhdellä vedolla.

                      Onko tuossa joku aika, kauanko pitää olla pesujen väli, että se laskee sen joka viidennen kerran? Nyt vetelin ihan peräjälkeen. Kytkennät on kyllä oikein, toimiikohan rele sitten oikein. Tietty voi olla myös, että ne korimodulin pinnit ei oo ihan kontaktissa siellä liittimissä, ku ne oli vähä liian paksulla johdolla varustettu, ettei meny ihan pohjaan.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Kyllä siinä on tuo viive. Ohjeessakin sanotaan, että virrat pitää välillä sammuttaa kun tuota testaa.
                        Jostain taannoin luin paljon se viive oli, mutta eipä sitä nyt löydy, siis oliko se joku aika vai ajettu matka. Muistelen, että se oli 3-5 minuuttia.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1630
                          • Vähäkyrö

                          #13
                          Ok, no hyvä. Sittehän nuo pesurit toimii ihan oikein, ehkä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎